Zákaznické návyky lidí po celém světě se mění. Žně výrobců čistě kolových nápojů s tím, jak roste obliba těch proteinových či energetických, pomalu končí. Firmy se tak čím dál tím častěji obracejí na ochucené varianty svých výrobků, obměny přináší i největší hráč v této oblasti, Coca-Cola.
Nápoje s příchutí táhnou i Čechy – podle průzkumu z letošního června je zhruba každá čtvrtá kola prodaná v ČR ochucená. Ani Pepsi si nechce tuto příležitost nechat ujít. Do testovacího prodeje ve Spojených státech v dubnu vypustí Pepsi Café, tedy kolu s kávovou příchutí.
Firma prozatím plánuje dvě varianty, „obyčejnou“ a vanilkovou. „V posledních dvaceti, třiceti letech byla kola v podstatě stagnující kategorií,“ citovala CNN Todda Kaplana, prezidenta marketingu Pepsi.
„Preference zákazníků se vyvinuly a my jako Pepsi se musíme vyvinout také,“ dodal. Nový výrobek jeho firmy má v porovnání s normální Pepsi zhruba dvojnásobný obsah kofeinu.
Třetí pokus
Podobný nápoj Pepsi v minulosti připravovala již dvakrát. V devadesátých letech se jmenoval Pepsi Kona, na začátku tisíciletí pak Pepsi Max Cino. Ani jednou však k jejich konečnému vypuštění do prodeje nedošlo. „Myslíme si, že dnes už jsou lidé na tento trend zvyklí,“ komentoval Kaplan.
Pokud na americkém trhu firma s kávovovou kolou uspěje, bude nejspíš její nabídku rozšiřovat i na další státy. Prozatím se však Pepsi se svou kávovou kolou nejspíš snaží „zašpuntovat“ americký trh. Největší konkurent firmy, Coca-Cola, totiž v USA podobný nápoj neprodává. A to i přesto, že ho jinak zákazníkům nabízí ve zhruba pětadvaceti jiných státech.
„Chceme být na tomto trhu první a spustit prodej opravdu pořádně,“ komentoval Kaplan. Pepsi podle něj vidí v této oblasti ohromný potenciál. „Nějakou dobu (však) potrvá, než lidé koncept koly s příchutí kávy přijmou,“ odhadl Kaplan.