Prazdroj prodal rekordní množství piva

  • 22
Pilsner Urquell a Velkopopovický Kozel. Právě tyhle dvě značky loni táhly prodej největší tuzemské pivovarnické skupiny Plzeňský Prazdroj. Společnost prodala celkem 9,5 milionu hektolitrů piva, na tuzemském i zahraničním trhu si připsala rekord.

"Značka Pilsner Urquell loni na domácím trhu zaznamenala nárůst prodeje o deset procent, stále více lidí vyhledává prémiové značky," tvrdí mluvčí pivovarnické jedničky na trhu Alexej Bechtin.

"U Kozla zase určitě hraje roli renesance značky podpořená reklamní kampaní, příznivě působí poměr ceny a kvality," dodává.

Minulý rok však pivovarníkům obecně přál. K dobrým výsledkům prodeje totiž přispěly i extrémně horké jarní a letní měsíce. I tato okolnost pomohla České republice upevnit první pozici ve spotřebě piva na osobu na světě.

Podle předběžných výsledků loňská spotřeba v tuzemsku překročila 162 litrů na hlavu - více zde

Prazdroj loni celkem prodal v meziročním srovnání o šest procent piva více. Na domácím a zahraničním trhu se tak objevilo celkem 9,5 milionu hektolitrů piva z portfolia značek Plzeňského Prazdroje.

"Prodej na českém trhu vzrostl v souladu s očekáváním meziročně o 3,6 procenta a poprvé v historii společnosti překročil osm milionů hektolitrů," sdělil Bechtin.

Značky Plzeňského Prazdroje vedou v součtu mezi českými pivy prodávanými na zahraničních trzích, a to jak v přímém exportu, tak i v licenční výrobě. Meziročně se prodeje zvýšily o dvacet procent na celkem 1,5 milionu hektolitrů.

Kvůli zvýšenému zájmu o prémiovou značku Pilsner Urquell zahájila nedávno společnost v plzeňském pivovaru rekonstrukci a rozšíření varny této značky. Skupina bude investovat i do výstavby cylindro-kónických tanků v pivovaru Velké Popovice, která umožní zvýšit kapacitu pivovaru o padesát procent.