Tuto složenku našel klient pojišťovny ve schránce.

Tuto složenku našel klient pojišťovny ve schránce. | foto: Repo:, MF DNES

Klient Allianzu dostal složenku na 6 733 866 Kč

  • 27
Kolik může stát roční pojištění domácnosti? Třeba i necelých sedm milionů. Takovou částku požadovala po Petru Čermákovi z Prahy pojišťovna Allianz. Na konci ledna mu přišla domů složenka na zaplacení doplatku 6 733 886 korun. Přitom už tři týdny předtím se rozhodl pojistku zrušit, protože svůj starý byt prodával.

"Nevěřil jsem vlastním očím, pak jsem dostal záchvat smíchu," popisuje svoji reakci na požadavek pojišťovny Čermák, který je zároveň editorem sportovní rubriky MF DNES.

Toho, že bude něco málo doplácet, si byl vědomý. Pojistné měl zaplaceno pouze do konce října, smlouvu ale vypověděl až v lednu.

"Napřed mi poslali složenku na celé roční pojistné ve výši tři a půl tisíce, přitom už měli na stole moji výpověď. A po reklamaci zvýšili částku na sedm milionů," kritizuje Čermák postup pojišťovny.

Správnou složenku na 673 korun obdržel až napotřetí, po další telefonické urgenci.

Sama Allianz chybu uznává, žádost o úhradu ročního pojistného vysvětluje tím, že byla vytvořena automaticky.

"K zásadní chybě ale došlo v době, kdy pracovnice na zákaznické lince tiskla druhou poukázku – tu na doplatek pojistného za dva měsíce," říká Monika Hotová, která v pojišťovně šéfuje oddělení pojištění občanů.

Podle ní dopsala zaměstnankyně v programu na tisk poukázek před přednastavenou hodnotu 3 886 Kč ještě číslo 673. Výsledkem tak byla nesmyslná sedmimilionová složenka.

"Věříme v pochopení, že šlo pouze o dílčí pochybení jedince," omlouvá chování pojišťovny Hotová. Co by se stalo, kdyby tučnou složenku Čermák skutečně zaplatil?

Podle pojišťovny by byla platba neprodleně vrácena. Samotná transakce by klienta přišla na 4 041 Kč – tolik by obdržela pošta na poplatcích.

"Tak vysokou částku je skutečně možné složenkou typu A zaplatit, pouze by bylo nutné ověřit totožnost plátce. Podle vedoucí hlavní pražské pošty tam čas od času lidé s milionovými složenkami zavítají," dodává mluvčí České pošty Ivo Mravinac.

Zda není výše placené částky v rozporu se zdravým rozumem, už ale pošta neřeší. "Kolik si klient vypíše, tolik pošleme," říká Mravinac.