Spořitelna si chce uvolnit síly, aby mohla na přepážkách nasadit více lidí v hodinách, kdy zůstane otevřeno. Říká, že chce, aby pobočky pracovaly lépe v době, kdy je navštěvuje nejvíce lidí. „Nový režim testujeme v pěti městech. Zatím se osvědčil. Půjde-li vše dobře, ostrý start přijde v květnu červnu,“ uvedl šéf projektu Petr Král.
Spořitelna plánuje zkrácení úředních hodin
Klienti České spořitelny se od léta budou muset smířit s tím, že do banky lze zajít pouze v době, kdy by správně měli sedět v práci. Spořitelna totiž připravuje podstatné zkrácení pracovní doby.
Dvakrát týdně, v úterý a ve čtvrtek, se budou pobočky zavírat už ve tři. V pátek budou otevírací hodiny končit ve čtyři, v pondělí a ve středu v pět. Výjimkou jsou větší pobočky, které budou mít otevřeno celý týden do pěti. Dosud měla spořitelna otevřeno různě - často do pěti, ale v Praze až do šesti.
Novinka přijde i po ránu: začínat se bude všude v devět místo v osm. Překvapivou změnu chystá spořitelna mimo Prahu, kde chce zaměstnancům dopřát hodinovou polední pauzu.
Změna se dotkne velkého počtu lidí. Spořitelna má 4,5 milionu klientů a její typický zákazník chodí na přepážku dvakrát až třikrát měsíčně. Na nový režim si už zvykají klienti na Praze 1, v Hradci Králové, Děčíně, Příbrami a Novém Jičíně, kde se nová otevírací doba testuje od poloviny ledna. Vše spěje k tomu, že nejpozději od června začnou takto fungovat pobočky spořitelny v celé republice.
Spořitelna si od nového režimu slibuje lepší vytížení svých zaměstnanců. Chce totiž posílit stavy v době, kdy na přepážky chodí nejvíce lidí - tedy v průběhu dne -, a zkrátit tím čekací doby. „V okamžicích největšího návalu mnohde chybějí pracovní síly na to, abychom otevřeli více přepážek. To zbytečně prodlužuje čekací dobu,“ uvedl ředitel projektu Petr Král.
Měření přímo na pobočkách podle Krále ukázalo, že nápor už nyní vrcholí dopoledne a po obědě, tedy v době, kdy by lidé obvykle měli být v práci. „Naopak přes oběd nám křivka návštěvnosti mimo Prahu padá,“ dodává Král na vysvětlenou k polední pauze. Ta má trvat od půl jedné do půl druhé.
„Ve špičce“ mát tedy pracovat více lidí, ale nabírat nové zaměstnance spořitelna nechce. Proto bude celá změna na úkor pracovní doby. Plán zatím na vybraných zkušebních pobočkách splňuje to, co od něj banka chtěla. Čekací doby se podle Krále zkrátily.
Na změnu pracovní doby má navázat nová organizace poboček, která má časem vést mimo jiné k odbourání pořadníků s lístečky. Místo nich budou klienty do front rozdělovat přímo zaměstnanci.