Diskuse k článku

Zpátky na zem. Musk zvládl start rakety, ale Tesla „pro lidi“ má obří ztrátu

Vizionář a podnikatel Elon Musk se po zdárném startu své rakety musí opět rychle vrátit k problémům na zemi. Pomalá výroba nového elektromobilu Model 3 totiž vysává miliardy dolarů z účtů Tesly rychlostí, která může nejvýkonnější raketě světa konkurovat. V posledním čtvrtletí roku prodělala automobilka 675 milionů dolarů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T59o18m70á84š 30B11í67l88e51k 1404215907319

Okolnosti okolo této automobilky nejsou uplně 100% růžové, ale na druhou stranu je potřeba zdůraznit odkud ty finance jdou.

Také tento článek má k dokonalosti daleko. Falcon Heavy nevynesl "nejnovější dítě z dílny Tesla", ale naopak to nejstarší. Tesla taky za poslední čtvrdletí nevyrobila 1 550 nových vozů, ale mnohem víc jak je napsáno o kus dál.

+1/0
8.2.2018 18:24

A35n49t47o91n52í30n 63S18v10o48b34o26d24a 3544923859722

v prosinci 2017 se prodalo jen v Evropě 1369 e-Golfů a 1 979 BMW i3, což jsou konkurenti X3, oni vyráběli 3 měsíce 1550 X3

0/−1
8.2.2018 18:28

T68o30m12á66š 58B68í45l68e16k 1564745127789

Nj, začínají

0/0
8.2.2018 19:02

A81n47t11o16n19í50n 42S87v48o84b49o88d81a 3274113559192

nadšení amatéři proti profesionálům, je to vidět na kvalitě zpracování :-(

+2/−1
8.2.2018 19:05

D34a63v49i50d 19P51e62t69r 7700596890575

Takže současná raketa už unese skoro polovinu toho, co Saturn V z programu Apollo (vynášely sondy s posákami a výsadkovými moduly k Měsíci v letech 1969 až 1972)

0/−2
8.2.2018 17:55

M14a64r40t45i35n 77K65a38r58á80s88e80k 9808263268688

Na druhou stranu je oproti Saturnu prakticky zadarmo...

+1/0
8.2.2018 18:13

D86a28v66i59d 47P49e48t39r 7790716950475

Je jasné, že když se něco dělá poprvé a ani nevíte jestli to vůbec půjde, pak jsou náklady na výzkum mnohonásobně vyšší (musíte prozkoumat mnoho slepých uliček), než když už Vám někdo ukáže cestu. Navíc dnes lze mnoho částí simulovat na počítači, což na začátku 60. letech nebylo možné.

+1/0
8.2.2018 20:11

T46o47m90á52š 39K23u80c84h57a45ř 3917321898791

Musk je stejná dotační přísoska jako Babiš. Babiš akorát zatím nestaví rakety. ;-)

+6/−2
8.2.2018 15:03

J74a82n 59V69á37c34l45a10v82í41k 3322976861639

Protože na ně u nás není vládní financování.

0/0
8.2.2018 20:27

A26n11t65o62n81í27n 90S21v88o46b50o67d44a 3414203509352

Společnost Renault Trucks zahájí v roce 2019 prodej modelové řady elektrických nákladních vozidel. Výrobce testuje nákladní elektromobily v reálných podmínkách u svých zákazníků už 10 let

0/0
8.2.2018 13:53

J43a68n 66V74á65c78l19a44v70í11k 3452636591299

Nějaká pointa tam je?

0/−1
8.2.2018 13:58

A40n35t27o67n56í79n 39S50v71o87b63o92d23a 3284693899142

konkurence v nadějném oboru Tesle narůstá, než dodají náklaďáky, konkurence je bude vyrábět sériově, stejně je to i v boru osobních elektromobilů, spousta automobilek má hotová auta a prodává je

+2/−1
8.2.2018 14:09

J88a42n 15V87á38c30l87a60v31í55k 3282216251549

To není vyloženě konkurence, Volvo tím míří na městskou a příměstskou přepravu.

0/0
8.2.2018 20:25

T56o39m26á19š 42K27u73c63h70a95ř 3927961778211

10 let a nic.. ;-)

0/0
8.2.2018 15:00

A71n65t90o74n80í96n 56S31v53o40b11o15d39a 3164343349212

tahačů Tesel a Renaultů na elektriku v běžném provozu je stejně :-), nula

+1/0
8.2.2018 15:02

T39o55m43á16š 62K95u18c36h71a40ř 3357701188941

Tesla je dělá 10 let? U Tesly je ten rozdíl, že to na silnici dostane díky dotacím, i kdyby to bylo 10x prodělečné..

0/−1
8.2.2018 15:09

A41n51t75o87n65í64n 52S39v28o97b34o84d85a 3174373869662

jojo, Kalifornie, tam se utrácí za "ekologii", nějak se ty peníze přeci musí přerozdělit, když se vyberou na daních :-(

+1/−1
8.2.2018 15:11
Foto

J38i46ř84í 62D51v44o14ř18á68k 5815479180668

U Renaultu nejde o tahače ( to je nesmysl ), ale o řadu 12 - 16 tun. Rozvoz po městě.

+1/0
8.2.2018 16:40

A30n59t45o44n69í62n 62S28v67o68b67o98d36a 3444803779192

takže praktická auta, časté starty a denně málo kilometrů

+1/−1
8.2.2018 17:27

D10a98n83i73e95l 34P33a41n88e17k 6712791952810

" Pomalá výroba nového elektromobilu Model 3 totiž vysává miliardy dolarů z účtů Tesly rychlostí, která může nejvýkonnější raketě světa konkurovat. V posledním čtvrtletí roku prodělala automobilka 675 milionů dolarů."

Jak muze vysavat miliardy, kdyz je ve strate 675milionu? To mu do te prvni miliardy jeste kus chybi nemyslite? Nebo michate dohromady v textu koruny vs dolary? 8-o

A uprimne Tesla produkuje nejvic EV tydne na svete. Zadna jina automobilka v soucasne dobe neplni trh tak jako Tesla svymi elektrovozy. Nebal bych se toho, ze by se z toho nedostal. Ta ztrata je tak velka kvuli investicim. A ten lehky propad akcii je jen lehky. Nic co by neslo otocit.

+5/−1
8.2.2018 13:23

J15a31n 61V76á74c49l50a47v73í34k 3482706761269

Oni jsou ve ztrátě teprve první čtvrtletí?

+2/0
8.2.2018 13:49

D63a24n10i32e40l 59P80a47n33e91k 6342351212130

No to predesle meli ztratu 121milionu. Porad tam nevidim ty miliardy...

0/0
8.2.2018 14:00

M79i54c89h47a71l 86M62a77c74h66á16č37e68k 1620345593348

Kumulovaná ztráta se určitě počítá v miliardách dolarů. Tesla zatím nikdy nebyla v zisku. Druhá věc je, že autor článku míchá hrušky s jablkama. Nevíme, kolik je provozní ztráta a kolik činí investice. Takže údaj : automobilka prodělala 675 mil usd je nicneříkající výkřik do tmy...

+3/−1
8.2.2018 15:12

D35a57n16i77e74l 17P48a48n46e11k 6672971682520

Taky je to pekne blbe napsane, protoze pisou vysava jako ze jim litaji miliardy kazdou chvili z uctu. Osobne si myslim, ze kumulovana ztrata bude necela miliarda a tam bych to utnul. Ono totiz ztrata 121milionu z predesleho ctvrtleti bylo tou dobou rekordni. Predtim to nebylo tak horke. Ale jinak souhlasim, ze to cislo samo o sobe je nicnerikajici

+1/0
8.2.2018 17:51

D37a47n66i29e44l 10P97a89n63e85k 6482421252120

Tady jsou cisla pro akcionare: https://www.scribd.com/document/371002058/TSLA-Update-Letter-2017-4Q#from_embed

0/0
8.2.2018 18:03

J89a27r22o73s66l98a77v 14P34o15l47e51n98s34k85y 5936784169

V raketove technice ma Musk skutecne ocividny naskok a rentabilita je zjevna. To mu drzi duveru akcionaru. Tesla pujde do kopru v tu chvili kdy se do toho oprou vsichni zavedeni vyrobci tradicnich automobilu. A to bude v tu chvili kdy se to zacne skutecne vyplacet nebo Evropa zavede nejake posahane dotace na elektromobily ( popr sankce na neelektro). Kadopadne je obdivuhodne nasazeni a sebeduvera s kterou Musk drzi cely projekt elektromobilu nad vodou. Tot muj soukromy nazor.

+2/0
8.2.2018 14:03

D23a67n98i31e95l 15P25a34n36e66k 6512901352730

A o tom to je :) Ma duveru, investuje, zvetsuje se. Je tam stale rust. Roste se i se ztratou GM by o tom mohlo vypravet a dokonce 3x za svou historii.

Az se velci hraci rozhoupou k masove vyrobe Tesla bude mit dominantni postaveni na trhu. Jediny z velkych hracu kdo uplne nezachrapal je Nissan.

+2/−1
8.2.2018 14:12

A32n45t55o82n54í34n 11S53v70o33b22o61d80a 3914103729142

co BMW? VW s e-Golfem atd. , mají vybudovanou prodejní a servisní síť, i když BMW servisuje i3 jen v 6 servisech v republice, ale i tak je to slušné

+1/−1
8.2.2018 14:38

D68a16n42i28e57l 12P68a31n16e58k 6422711202610

VW zachrapal a jejich vyroba je prozatim spis provizorni. Jejich plan je rozjet masovou vyrobu az za 2 roky. BMW je na tom obdobne jako Hyundai. Max 10tisic rocne.

0/0
8.2.2018 17:54

A43n78t73o28n62í77n 12S49v54o14b69o95d75a 3184443349322

za rok 2017 se prodalo v Evropě BMW i3 20 885 ks, Renault Zoe 31 410 ks, Nissan Leaf 14 454 ks

0/0
8.2.2018 18:17

D33a62n62i81e84l 91P54a73n43e86k 6602481752680

Krasne, jak vidite sam ta cisla na Teslu ani zdaleka nedosahuji. A pravda na Zoe jsem opomel. V Evrope super. ALe mrknete na celosvetova cisla. Tesla zkratka dominuje.

0/0
8.2.2018 20:17

A81n60t70o78n81í17n 73S47v94o11b29o60d37a 3584613369592

Čína dominuje :-), polovina elektromobilů se prodá tam, Tesla tam toho zase tak moc neprodá

0/0
8.2.2018 20:59

D86a81n35i18e18l 56P78a57n85e28k 6532291902510

PS prodano vs vyrobeno.

0/0
8.2.2018 20:17
Foto

J11i78ř45í 87D45v15o39ř61á26k 5585859670618

5 000 x 52 = 260 000 aut ročně. To je plán. Kde je dominance a na jakém trhu.

+1/0
8.2.2018 16:35

D62a33n63i95e22l 16P36a73n65e49k 6592721132900

Ano letosni rok je 260 000 aut. Na ten pristi planuji 500 000. Zadna jina automobilka zatim neni konkurencni temto cislum. VW planuje produkci 1500 aut denne nekdy na rok 2020 ve Cvikove. Nissan jich vyrabi rocne asi jen 20 000, Hyundai 7000 a z toho vice jak polovina je odber ciste Korea zbytek export. A myslim tim celosvetovy trh.

0/0
8.2.2018 17:40

K30a94r87e29l 27M13a58z28a80č 3917693256309

Musk je skvělej, o tom žádná, ale současné pojetí elektromobilismu je nesmysl. Cena, kapacita, dojezd, infrastruktura, trvanlivost. Tohle všechno u e-aut nefunguje.

+3/−2
8.2.2018 12:37

V30l34a64s76t31i50m93i26l 34H31a32l41a22š64t77a 4443398848250

Není to tedy protimluv?

0/0
8.2.2018 12:40

P42e23t19r 66M37a39r67e64č12e43k 1513711359968

Nemusí být. Musk je skvělý mluvka, pumpa na investory a čerpač dotací. Na tom nesmyslnost dnešních elektromobilů nic nemění.

+4/−2
8.2.2018 12:52

A85l15e48š 11A72d38a31m 7180730948729

Cena se blíží běžnému novému vozu. K dojezdu-zvládá to běžný městský provoz. Na to se zatím hodí nejvíc. Infrastrukturu bylo nutné stavět i pro benzínové vozy. To prostě v přírodě samo neroste. Trvanlivost a údržba. Baterky jsou problém, u benzínu, nafty zase celá přenosová soustava s motorem. Tam zase odpadá údržba u elektroaut.

+2/−2
8.2.2018 12:47

V65á87c15l47a80v 83P51o16u54s82t16k21a 3660361472

Cena se běžnému novému vozu určitě neblíží, pokud si tedy pod pojmem "běžný vůz" představujete to samé, co většina ostatních.

+4/−1
8.2.2018 12:52

M62a85r90t81i81n 59B95a44r36t58e38k 5437661561923

Je to stejná cena jako za jiné auto střední třídy typu BMW 3, Audi A4.

A Fabie ani Oktvávka není auto střední třídy a ani složení českého automobilového trhu není vypovídající údaj.

0/−1
8.2.2018 12:54

D33a49n23i93e70l 51P62a26n31e59k 6102641792230

Tak Octavia ve vysi vybave uz je vozem stredni tridy. V te jejich Fresh a spol je to spis nizsi stredni. Ale jinak souhlasim.R^

0/0
8.2.2018 13:24

V78a93c80l73a35v 74M45e26d90e23k 5221692525775

Octavia je nižší střední; bez ohledu na výbavu

0/0
8.2.2018 13:30

D88a52n49i84e59l 61P58a66n97e72k 6652941102680

Auto za 700tisic podle meho neni nizsi stredni trida. To se na me nezlobte. Preci jen tridy jsou urcovany cenou vozu nebo ne?

0/0
8.2.2018 13:38

A69n32t81o93n25í30n 57S64v56o69b41o81d56a 3174573989802

malý rozvor ani přefouklou karoserií nikam auto neposune, ani cenou :-)

0/0
8.2.2018 13:41

D11a97n84i37e78l 19P25a14n28e64k 6212941172180

ok

0/0
8.2.2018 13:44

D39a73v75i55d 68E40v27a53n 6323300331941

Favorit byl v roce 87 taky střední třída, takže třídy nemá cenu vůbec řešit.

0/0
8.2.2018 13:53

M79i53c77h14a51l 19M97a91c63h96á25č41e90k 1220665893968

Do takzvané střední třídy patřila auta jako BMW 3, AUDI A4, MB C classe, Passat, Mondeo, Superb... Octavia je na podvozku VW Golf, takže je to konkurent Golfu, tedy auto kdysi nižší střední třídy. Dnes aby se v tom prase vyznalo. Jednoduché rozdělení na třídy už dávno neplatí.

+2/0
8.2.2018 15:08

K64a46r68e48l 61M11a17z79a60č 3877673626579

Ha ha, ani náhodou a s dojezdem 100 km.

0/0
8.2.2018 19:10

O74d63s13t82r38a70n36ě23n22ý 11U96ž25i53v41a58t43e64l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
8.2.2018 13:28

Najdete na iDNES.cz