Statistiky prodejů aut v Evropě za první tři měsíce letošního roku ukazují, že tržní podíl Volkswagenu dál klesá, i když jeho prodeje dál rostou. V březnu podíl VW klesl po dlouhé době pod deset procent, podíl všech značek koncernu včetně Škody pak na 21 procent.
Automobilka navíc přišla o post výrobce nejprodávanějšího auta v Evropě. Po sedmi letech spadl v březnu její zástupce na druhou příčku a místo evropské jedničky zaujal Ford Fiesta. Golfa porazila Fiesta o necelých pět set vozů.
„Golf zažívá přirozené zpomalení prodejů, protože dochází zásoby původní verze před faceliftem a nových ještě není kvůli náběhu tolik. Navíc Ford byl cenově agresivnější v porovnání s Volkswagen,“ říká Felipe Munoz ze společnosti Jato Dynamics, která data za prodeje zveřejnila. Podle Munoze je důvodem poklesu i to, že celkově klesají prodeje dieselových motorů, což má dopad právě na kategorie aut typu Golf.
Model | počet vozidel |
---|---|
Ford Fiesta | 47 263 |
Volkswagen Golf | 46 795 |
Volkswagen Polo | 40 669 |
Renault Clio | 40 209 |
Opel Corsa | 38 254 |
Nissan Qashqai | 36 665 |
Ford Focus | 33 397 |
Opel Astra | 31 288 |
Peugeot 208 | 28 558 |
Renault Captur | 27 195 |
Zdroj: Jato Dynamics
Fiesta je dlouhodobě evropskou dvojkou v prodejích. Volkswagen dál uhájil třetí místo pro Polo, z první desítky v březnu vypadla například Škoda Octavia. Stejně tak vypadla Škoda i z první desítky nejprodávanějších značek – před ní je Nissan a Toyota.
Čísla za první čtvrtletí letošního roku ukazují stále vysokou poptávku po nových vozech. Jen v březnu stouply registrace nových aut o desetinu. V počtu se tak dostala Evropa před trh USA.
Zájmu Evropanů o nová auta vévodí znovu vozy kategorie SUV, jejich tržní podíl stoupl už na 28,7 procenta.