Čínští blogeři se baví paděláním luxusní kosmetiky. Ve videu učí jak na to

  20:00aktualizováno  20:00
Padělání kosmetických výrobků je nová forma zábavy. Tedy přinejmenším v Číně. Kromě samotných produktů se tamní video blogeři pyšní i způsobem, jakým je zhotovili. Ve videu zveřejněném na platformě YouTube tak vyrábí například padělky známé značky MAC či ještě luxusnější značky Dior. Své produkty potom prodávají.

Video zobrazuje přechod od barevné kapaliny až k samotnému produktu. Bloger v něm během necelých dvou minut vyrobí například rtěnky nebo lesky na rty od světových značek jako Dior, YSL, Chanel či MAC. Padělané výrobky si diváci mohou následně koupit tak, že se obrátí přímo na blogera.

Podle serveru Businessinsider, který o videu informuje, ztrácejí zahraniční firmy kvůli čínskému padělkovému průmyslu až 20 miliard dolarů (447 miliard korun) ročně. „Nabízíme kvalitu za cenu, kterou si zasloužíte,“ řekl serveru jeden z blogerů, který argumentoval také tím, že zákazníci platí hlavně za značku, přitom si produkty stejné kvality mohou vyrobit i doma.

Výrobci padělků své výrobky popisují jako jedlé, čistě přírodní a stoprocentně vhodné pro těhotné ženy. Tvrdí také, že zveřejněním videozáznamu, na kterém ukazují, jak jsou produkty vyráběny, si u zákazníků získávají důvěru.

Přírodní, ale nesplňující normy

Přírodní organické přísady jsou mezi Číňany stále oblíbenější. Podle Lin Lin Jacobs, generální ředitelky výstavy China International Beauty Expo, ekologické produkty krásy vyžáduje až 70 procent čínských kontinentálních odběratelů. Což od roku 2016 představuje nárůst o necelých devět procent. Certifikovaná organická kosmetika však musí splňovat přísné technické požadavky, kterých se padělatelé nedrží.

A jaká je výrobní cena těchto padělků? Podle čínského listu Beijing Youth Daily, stojí suroviny na výrobu šesti padělaných rtěnek pouhých 2,9 dolaru (asi 65 korun). Pro srovnání, kdyby si rtěnku značky MAC zákazník objednal z jejich oficiálních stránek, zaplatil by za jednu přibližně 19 dolarů (425 korun), za rtěnku značky Dior téměř 30 dolarů (648 korun).

Douyin a Kuaishou – platformy, na kterých bylo video umístěno – vydaly oznámení, že nahrávku přestanou šířit a její autory potrestají.

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Vodafone má problém: Huawei

Ilustrační snímek

Evropský ústav pro telekomunikační normy (ETSI), což je nezisková organizace, která má ve štítu standardizaci...

Big Mac už výhradně nepatří McDonald’s, firma v EU přišla o ochranu

McDonald’s

McDonald‘s prohrál spor o ochrannou známku značky Big Mac s irskou sítí fastfoodů Supermac’s. Na základě rozhodnutí...

Slovenská dekáda s eurem. Lidé si zvykli, osm z deseti by neměnilo

Ilustrační snímek.

V sobotu 17. ledna 2009 přestaly na Slovensku platit koruny a začalo se platit výhradně eury. Prvotní obavy ze...

Najdete na iDNES.cz