„Víme, že hospody mají krušné časy, ale trestat zdražením ty, kdo se jejich obor snaží podpořit, není to správné řešení,“ cituje magazín Forbes Toma Stainera, šéfa pivního a hopodského sdružení CAMRA.
Vedení sítě Stonegate ospravedlňuje zavedení přirážky ve svých zhruba 800 hospodách obtížnou ekonomickou situací vyvolanou poklesem kupní síly, přísnějšími licenčními podmínkami, investicemi do bezpečnosti – a také tím, že právě v době větší návštěvnosti musejí hospody mít početnější personál.
Byli byste ochotni si v rušných hodinách připlatit za pivo?
Stonegate už má s přirážkou v době většího zájmu zkušenosti. Přechodně totiž zdražuje během velkých sportovních událostí, poprvé to bylo během mistrovství světa ve fotbale v roce 2018.
Forbes upozorňuje, že dynamické ceny nejsou vynálezem hospodských. Uplatňují je například letecké společnosti, hotely, taxislužby nebo prodejci vstupenek. Právě u vstupenek velký průzkum na konci roku 2022 ukázal, že 71 procent Britů s dynamickými cenami lístků nesouhlasí, připomíná časopis.
Forbes předpovídá, že příkladu Stonegate budou následovat další britské hospody. Jako důvod uvádí výsledky odvětvové analýzy, podle níž ve Spojeném království měsíčně skončí na padesát hospod.