- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
dali mu úderný název, přeložili do slovenštiny, je to nejčtenější článek dne na portálu sme.sk a pod ním se rozjela velmi bojovná diskuse.... stojí za podívání...
Asi před čtyřmi lety mi kamarád vyprávěl, jaký je přístup obchodníka k zákazníkovi v USA - že zákazník má "nějakou" lhůtu na vrácení zboží bez udání důvodu, a že to tam není problém, atd. Ale že je to tam sice možné, ale lidi (zákazníci) to využívají tak nějak v rozumné míře. Valil jsem docela oči. Zavést to u nás, tak to tady všecko zkrachuje, bo si z toho lidi udělají půjčovnu (jsme si říkali).
A hele :D Je to tady, a reakce veřejnosti je přesně taková, jaká se dala očekávat. To se nikdo nestydí, ani nepřipadá jak... někdo.. když to po týdnu veselého užívání vrací s tím, že si to třeba rozmyslel?
Bohuzel. Kdysi davno jsem byl v americe, a tam byla specialita cechu chodit si kupovat veci do Walmartu, kde meli na vraceni tusim tri mesice. Treba si typek koupil tenisovou raketu, tri mesice s ni pinkal a tesne pred vyprsenim lhuty ji sel vratit. Jeden muj tehdy kamarad, davno uz dikybohu neni kamaradem, mi na moji zadost o pujceni videokamery na vylet rekl, ze se boji, aby se s ni neco nestalo a abych si sel kameru "pujcit" do Walmartu. Rekl doslova "pujcit". K zbliti.
Hlavně ten stan bych chtěl vidět, jak ho někdo po týdnu používání vrací bez známek opotřebení.
Dobře jim tak těm e-shopům. Pracují s marží 1 - 2 % a likvidují kamenné obchody. Tam si to takoví zákazníci prohlédnou v reálu, zjistí informace a objednají přes internet. Vrcholem pak je, že prodejce nazvou zloději, že to mají drahé.
Ale ale, mám kamenný obchod i e-shop a mám v obou stejnou cenu. Je fakt, že nemám sklad v garáži nebo v bytě, ale v tom obchodě. A co mám vystaveno na e-shopu, to mám i v reálu. Neházet prosím do jednoho pytle
dá se přes e-shop koupit Aston Martin, chtěl bych si to jednou zkusit
No ve Spanelsku je to stejny a ne jen u nakupovani pres internet normalne i v obchode takze na svadbu nadherny sacko no a po vikendu ho zase vratit no proc ne kgyz to de? Takze vsude sou lidi vycurani ale jak sem psal jen hlupak bude kupovat neco co potrebuje jen na jeden den nebo vikend
že zboží se dá vrátit do 14 dní jen v původním neporušeném obale. Tedy zákazník si může doručené zboži prohlédnout zhruba stejně, jako v regálu obchodu. Jakmile ho rozbalí, může vracet jen s udáním důbodu, tedy chyby nefunkčnost atd. Připadá mi, že si obchodníci snaží prosadit nějaký nový zákon, tak si připravují živnou půdu.
Podle platneho zakona, muze zakaznik zbozi rozbalit a vyzkouset. pokud zjisti, ze mu nevyhovuje (z jakehokoliv duvodu), muze je vratit a dostane zpet penize v plne vysi. Podminkou je, aby produkt byl kompletni, se vsim prislusenstvim a nenesl znamky opotrebeni. Bohuzel je to tak a lide to zneuzivaji.
Po prázdninách se tak obchodníkům vrací navigace, fotoaparáty ale i stany.
"Zhruba tři až pět procent sezonního zboží se nám přes léto vrací. Nejčastěji jsou to fotoaparáty, kamery a autonavigace," uvádí marketingový ředitel největšího českého internetového obchodu Alza.cz Jan Samko.
A co s tímto zboží ALZA dělá? Inu prodá je znovu, za plnou cenu dalším zákazníkům. Dávejte si na ni pozor
Ja bych si daval spis pozor na blby, co pisi nesmysly. Kdo zna Alzu vi ze prodava pouzite zbozi jiz takto oznacene, tezko by obhajila plnou cenu pokud by zbozi nemelo puvodni baleni.
Až budu něco kupovat, napíšu nejprv do éšopu, kolik mi daj slevu za to, že jim to takhle nevrátím
Za slib nic nedostanete. Kolik lidí myslíte že dodržuje sliby?
Tobe to ale pali, kdyby ji vratil tak asi nebyla kradena