Deutsche Bahn byly například jedním ze zájemců o koupi mladoboleslavské společnosti Transcentrum Bus. Ale její čeští majitelé si nakonec vybrali britskou Arrivu.
Podle Fuhrmanna měli zájem také o výběrové řízení na autobusovou dopravu v Ústeckém kraji, ale podobně jako další dopravci se do něj kvůli nevhodně nastaveným podmínkám nepřihlásili.
"Český trh s veřejnou dopravou je zajímavý pro jakoukoliv velkou firmu v oboru, což ukazuje zájem našich konkurentů," dodal Fuhrmann.
Expanze pokračuje
Dráhy v Česku působí přes firmu Šumava Bus. Ta však provozuje jen linky v okolí Železné Rudy. Konkrétní plány o tom, s kterými dalšími dopravci jedná, nechtěl mluvčí drah specifikovat.
Podíly na trhu regionálních autobusových linek začínají směřovat čím dál více do rukou zahraničních firem. Například francouzská Veolia Transport dál rozšiřuje své podnikání a kupuje Dopravní podnik Teplice.
Posilování zahraničních dopravců bude pokračovat i nadále. Nahrává tomu i to, že řada bývalých privatizovaných ČSAD je na prodej.
Někteří porevoluční majitelé jsou v důchodovému věku a jejich příbuzní nemají o převzetí podniku zájem. Navíc řada podniků je dlouhodobě ve ztrátě nebo má jen velmi malé zisky.