Úterý 26. května 2020, svátek má Filip
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 26. května 2020 Filip

Chanel a Dior: luxus, na který slyšíme dodnes

  8:01aktualizováno  8:01
Češi se rádi drží klasiky. Pokud by si mohli vybrat mezi módními návrháři, vyhrají to u nich značky Chanel a Christian Dior. Ve světě přitom nyní letí nejvíce Giorgio Armani a Gucci. Vyplývá to z průzkumu mezinárodní společnosti ACNielsen mezi 21 tisíci lidmi ve 42 zemích.

Chanel fashion show v Paříži - Módní přehlídka Chanel fashion show v pařížském Grand Palais. | foto: Profimedia.cz

Výrobky značky Christian Dior nakupuje 12 procent Čechů. Ostatně tyto značky byly na českém trhu dostupné v omezeném sortimentu i za socialismu. A kdyby peníze nebyly překážkou, více než třetina českých respondentů by si pořídila domů zboží od firem Versace, Dior nebo Chanel.

"Spotřebitelé po výrobcích značkových návrhářů touží, ale nemohou si je momentálně dovolit," koriguje náladu evropský šéf ACNielsen Frank Martell.

Pod zmíněnými značkami se prodává i oblečení, dostupnější je však kosmetika, parfémy či laky na nehty. "Chanel i Dior jsou v našich parfumeriích v první pětici nejprodávanějších značek. Třeba Chanel 5 se vždy prodával a bude se prodávat. Reklamní kampaň s Nicol Kidmanovou tuto klasiku osvěžila a omladila," říká Markéta Slováčková ze sítě obchodů Marionnaud Parfumeries.

Gucci i Giorgio Armani dokázali něco podobného: vytvořit a udržet moderní klasiku. "Jsou na vrcholku nejžádanějších módních značek," říká Martell.

Podle něj je za podobnou značku možné žádat i více peněz než dosud. "U Armaniho lidé získávají nadčasovou kvalitu, sofistikovanost a styl, u Gucciho kombinaci tradice a moderního sexy půvabu," dodává znalec.

Výzkumy se netýkají jen luxusu: například v USA vychází žebříček nejhodnotnějších značek, kde s přehledem vyhrává Coca-Cola. S oblibou se měří i cena známých lidí a jejich přínosu v byznysu. Loni se stala nejlepší investicí pro firmy, které hledají reklamní tvář, tvář české modelky Karoliny Kurkové.

Podstatná část lidí je však vůči značkám odolná. Podle ACNielsen by si třetina lidí (tento podíl je prý stejný všude ve světě) nekoupila žádnou z dvacítky luxusních značek, ani kdyby na ně měla peníze.

Autoři:
  • Nejčtenější

Nakupoval vlastní pizzu a vydělal. Využil chyby donáškové služby

Majitel americké pizzerie díky chybě rozvážkové služby DoorDash vydělal stovky dolarů. V aplikaci firma totiž nabízela...

Stále více lidí platí za bydlení sexem. Kvůli krizi jejich počet vzrostl

Čím dál větší počet pronajímatelů ve Spojených státech a Británii žádá po svých nájemnících sex výměnou za odpuštění...

Cestovní kanceláře Exim Tours a Fischer zrušily všechny prázdninové zájezdy

Cestovní kanceláře Exim Tours a Fischer kvůli epidemii koronaviru zrušily všechny zájezdy plánované na letošní červenec...

Chorvatsko se modlí za návrat turistů, bez nich mu hrozí ekonomický kolaps

Koronavirus zdecimoval nejdůležitější sektor chorvatské ekonomiky. Na příjmech z cestovního ruchu je Chorvatsko závislé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Renault je na pokraji zániku, jiné automobilky propouštějí tisíce lidí

Francouzský výrobce automobilů Renault by mohl zaniknout, pokud v brzké době nedostane pomoc, která mu umožní čelit...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Bojíte se do MHD? Poradíme, jak vybrat auto za jeden plat

Premium Pandemie koronaviru zvýšila zájem o nejlevnější auta, která představují bezpečnou alternativu k jízdě v MHD. Porovnali...

  • Další z rubriky

GDPR ani za dva roky spousta firem nepochopila. Většina si ale ví rady

Uplatňování Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) se sice výrazně zlepšilo, ale správné používání tohoto...

Strojírenský veletrh se bude konat, shodla se vláda s odbory a zaměstnavateli

Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně by se měl letos uskutečnit. Shodli se na tom zástupci vlády, zaměstnavatelů a...

Včelaři si navzájem kradou včely. Jejich cena totiž výrazně stoupla

Úbytek včelstev, se kterým se tuzemští včelaři potýkají, zvedá jejich ceny na trhu, v některých případech až o...

Skoro půl roku práce pro stát. Češi budou letos pracovat na odvody déle

Den daňové svobody připadá letos podle výpočtů Liberálního institutu na 24. června, loni to bylo 28. května. Důvodem...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz