Finále ligy amerického fotbalu NFL patří v USA každoročně k nejsledovanějším televizním událostem. Super Bowl mívá desítky milionů diváků, čemuž odpovídá i cena reklamy během přenosu. Pandemie sice letos přinutila mnohé firmy osekat náklady, 30sekundový spot však podle odhadů stojí zhruba tolik, co loni. Podle agentury AP se jeho cena vyšplhala na 5,5 milionu dolarů.
Jeden z nich si ve vysílání rezervovala i platforma pro obchodování s akciemi Robinhood, která sehrála významnou roli v burzovní „mánii” kolem akcií prodejce videoher GameStop. Cenné papíry zdražily během ledna na téměř dvacetinásobek díky mase drobných investorů, kteří se domluvili přes internetové fórum Wallstreetbets na sociální síti Reddit. Mnozí z nich využívají ke spekulacím s akciemi právě společnost Robinhood.
Konec akciového večírku? Předražené tituly zlevňují, přichází přísná regulace |
Když se cena akcií GameStop minulý týden vyšplhala až ke 483 dolarům za kus, čelila platforma enormnímu zájmu investorů a přistoupila k omezení obchodování. To vyvolalo vlnu kritiky nejenom mezi uživateli, ale i mezi americkými politiky. Na pravidla pro obchodování s akciemi si chtějí nyní posvítit i hlavní burzovní regulátoři.
Robinhood sice tento týden svá omezení zrušil, když například zvedl maximální limit pro nákup akcií GameStop, negativní publicitě však čelí i nadále. Omezením obchodů totiž podle mnohých porušil svůj slogan „investování pro všechny”, několik investorů dokonce společnost zažalovalo.
Všichni jsme investoři
Zástupci Robinhoodu v pátek na blogu společnosti uvedli, že k omezením museli přistoupit kvůli požadavkům tzv. clearingových firem. Tyto firmy, které Robinhoodu pomáhají vyřizovat obchody s akciemi po finanční stránce, požadovaly kvůli cenovým výkyvům vyšší finanční rezervy. V pondělí pak makléřská společnost uvedla, že si kvůli tomu zajistila injekci ve výši 2,4 miliardy dolarů.
Reklamou v nedělním vysílání Super Bowlu chce nyní Robinhood odstartovat svou „největší reklamní kampaň v historii”, píše server CNBC. Půlminutový spot nese název „Všichni jsme investoři” a nijak nereflektuje počínání platformy z posledních dnů. „Měli jsme pocit, že je to skvělá příležitost připomenout lidem, o co nám jde a proč byla společnost vůbec založena,” komentovala šéfka marketingu Robinhoodu Christina Smedleyová.
Navzdory kritice Robinhoodu nadále rychle přibývají noví uživatelé. Minulý týden jich bylo 1,8 milionu, uvedla stanice CNN s odkazem na data analytické firmy SimilarWeb. Ve srovnání s týdnem předtím je číslo o 400 procent vyšší.