Diskuze

Zpátky na zem. Musk zvládl start rakety, ale Tesla „pro lidi“ má obří ztrátu

Vizionář a podnikatel Elon Musk se po zdárném startu své rakety musí opět rychle vrátit k problémům na zemi. Pomalá výroba nového elektromobilu Model 3 totiž vysává miliardy dolarů z účtů Tesly rychlostí, která může nejvýkonnější raketě světa konkurovat. V posledním čtvrtletí roku prodělala automobilka 675 milionů dolarů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TB

Okolnosti okolo této automobilky nejsou uplně 100% růžové, ale na druhou stranu je potřeba zdůraznit odkud ty finance jdou.

Také tento článek má k dokonalosti daleko. Falcon Heavy nevynesl "nejnovější dítě z dílny Tesla", ale naopak to nejstarší. Tesla taky za poslední čtvrdletí nevyrobila 1 550 nových vozů, ale mnohem víc jak je napsáno o kus dál.

1 0
možnosti
AS

v prosinci 2017 se prodalo jen v Evropě 1369 e-Golfů a 1 979 BMW i3, což jsou konkurenti X3, oni vyráběli 3 měsíce 1550 X3

0 1
možnosti
DP

D42a27v57i49d 96P10e64t89r

8. 2. 2018 17:55

Takže současná raketa už unese skoro polovinu toho, co Saturn V z programu Apollo (vynášely sondy s posákami a výsadkovými moduly k Měsíci v letech 1969 až 1972)

0 2
možnosti
MK

Na druhou stranu je oproti Saturnu prakticky zadarmo...

1 0
možnosti
TK

Musk je stejná dotační přísoska jako Babiš. Babiš akorát zatím nestaví rakety. ;-)

6 2
možnosti
JV

Protože na ně u nás není vládní financování.

0 0
možnosti
AS

Společnost Renault Trucks zahájí v roce 2019 prodej modelové řady elektrických nákladních vozidel. Výrobce testuje nákladní elektromobily v reálných podmínkách u svých zákazníků už 10 let

0 0
možnosti
JV

Nějaká pointa tam je?

0 1
možnosti
DP

" Pomalá výroba nového elektromobilu Model 3 totiž vysává miliardy dolarů z účtů Tesly rychlostí, která může nejvýkonnější raketě světa konkurovat. V posledním čtvrtletí roku prodělala automobilka 675 milionů dolarů."

Jak muze vysavat miliardy, kdyz je ve strate 675milionu? To mu do te prvni miliardy jeste kus chybi nemyslite? Nebo michate dohromady v textu koruny vs dolary? 8-o

A uprimne Tesla produkuje nejvic EV tydne na svete. Zadna jina automobilka v soucasne dobe neplni trh tak jako Tesla svymi elektrovozy. Nebal bych se toho, ze by se z toho nedostal. Ta ztrata je tak velka kvuli investicim. A ten lehky propad akcii je jen lehky. Nic co by neslo otocit.

5 1
možnosti
JV

Oni jsou ve ztrátě teprve první čtvrtletí?

2 0
možnosti
KM

Musk je skvělej, o tom žádná, ale současné pojetí elektromobilismu je nesmysl. Cena, kapacita, dojezd, infrastruktura, trvanlivost. Tohle všechno u e-aut nefunguje.

3 2
možnosti
VH
PK

To bude zase krizovka, až ta bublina splaskne a realita se vrátí zpět na zem. Jak dlouho je vlastně možné prodávat pod cenou a navyšovat ztrátu? A jak dlouho bude trvat, než se te prostředky vrátí? Zatím je výroba opravdu hodně ztrátová a další ztráty se očekávají. Ještě se ani neblíží doba, kdy bude nulová. Tak kolik se toho bude muset ještě potom vyrobit, než se to všechno zaplatí a vůbec to něco vydělá? A to při dnešním tempu vývoje musíme počítat s tím, že za 5 let bude všechno zase jinak - tedy znovu inovace ve výrobě, další změny atd. Jsem zvědavý, kdo tady přijde o peníze?

1 3
možnosti
VM

Muska lze kritizovat asi z milionu důvodů. Ale to, že vpodstatě nově zbudovaná automobilka bude během náběhu výroby ve ztrátě je věc naprosto logická. A ztrátová bude, dokud seriová výroba nepoběží naplno. To není nic, s čím by se dopředu nepočítalo.

4 0
možnosti
MJ

První parní stroj taky sotva utáhl "sám sebe" a postupem času se stal dobře použitelným a běžným. To je prostě o čase a vývoji. Až budou sjíždět z linek e-auta rychlostí jako současné auta, třeba si to taky pořídím. Ovšem silně pochybuju, že to bude ještě v tomto životě....

1 1
možnosti
AA

A29l48e23š 40A12d48a47m

8. 2. 2018 12:20

Záleží, kolik vám je. Do 30 let bude výroba masová a srovnatelná s tou dnešní benzínovou. Teda pokud se nestane něco blbýho. Válka apod

1 5
možnosti
AS

jednu věc jsem u Tesly nepochopil, existují výrobci OEM automobilů, mohl automobil vyvinout a nechat vyrábět u třeba Magny, proč jako vizionář staví fabriky, když mu to nejde? Proč se honí za kvalitou, když ji má třeba ta Magna o světelnou délku lepší než dnes Tesla, škoda promarněných miliard a času :-(

1 1
možnosti
AS

Apple také vyvíjí mobily a vyrábí jim to Foxconn, proč vlastnit fabriku a dělat něco, co Apple moc neumí

0 0
možnosti
DE

D26a77v45i38d 13E46v81a87n

8. 2. 2018 12:09

Auto na elektriku, kde se zadní dveře dají otevřít jenom pomocí elektriky, a mechanický to nejde, to je docela blbý, no ale najde se zde jistě dost inteligentu, kteří budou tvrdit, že se dá vylézt v případě nutnosti kufrem...haha.

0 2
možnosti
DE

D71a56v55i51d 59E42v88a33n

8. 2. 2018 12:22

Ale zvenku na kliku naštěstí nezapomněli, takže nějaké to kladivo do interiéru by to asi zpravilo...Takový menší zlepšovák.

0 0
možnosti