Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ať je v regálech až 15 procent výrobků černošských, vyzvala podnikatelka

  20:38
Po sérii protestů ve Spojených státech volají obyvatelé po rasové rovnoprávnosti. Například brooklynská podnikatelka si myslí, že by mělo být v obchodech přibližně 15 procent zboží pocházejícího z výroby černochů, protože by to odpovídalo podílu zastoupení Afroameričanů v zemi. Mezi některými firmami se návrh setkal už s podporou, zapojit se chce i Sephora nebo výrobce nábytku West Elm.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Depositphotos

Podnikatelka Aurora Jamesová s návrhem přišla na sociálních sítích.

„Po smrti George Floyda jsem byla skeptická a nevěřila jsem, že by černé komunitě někdo podal pomocnou ruku. Slyšela jsem, že nějaké velké firmy chtějí Afroameričany podpořit, jako černoška a podnikatelka jsem však měla pocit, že jsou to jen prázdná slova,“ říká Jamesová, která vede společnost Brother Vellies vyrábějící obuv a doplňky, pro CNBC.

Jamesová chtěla, aby velké firmy měly jednoduchý systém, na základě kterého by mohly černošské podnikatele podpořit. Na svém instagramovém profilu proto sdílela návrh, zda by velké firmy nemohly do své nabídky zařadit alespoň 15 % produktů, které pochází od Afroameričanů. Mezi firmami, na které Jamesová apelovala byla například Sephora, Target, Walmart nebo supermarket Whole Foods.

„Tohle je to nejmenší,co pro nás můžete udělat. Mnoho vašich poboček profituje z útraty, kterou u vás dělají Afroameričané. Jiné pobočky sídlí přímo v černošských komunitách a vaše příspěvky sdílí na svých sociálních sítích. Představujeme 15 procent  populace, chce mít naše produkty stejným dílem vystaveny i ve vašich regálech,“ píše Jamesová.

Její příspěvek se na internetu stal virálním a nasbíral více než 34 tisíc označení „To se mi líbí“. Poté co se její příspěvek dostal do médií, ozvaly se první firmy, které chtěly nápad Jamesové realizovat.

@wholefoods @target @shopmedmen @walmart @saks @sephora @netaporter @barnesandnoble @homedepot I am asking you to commit to buying 15% of your products from Black owned businesses. .

So many of your businesses are built on Black spending power. So many of your stores are set up in Black communities. So many of your sponsored posts are seen on Black feeds. This is the least you can do for us. We represent 15% of the population and we need to represent 15% of your shelf space. .

Whole Foods if you were to sign on to this pledge, it could immediately drive much needed support to Black farmers. Banks will be forced to take them seriously because they will be walking in with major purchase orders from Whole Foods. Investors for the very first time will start actively seeking them out. Small businesses can turn into bigger ones. Real investment will start happening in Black businesses which will subsequently be paid forward into our Black communities. .

Dont get me wrong, I understand the complexities of this request. I am a business Woman. I have sold millions of dollars of product over the years at a business I started with $3500 at a flea market. So I am telling you we can get this figured out. This is an opportunity. It is your opportunity to get in the right side of this. .

So for all of the ‘what can we do to help?’ questions out there, this is my personal answer. #15PercentPledge .

I will get texts that this is crazy. I will get phone calls that this is too direct, too big of an ask, too this, too that. But I don’t think it’s too anything, in fact I think it’s just a start. You want to be an ally? This is what I’m asking for.

30. května 2020 v 2:46, příspěvek archivován: 10. srpna 2020 v 11:50

Jednou z prvních je parfumerie Sephora. „Hned poté, co nám Aurora zavolala jsme se shodli na tom, že je to pro nás skvělá příležitost přispět na dobrou věc,“ uvedla viceprezidentka Sephory Artemis Patricková.

Realizace návrhu Jamesové se skládá ze tří kroků. V první fázi podniky vyhradí místo na produkty od černošských firem a uzavřou s nimi smlouvy. V druhé fázi pak firma přebírá odpovědnost za svoje rozhodnutí návrh podpořit a případně vychytá slepá místa. V poslední třetí fázi pak celý nápad realizuje na ostro.

Další, kdo se připojil byl prodejce nábytku West Elm. Kromě závazku prodávat 15 % výrobců od afroamerických návrhářů se West Elm zavázal i k tomu, že 15 % všech jeho zaměstnanců budou do budoucna tvořit právě černoši.

Ačkoliv se návrh Jamesové zdá velmi jednoduchý, samotné provedení může zabrat spoustu úsilí a času. „Velké firmy nejsou schopny změny provést za noc. To ale neznamená, že se nemohou pokusit to realizovat,“ říká Jamesová.

Podle průzkumu, který si Jamesová dělala, činí momentální podíl výrobků od Afroameričanů ve velkých firmách 0,5 až 2 %. Dostát patnáctiprocentního podílu by tedy mohlo trvat roky. Podle akciového analytika Jaimeho Katze trvá přechod na nového dodavatele v průměru 6 až 9 měsíců.

Pomoc pro malé firmy

Jamesová doufá, že její návrh pomůže především malým podnikům vlastněných černochy. „Chtěla bych vědět afroamerické maloobchodníky růst a prosperovat. Myslím si totiž, že jejich produkty jsou velmi kvalitní,“ říká Jamesová.

Ve zlepšení a větší zájem o jejich produkty doufají i samotní obchodníci. Jednou z nich je i Maeva Heimová, která provozuje značku vlasové kosmetiky Bread. „Myslím, že nám to otevře dosud nepoznané možnosti a zboří to mýtus, že pokud jste černoch provozující byznys, musíte se zaměřovat pouze na černošské zákazníky,“ říká Heimová. Její produkty by se ke konci srpna měly objevit ve 110 prodejnách Sephora.

Návrh Jamesové zatím přijaly čtyři firmy a zapojit by se mělo mnoho dodavatelů. Je tedy jasné, že instagramový příspěvek něco skutečně ovlivní. „Nejdůležitější věc je ta, že lidé mají snahu dělat něco dobrého a zpřístupnit dosud přehlížené dodavatele,“ říká analytik Katz.

Jamesová ve své iniciativě ale nekončí a dál vytrvale oslovuje další firmy. „Doufám, že všechny oslovené firmy nakonec na návrh kývnou a společně budeme moct zapracovat na zlepšení podmínek pro černošské podnikatele na americkém trhu,“ dodává Jamesová závěrem.

What a difference a week makes. A little over a week ago, I wrote an Instagram post and called on four of the biggest retailers in America to commit to a #15PercentPledge. That idea quickly became a movement and and entire organization. And now today, we are thrilled to announce that, of the four businesses we named, @Sephora is the first to take the Pledge. With unparalleled influence and power, not only in the beauty industry but in retail at large, Sephora is making a historic contribution to the fight against systemic racism, economic inequality and discrimination by taking this Pledge. We commend their early leadership and look forward to working with them on their accountability and commitment as we join together in the mission to put billions back into the Black community.

10. června 2020 v 19:04, příspěvek archivován: 10. srpna 2020 v 13:37
Autor:
  • Nejčtenější

Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení

11. května 2024

Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Němce trápí dönerflace. Cena kebabu prudce stoupla, mluví se o cenovém stropu

11. května 2024

Pro velkou část německých spotřebitelů je turecký kebab velmi oblíbenou pochutinou, na kterou...

Kamiony dopravců z ciziny unikají v Česku trestu. Zaplatí jen každý druhý

13. května 2024

Premium Řidiči zahraničních kamionů nemusí být v Česku příliš nervózní, pokud překročí povolenou rychlost...

Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení je v nedohlednu

13. května 2024

Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...

Knihovny věcí jsou stále populárnější. Potěší planetu i peněženku

12. května 2024

Obavy z koupě jen občas využívaného či drahého zboží zkoušejí nově řešit takzvané knihovny věcí....

Horečka kolem birkinek pro mileniály trvá, vznikla i háčkovaná verze kabelky

12. května 2024

Kabelka ve tvaru půlměsíce, kterou někteří nazývají „Birkinkou pro mileniály“ a jiní ji zase...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za „výhružný pohyb“

Ve švédském Malmö rozhodli o vítězi letošní Eurovize. Stal se jím švýcarský nebinární zpěvák Nemo. Soutěž doprovázely...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...