VIDEO: Hodinky, ze kterých se dá jíst? Ne, reklama na semínka

  19:24aktualizováno  19:24
Zapomeňte na Apple Watch, budete chtít Bento Watch, vábí poutavá reklama na trendy hodinky. Ve skutečnosti ale propaguje japonského výrobce semínek. Inspirativně k tomu využívá nejen hodinky, ale také tradiční japonský obědový box bentó.

Reklama ukazuje jemnou motoriku pečlivého hodináře, který pracuje s drobnými součástkami. Zobrazuje také chirurga, jenž s přesností sobě vlastní porcuje zeleninu na titěrné kousky, které šéfkuchař tepelně upraví a natvaruje a nazdobí s důrazem pro detail, který u japonského díla nesmí chybět.

Výsledkem je dokonalá svačinka v hodinkách Bento sloužících jako svačinový box. Spot sice působí jako reklama na hodinky, ve skutečnosti ale propaguje prodejce rostlinných semen, kjótskou osivářskou společnost Takii Seeds.

Ztřeštěné a ukřičené. Nejlepší japonské reklamy hýří nápady

Na specifika japonské reklamy upozorňují i odborníci. Oproti fádnosti některých českých reklamních spotů hýří nápady, energičností, jsou plné detailů, které na první zhlédnutí divák nemá šanci pochytit.

Podle kreativního ředitele agentury Young & Rubicam Miroslava Pomikala se navíc japonská reklama nebere tak vážně. Jde v ní především o zaujetí a odlišení se. „Všem českým reklamním tvůrcům bych doporučoval, aby nekoukali na japonské reklamy skrz prsty a nechali se inspirovat,“ říká Pomikal.

„Japonská reklama je opravdu dost specifická. Zatímco obecně platí, že reklama je globální obor, který funguje podobně po celém světě a jednotlivá místní a kulturní specifika se často stírají, japonská reklama se obrací výhradně na japonského spotřebitele,“ vysvětluje Martin Charvát z agentury Konektor.

Autor:
  • Nejčtenější

Kanál smrti jako brána k prosperitě. Z Rumunska je opět obilná velmoc

Tisíce politických vězňů zahynuly v 50. letech na stavbě kanálu Dunaj–Černé moře. Monumentální projekt dokončený jen...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry projíždějící začátkem prosince na...

Češi mají páté nejlevnější jídlo v Evropě. Utratí za něj více než Britové

Potraviny jsou v Česku páté nejlevnější ze všech zemí EU. I přesto je u nás jídlo hned po bydlení druhou největší...

Premium

Sny mladých o bydlení narážejí na mizivé úspory, většina na hypotéku nedosáhne

Ceny bytů dál rostou a dostupnost bydlení pro mladé rodiny se stále zhoršuje. Jak ukazuje průzkum Hypoteční banky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

KOMENTÁŘ: Euro je časovaná bomba, držme se od něj dál, říká ekonom Kovanda

Česká ekonomika se sice na úrovni jednotlivých firem eurizuje, ale přesvědčivých argumentů pro plošné přijetí jednotné...

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

  • Další z rubriky

Patnáct minut běhu denně přinese globální ekonomice miliardy, tvrdí studie

Nová studie našla způsob, jak zvýšit hodnotu globální ekonomiky o minimálně sto miliard dolarů ročně. Doporučuje...

ČEZ a Eurohold podaly žaloby proti verdiktu bulharského antimonopolního úřadu

Energetická společnost ČEZ i bulharská firma Eurohold podaly každý za sebe správní žalobu proti rozhodnutí bulharského...

Češi slyší na slevy, budeme je na ně lovit dál, říká šéf Zalanda

Internetový módní gigant Zalando nasadil v ČR plošné slevy, nestihl však odbavovat objednávky a svou kampaň musel...

Češi si „pohoršili“ v žebříčku pijáků alkoholu. Předběhli je i Rakušané

Průměrný Čech vypije ročně 12,3 litru stoprocentního lihu, což ho řadí na čtvrté místo na světě. Vyplývá to z...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz