Letiště Praha, Parking D

Letiště Praha, Parking D | foto: Letiště Praha

Konkurence dotlačila Ruzyni k lepšímu parkování

  • 7
Nižší poplatky, více parkovacích míst a lepší ostraha. To jsou novinky, které Letiště Praha zavedlo začátkem června. Zlepšit služby ji donutila až konkurenční firma Go parking, která u pražského letiště v květnu spustila nové parkoviště. Majitel firmy ale tvrdí, že si společnosti nekonkurují.

Pražské letiště rozšířilo od 1. června své parkovací kapacity o 850 míst na zhruba čtyři a půl tisíce stání. Nové parkoviště - Parking D - je zaměřeno na dlouhodobé levnější stání. Letiště také zvýšilo ostrahu všech parkovacích ploch a v prostorách Parkingu C chce během léta začít zaparkovaná auty hlídat.

Řidiči, kteří v novém parkovišti zanechají auto na sedm dní, zaplatí 1 200 korun, za dva týdny pak 1 900 korun. Tedy stejnou sumu peněz, kterou za parkování vydají zákazníci konkurence. Ruzyně tak svoji týdenní sazbu srazila o 800 korun. Původně po lidech chtěla za sedm dní dva tisíce korun.

"Naše aktivity směřují k tomu, abychom cestujícím, kteří využívají Letiště Praha, nabídli úplné spektrum parkovacích služeb z hlediska cen, servisu nebo vzdálenosti od terminálů,“ uvedl ředitel Rozvoje a správy provozu Letiště Praha Petr Hloušek.

"Koncept levnějšího parkování je dlouhodobější, přímou reakcí na konkurenci není. Samozřejmě ale musíme vnímat aktivity kolem a přizpůsobovat jim svou strategii," připustila iDNES.cz mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí.

Statistiky o tom, jaký zájem levné parkování vyvolalo, bude mít Ruzyně až za měsíc.

Go parking s Ruzyní nesoupeří, razí si vlastní cestu
Konkurenční parkoviště je s využíváním svých ploch spokojeno, s konkurencí se nesrovnává. "Nabízíme 206 parkovacích míst a průměrná obsazenost se pohybuje mezi sedmdesáti až osmdesáti vozy. Každý den pomalu stoupá," řekl iDNES.cz manažer provozu Karel Kobl.

"My si s letištěm zas tolik nekonkurujeme, překrýváme se jen v části cílových zákazníků. Naše služby jsou namířeny spíše proti nepoctivým taxikářům," řekl iDNES.cz spolumajitel firmy Go parking Petr Váverka. Podle něj využívají nové parkoviště často lidé, kteří doposud jezdili na letiště taxíkem.

Obrázek

Go parking je od Ruzyně vzdálen. Cestující vozí na na letiště minibus. "Lidem se líbí osobní přístup," vysvětluje strategii firmy spolumajitel parkoviště Váverka.

Taxikáři si podle něj účtovali za cenu z centra na letiště až tisíc korun. Právě tolik stojí parkování na Go parkingu za pět dní. Za deset hodin zaplatí řidiči sto korun.

"Zájem o naše služby příjemně roste, vysněnou obsazenost kolem sedmdesáti procent bychom měli dosáhnou během léta," odhaduje Váverka.

Podle něj jsou zákazníci spokojeni především s osobní přístupem zaměstnanců a doporučují parkoviště následně svým známým.

Firma chce do konce příštího roku nabídnout lidem také restauraci a autoservis.

Parkovací systém Letiště Praha 

Krátkodobá parkoviště typu „Kiss and Ride“ v prostoru před Terminálem Sever 1 a odletovou halou Terminálu Sever 2 slouží zejména k rychlému výstupu a nástupu cestujícího a parkování do 15 minut je bezplatné. Po uplynutí této doby je každá půlhodina zpoplatněna a stojí 100 korun.

Střednědobé parkování, které slouží zejména k výstupu a nástupu cestujícího nebo kratší návštěvě letiště, je k dispozici před Terminálem Sever 2, pod úrovní estakády. Půl hodiny zde stojí 40 korun, každá další započatá hodina vyjde na 70 korun.

Dlouhodobé parkování je nejvhodnější v budově Parkingu C a nyní nově i v Parkingu D (v tomto případě je zapotřebí předchozí rezervace).  Oba jsou kryté a od 1. dubna 2007 se zvýšenou kontrolou pravidelné ostrahy s nepřetržitou službou. V Parkingu D zaplatí řidiči za týden 1 200 korun, za dva týdny 1 900 korun.

Zdroj: Letiště Praha, www.prg.aero