- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Okolnosti okolo této automobilky nejsou uplně 100% růžové, ale na druhou stranu je potřeba zdůraznit odkud ty finance jdou.
Také tento článek má k dokonalosti daleko. Falcon Heavy nevynesl "nejnovější dítě z dílny Tesla", ale naopak to nejstarší. Tesla taky za poslední čtvrdletí nevyrobila 1 550 nových vozů, ale mnohem víc jak je napsáno o kus dál.
v prosinci 2017 se prodalo jen v Evropě 1369 e-Golfů a 1 979 BMW i3, což jsou konkurenti X3, oni vyráběli 3 měsíce 1550 X3
Takže současná raketa už unese skoro polovinu toho, co Saturn V z programu Apollo (vynášely sondy s posákami a výsadkovými moduly k Měsíci v letech 1969 až 1972)
Na druhou stranu je oproti Saturnu prakticky zadarmo...
Musk je stejná dotační přísoska jako Babiš. Babiš akorát zatím nestaví rakety.
Protože na ně u nás není vládní financování.
Společnost Renault Trucks zahájí v roce 2019 prodej modelové řady elektrických nákladních vozidel. Výrobce testuje nákladní elektromobily v reálných podmínkách u svých zákazníků už 10 let
" Pomalá výroba nového elektromobilu Model 3 totiž vysává miliardy dolarů z účtů Tesly rychlostí, která může nejvýkonnější raketě světa konkurovat. V posledním čtvrtletí roku prodělala automobilka 675 milionů dolarů."
Jak muze vysavat miliardy, kdyz je ve strate 675milionu? To mu do te prvni miliardy jeste kus chybi nemyslite? Nebo michate dohromady v textu koruny vs dolary?
A uprimne Tesla produkuje nejvic EV tydne na svete. Zadna jina automobilka v soucasne dobe neplni trh tak jako Tesla svymi elektrovozy. Nebal bych se toho, ze by se z toho nedostal. Ta ztrata je tak velka kvuli investicim. A ten lehky propad akcii je jen lehky. Nic co by neslo otocit.
Oni jsou ve ztrátě teprve první čtvrtletí?
Musk je skvělej, o tom žádná, ale současné pojetí elektromobilismu je nesmysl. Cena, kapacita, dojezd, infrastruktura, trvanlivost. Tohle všechno u e-aut nefunguje.
Není to tedy protimluv?
To bude zase krizovka, až ta bublina splaskne a realita se vrátí zpět na zem. Jak dlouho je vlastně možné prodávat pod cenou a navyšovat ztrátu? A jak dlouho bude trvat, než se te prostředky vrátí? Zatím je výroba opravdu hodně ztrátová a další ztráty se očekávají. Ještě se ani neblíží doba, kdy bude nulová. Tak kolik se toho bude muset ještě potom vyrobit, než se to všechno zaplatí a vůbec to něco vydělá? A to při dnešním tempu vývoje musíme počítat s tím, že za 5 let bude všechno zase jinak - tedy znovu inovace ve výrobě, další změny atd. Jsem zvědavý, kdo tady přijde o peníze?
Muska lze kritizovat asi z milionu důvodů. Ale to, že vpodstatě nově zbudovaná automobilka bude během náběhu výroby ve ztrátě je věc naprosto logická. A ztrátová bude, dokud seriová výroba nepoběží naplno. To není nic, s čím by se dopředu nepočítalo.
První parní stroj taky sotva utáhl "sám sebe" a postupem času se stal dobře použitelným a běžným. To je prostě o čase a vývoji. Až budou sjíždět z linek e-auta rychlostí jako současné auta, třeba si to taky pořídím. Ovšem silně pochybuju, že to bude ještě v tomto životě....
Záleží, kolik vám je. Do 30 let bude výroba masová a srovnatelná s tou dnešní benzínovou. Teda pokud se nestane něco blbýho. Válka apod
jednu věc jsem u Tesly nepochopil, existují výrobci OEM automobilů, mohl automobil vyvinout a nechat vyrábět u třeba Magny, proč jako vizionář staví fabriky, když mu to nejde? Proč se honí za kvalitou, když ji má třeba ta Magna o světelnou délku lepší než dnes Tesla, škoda promarněných miliard a času :-(
Apple také vyvíjí mobily a vyrábí jim to Foxconn, proč vlastnit fabriku a dělat něco, co Apple moc neumí
Auto na elektriku, kde se zadní dveře dají otevřít jenom pomocí elektriky, a mechanický to nejde, to je docela blbý, no ale najde se zde jistě dost inteligentu, kteří budou tvrdit, že se dá vylézt v případě nutnosti kufrem...haha.
Ale zvenku na kliku naštěstí nezapomněli, takže nějaké to kladivo do interiéru by to asi zpravilo...Takový menší zlepšovák.