Roztržený šev zašije v záruce prodejce

Zakoupila jsem si zimní bundu. Po třech týdnech jsem zjistila, že se vypáralo asi dvacet centimetrů švu, a tím pádem z bundy vykukuje podšívka. Mám bundu opravit sama, nebo ji zanést zpět do prodejny a požadovat opravu? Jak dlouhou dobu prodávající na opravu má a kdy můžu požadovat vrácení peněz? ptá se paní Švábová.

Bundu si sama neopravujte. Pokud je ještě v záruční době (šest měsíců), reklamujte ji v prodejně, kde jste ji koupila. Jde nejspíš o vadu, kterou lze odstranit, máte tedy právo, aby vám bunda byla bezplatně, včas a řádně opravena. Prodávající vám může také místo opravy nabídnout výměnu za novou, není ovšem povinen to udělat. Výměnu byste mohla požadovat jen, kdyby bunda nebyla vůbec použita a měla rozpáraný šev.

O reklamaci by měl prodávající rozhodnout (tedy vyjádřit se, zda reklamaci uznává či nikoliv) ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná přiměřeně podle druhu výrobku k odbornému posouzení vady (např. lze-li zjistit, zda rozpáraný šev je důsledkem nedostatečné jakosti výrobku či naopak poškození výrobku zákazníkem, jen na základě znaleckého posudku).

Vaši reklamaci musí pak prodávající vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne, kdy jste reklamaci uplatnila, přičemž vyřízením se rozumí nejen přijetí reklamace a rozhodnutí o ní, ale i - je-li reklamace oprávněná - odstranění vady výrobku. Jestliže prodávající v této lhůtě Vaší reklamaci nevyřídí, máte právo požadovat novou bundu nebo vrácení peněz. Právo na výměnu nebo na vrácení peněz byste měla i tehdy, pokud by nebylo možné vaši bundu opravit.
 
Doba od uplatnění reklamace až do doby, kdy budete povinna opravenou bundu převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen Vám vydat potvrzení o tom, kdy jste reklamaci uplatnila, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání. Dojde-li k výměně bundy, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové bundy.