Diskuze
Auta budeme sestavovat jako kostičky lega, říká šéf Tatry
Děkujeme za pochopení.
J81a47n 88Č18e22r21m57á72k
no, zdá se, že Tatra má konečně majitele s reálnými plány a střízlivým viděním skutečnosti...
Dobu, kdy se Tatra mohla stát světovým výrobcem terénních nákladních automobilů firma i společnost propásly, takže nyní se musí snažit vybudovat značku na okrajových segmentech oboru a věřit, že přijde den, kdy se situace změní... A na tu dobu být připraven...
A nebo udělat z onoho okrajového segmentu své hájemství a stát se jedničkou v této části trhu...
J13i48ř51í 75K65o56c37u37r63e91k
Na trhu je Mercedes UNIMOG a pak ... skoro nikdo. Takže zaměření na tahle speciální užitková vozidla vidím pozitivně. Držím palce, ať se jim daří. Bylo by to hezké kdyby i na německých silnicích pracovaly Unimogy A Tatry
P16e59t85r 18L47a43n85d29a
Ve Wörthu vedle sebe stojí 40 Mercedesů a každý je jiný. V Gentu vedle sebe stojí 40 Volv, ale jsou to v podstatě jen 4 základní modely. Nechápu, jak to Mercedes dokáže. V Tatře jsou slyšet jen výkřiky do tmy...
Na východě Německa na opravách dálnic opravdu občas zahlédnu starou Tatru nebo Ifu, ale vetšinou jen kvůli speciální nástavbě. Na opravě D1 se jich podílí hodně, ale denně tam potkávám nějakou porouchanou. Škoda, že už tam nepotkávám Foxe.
Dřív jsem si myslel, že se Tatry konkurence bojí, ale dnes je situace obrácená, kdyby Tatra byla k něčemu, naopak by s ní rádi spolupracovali. Třeba se to v Kopřivnici taky jednou naučí dělat tak jak se to má a budou se o spolupráci s nimi prát ostatní automobilky...
M29i50c11h46a60l 79F57i41n50s46t90e71r21l46e
Čím se Tatra proslavila ?
- lidovým vozem T11 (vzduchem chlazený motor, páteřová konstrukce podvozku = nezničitelnost),
aerodynamické prvně na světě sériově vyráběné (!!!) vozy T77, T87, T97,
v podstatě inspirací( a následně i za války Ferdinandem Porsche dokonané špionáže) vedoucí ke vzniku firmy VW - dnes paradoxně faktického majitele Škody-Auto, "nezničitelné" nákladní T111,
následované poválečně v kategorii osobních vozůTatraplánem, T 603, T 613 (označované za Rolls-Royce východu),
nákladní T138, T 148, T 813 a následně T 815..., jestli tohle, co nemá ve svém automobilovém portfóliu většina zemí, hodíme jen tak do "koše", nejsme hodni odkazu tvrdé práce našich předků a tudíž i nároku na podílu z jejich slávy...Ba právě naopak, bude to jen znak ostudy, který tímto přístupem zanecháme našim dětem. Omlouvám se za určitou patetičnost, ale jsou to fakta, které je prostě důležité donekonečna obemílat..., jakožto obrana proti krátkodobě hamižné lhostejnosti...
J86i70ř75í 21E39r42b90e20n
A on to někdo háže do koše?
Jenže pouze z historie se žít nedá, sotvakdo si koupí tatru jen proto, že bývala slavnou. Zákazník si koupí auto, které musí být lepší než konkurence i dnes - a mnozí tatrováci dodnes nepochopili, že situace se změnila a ve většině zemí jsou zpevněné silnice, na které se dostanete i s výrobně levnějším žebřiňákem...
Patnáct tisíc jednotek ročně už nikdy dělat nebudou. Patnáct set ročně jich ale prodají bezproblémově.
M47i47r12o17s73l93a73v 98S54t32e92i42n38e31r
Lubomír Štrogal měl kdysi výbornou myšlenku- normovat a unifikovat, zmenšit počet nestandartních dílů a tím zhospodárnit výrobu.
Já mám k Tatře zvláštní vztah, na Tatře 57B jsem ve Svazarmu ve Střešovicích 1957 udělal autoškolu. Bez synchronizace, celá elektronika spočívala v přepínači na ovládání směrových vyklápěcích ramének s elektromagnetem.
Vidím, že Tatra chce oživit trh bývalého Mercedesu UNIMOG. To byl malý náklaďáček s pohonem na všechna kola, tahač a nosič různého nářadí- třeba na zametání komunikací nebo sekání trávy v příkopech a podobně. Velikostí podobný T815. Hasičské sbory je mívaly v celém Německu. Ještě dnes poslední zachovalé Unimogy docilují vysokých cen na trhu pro milovníky historické zemědělské techniky.
V oblasti osobních vozů nevidím žádný prostor pro nové výrobce. Pokud se Tatrovákům podaří, přesvědčit kvalitou, přídavným nářadím a užitnou hodnotou svých užitkových vozů zejména obecní zastupitelstva, správy velkých průmyslových oblastí, pak přežijí.
P12a89v94e18l 24J85e89ř72á30b93e23k
Při nákupu z veřejných peněz rozhoduje výběrové řízení a zpravidla nejnižší nabídka. A těch několik obcí co by využily přidané hodnot Tatry je minimum. Stejně tak průmyslové oblasti kde převládají zpevněné komunikace či lehčí terén.
Trh je celkem zasycený četnými značkami s kvalitním zázemím. Prostě a jednoduše - Tatru ze staveb vytlačily nákladní auta s levnějším provozem a zbytek je již jen několik drobků.
V97l46a71d32i56m85í86r 18F12i63a44l53a
Jako mladej jsem se učil jezdit v Tatře 603 a později v Tatře 613. Oba tyto vozy byly skvělé!
Je mi velmi smutno z toho, kam Tatru dostali komunisti a co nedodělali komunisti, odstřelili tuneláři...
P30a43v34e76l 34D57o73u80b22e60k
"Tatra " už bohužel nikdy nebude Tatra Poslední a konkurebční byla 815!
J94i37ř37í 32E74r17b55e29n
Vsadím se, že jsi nikdy neseděl v TerrNu. To je jiné kafe než T815.
J47i67ř46í 89L54a56n44g97w13e51i25l
Největší nepřítel Rusko je pro tento podnik klíčový... ach jo. A to není jediný podnik , který na tomto našem nepříteli závisí... a náš přítel USA či EU nám v tomto asi nepomůže... kšeft je kšeft a jak jsme četli trh je plný...
J15i42n76d96ř11i23c61h 20Š83k54o88p62e40k
Když už to musí být skládačka, tak ať je aspoň z dílů spolu vzájemně vyzkoušených v provozu
Krásný příklad na dakaru. Když se speciály stavěly dřív, měly na Dakaru šanci, protože jako celek to pocházelo z dílů vyzkoušených a odladěných v provozu.
Aktuálně Dakar skoro vždy propad, protože nějak neplatí, že když vezmu sice vyzkoušené díly z celého světa a poskládám z toho speciál, výsledek bude spolehlivý.
Nebude.
L54u68k39a23s 68N93o70v32a88k
Blbost. Lopraisova nejslavnejsi Puma mela cca.500koni, dnes se motaj mezi 800-1000koni. Ten pokrok sel neskutecne dopredu. Driv to byla vytrvalostni soutez, dnes je to 14jednodennich rallye, kde se vysledek secte az na konci ;)
Dakar pred 15 lety a dnes je neco uplne jinyho.
T47o32m16á82š 52M79a29c88e59j70k39a
Je to velká škoda. Když si člověk uvědomí jak měla Tatra po váoce dobře našlápnuto ve všechohledech ve srovnání se světem, pak prakticky 40 let ztracených let a nepovedená privatizace tomu nasadila korunu. Opravdu zbytečně promarněný potenciál. Ale takových příkladů jsou u nás snad stovky. Na co komouši hrábli, to pokazili.
J95i55ř61í 60L39a31n61g55w45e44i72l
Nesmysl... až po 89 roce se to rozvalilo... Tatra byla vždy světová značka ... privatizace do zahraničních rukou - ty odstranily svou konkurenci...
A14n16t45o85n27í31n 38H19o80s91t26i93n54s90k27ý
Je to těžké zvrátit, i když jim moc fandim. Konkurence má desítky let vývoje náskoku. Jestliže to nekoupil zahraniční koncern, který by investoval do kvalitního vývoje i efektivní výroby, dnes to sami nedoženou. Finančníci tam můžou nalít miliardy, ale nemají techologické know-how a zkušenosti či vlastní reference na trzích. Se státní podporou je to stejné.
M69i80r89o94s94l28a33v 43Š97i16m78k82o
Desítky let snad ne :-) Navíc Tatra dělala terénní auta se specifickým podvozkem, docela unikání mezi světovými výrobci. Problém byl, tak jako ve všem, s kvalitou. Za socialismu se na ní tak nekoukalo.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...
Česká národní banka znovu snížila úroky. Hypoteční úvěry přesto nezlevňují
Premium Radní České národní banky na svém zasedání ve čtvrtek snížili úroky o půl procentního bodu. Sazba...
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Turecko utnulo obchod s Izraelem, pro něj to je diktátorské porušení dohod
Dva nejmenovaní turečtí představitelé agentuře Bloomberg sdělili, že jejich země zcela zastavila...
Gazprom je po propadu exportu poprvé za více než 20 let v hluboké ztrátě
Čisté ztráty 629 miliard rublů (161 miliard Kč) zaznamenal v loňském roce ruský plynárenský gigant...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!