Právě druhý největší americký pivovar Miller může zvýšit prodej Pilsner Urquell na trzích v USA a Kanadě. Podle generálního ředitele Prazdroje Tony van Kralingena Miller nemá, podobně jako SAB, tak kvalitní prémiové pivo jako je právě Pilsner Urquell. Piva koncernu Miller patří ke střednímu proudu a od ostatních značek se cenově liší maximálně o pět deset procent, kdežto Pilsner Urquell je jedinou značkou, na niž si pivovar v USA dává stoprocentní přirážku.
"Naše prémiové pivo má nyní v USA obrovský prodejní potenciál a je jisté, že Miller tuto značku v USA podpoří," říká Kralingen. Prazdroj prodal loni v USA 120 tisíc hektolitrů, což představovalo 47procentní meziroční nárůst. Letos si díky koupi Millera dělá ambice na překročení hranice 200 tisíc hektolitrů.
Ve vývozu na americký trh má Prazdroji pomoci také globální reklamní kampaň na podporu značky Pilsner Urquell, kterou firma představila minulý týden v Londýně. Kampaň přijde na deset milionů dolarů a má do roku 2010 dostat Pilsner Urquell mezi deset nejprodávanějších značek světa. Televizní šoty a reklamy by měly v USA začít o prázdninách.
Právě kvůli zamýšlené expanzi začal majitel Prazdroje uvažovat i o licenční výrobě. "Bereme v úvahu všechny způsoby jak dále expandovat. Nynější prioritou je práce na zvýšení výroby v místě nynější produkce, tedy v Plzni. Uvažujeme ovšem i o dalších variantách, a jednou z nich je i možnost výroby v teritoriu, kam bychom se značkou Pilsner Urguell chtěli expandovat," tvrdí Tony van Kralingen.
Pro Prazdroj by byla licenční výroba prémiové značky výhodná. Export totiž prodražují celní či daňové poplatky a náklady na dopravu. Například při vývozu tohoto piva do Polska, které je v současné době pro firmu jedním z významných exportních trhů, platí Prazdroj poplatky 25 eur na hektolitr.
Podle Kralingena je však otázka výroby vlajkové značky plzeňského pivovaru mimo západočeskou metropoli velmi citlivá. "Je třeba zjistit, jak by na to, že by Prazdroj mohl pocházet i odjinud než z Plzně, zahraniční konzumenti reagovali," vysvětluje Kralingen s tím, že vše je zatím ve stadiu úvah.
Miller, který dosud patřil do skupiny Philip Morris, vyrobil loni přes 40 milionů hektolitrů piva, což je pětinásobek loňské produkce tří českých pivovarů skupiny Plzeňský Prazdroj, což bylo 7,97 milionu hektolitrů. Celkový loňský export Prazdroje dosáhl 687 tisíc hektolitrů. - Více o fúzi SAB a Miller čtěte ZDE.