Obchod Tesco v Pečkách. Snímek pořízen 29. února.

Obchod Tesco v Pečkách. Snímek pořízen 29. února. | foto: Filip Horáček, iDNES.cz

Strach vytáhl z kapes Čechů o pětinu víc. Mizela hlavně mouka a gely

  • 64
V předminulém týdnu, kdy Čechy zachvátila panika a jali se urychleně pořizovat nadměrné nákupy, utratili zákazníci v obchodech o 19 procent více než před rokem. Nakoupili například 4x více mouky a 14x více čističů na ruce bez vody než ve stejném období loni.

Nákupní horečku během 9. týdne (24. února až 1. března) zmonitorovala analytická společnost Nielsen. Právě v tomto týdnu se regály v mnohých prodejnách napříč zemí ocitly poloprázdné. Bylo to ještě v době, kdy Česká republika neměla ani jeden potvrzený případ koronaviru.

Společnost Nielsen data srovnávala se stejným týdnem loňského roku. Tržby stouply o 19,1 procenta. Za mouku čtyřikrát, za rýži třikrát, za těstoviny dvakrát. Dvojnásobně vyšší byly útraty za olej a rybí konzervy.

V kategorii drogerie jednoznačně vedly čistící prostředky na ruce bez vody, za které se utratilo čtrnáctinásobně více peněz. Čtyřikrát větší zájem byl o vlhčené ubrousky.

Analýza se zaměřila na prodejny s týdenními tržbami nad 35 milionů korun, kam patří prodejny Albert, Billa, Globus, Kaufland, Penny, Tesco, dm drogerie apod.

Větší nákupy pořizovali Češi také v internetových obchodech. Košík.cz kvůli tomu dokonce dočasně zavedl maximální limit 50 kilogramů na jeden nákup. Nyní už jsou nákupy opět neomezené.

Nákupní horečka. Nielsen