Diskuze

Jsme McDonald’s pro jízdu na kole, říká manažer, který rozjíždí sdílení kol

Sdílení kol dává smysl až ve chvíli, kdy bude bicyklů v ulicích hodně. Společnost Ofo ale nechce dopustit, aby v Praze nastal chaos jako v Číně. V rozhovoru pro MF DNES to říká Fred Dong, manažer pro expanzi v Evropě a jednatel společnosti ekolo.cz Jakub Ditrich.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P77e45t60r 23B93á52č27a

1. 11. 2017 14:02

NEMAME ZAJEM !

1 0
možnosti

J47a69n 77J74í94c69h85a

1. 11. 2017 10:34

Je fakt ze tech kol by mohlo byt vic, ale pro priblizeni na metro/vlak je to fajn...uspori to par minut.

0 0
možnosti

V Praze bych jízdu na bicyklu uvítal pokud by cyklostezek bylo dost a vedly by také na přestupní uzly. Škoda, že od konce března do začátku října nejezdí cyklotramvaj. Doufám, že midibusová linka 194 pojede ze zst. Staroměstská přes zst. Malostranská a ul. Valdštejnskou ulicí přes zst. Malostranské náměstí do zst. Nemocnice pod Petřínem a zpět dále ul. Úvoz přes zst. Pohořelec do zst. Petřín a dále zst. Brusnice - Pražský hrad - Malostranská a zpět jak jezdí. Linka 192 by mohla být zrušena.

1 2
možnosti

Takže se vlastně jedná o byznys, který je postaven na dotaci 20mil. a na předepsaných cenách. Pokud se neujme (což je vzhledem k pražskému terénu a nenávaznosti cyklostezek pravděpodobnější), jsou to vyhozené peníze a pokud se to ujme, tak bude následovat celá řada regulací. Fakt to stoji za to?

6 0
možnosti

Jen ať taxíky nezačnou blokovat kola. Bacha na to kluciii.

2 0
možnosti

Není to žádné sdílení, Ofo je komerční půjčovna jízdních kol do města. Sdílení jsou třeba Rekola , protože je potřeba členská polatek a sdílý mezi jen mezi členy.

3 0
možnosti

Podíval jsem se na Rekola a je to úplně stejná půjčovna, když to tak chcete nazývat. Normálně si můžu jednorázově kolo půjčit nebo si můžu zaplatit měsíční / roční poplatek. Není to tak, že by každý člen byl podílovým majitelem společnosti Rekola a byl tak spoluvlastníkem kol.

Navíc to ani nemusí být podstatou sharingu. Sharing je sdílení, tzn. že 10 lidí používá jedno kolo místo toho, aby každý z nich to kolo vlastnil. Kdo to sdílené kolo vlastní je celkem jedno.

1 1
možnosti

Kola jsou super. Člověk se protáhne, jsou ekologické, ve městech rychlé, snadno se zaparkují atd. Sám na kole jezdím do práce i do města. Problém je v tom, že česká města na kola nejsou připravena. Bydlím u Ženevy a tady jsou pruhy pro kola téměř všude, případně je vyhrazený pruh pro busy/kola/taxi. V Česku jet na kole po Brně nebo Praze je o kejhák. Nehledě na to, že chybí kvalitní stojany na kola.

10 1
možnosti

O kejhák je každý způsob dopravy, kdy nejste za plechem. Tomu žádné čmárání pruhů nepomůže.

Pokud si "přípravu na kola" představujete tak, že zužováním, zakazováním a omezováním prakticky znemožníte použití aut, lidi na kola dostanete. Prostě proto, že leckdy nebudou mít jinou rozumnou možnost.

6 2
možnosti

Kolo na 300 metrů? To je 5 minut chůze.

1 0
možnosti

A minuta na kole. Úspora času 4 minuty. Krát 5 dní v týdnu=20minut. :-)

3 0
možnosti

Myslím, že Praha na kola není přípravená. Praha nemá vymezené části vozovky, po které by kola mohla jezdit, takže se budou proplétat složitě mezi lidmi na chodníku, protože spousta lidí bude mít strach jet na silnici s auty. Ten chaos v centru na pěších zónách si taky moc představit neumím. A půjčení kola od 300 m do 5 km? To jako pojedu z Karláku akorát tak na Staromák a víc nic. Nedává to moc smysl, spíš by bylo účinnější mít omezené použití v řádu třeba 30 nebo 40 minut, jako je to jinde v Evropě. Ovšem tam mají silnice a chodníky připravené na provoz kol.

2 1
možnosti

Pokud se někdo bojí jezdit po vozovce, rozhodně to není důvod k jízdě po chodníku.

8 0
možnosti

No . . . ta kola tedy nic moc :-/

0 2
možnosti