Společnosti Kofola se daří, její tržby vzrostly meziročně o čtvrtinu.

Společnosti Kofola se daří, její tržby vzrostly meziročně o čtvrtinu. | foto: Kofola

Kofola za pololetí utržila o čtvrtinu více peněz

  • 55
Skupině Kofola stouply za prvních šest měsíců tržby meziročně o 23,1 procenta na 2,45 miliardy korun. V Česku její tržby posílily o pětinu na 1,35 miliardy. Růst podle šéfa firmy Jannise Samarase podpořila dlouhodobá expanze ve středoevropském regionu a zvyšování výrobních kapacit.

Hospodaření tuzemského výrobce nealkoholických nápojů ovlivnily příznivě také nové výrobky.

"Jen od ledna jsme pro naše spotřebitele připravili a uvedli na trh už čtyři novinky či zásadně inovované produkty," uvedl generální ředitel skupiny Kofola pro Českou republiku René Sommera.

Kofola patří k nejvýznamnějším výrobcům nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Kromě Česka působí na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, exportuje však i do dalších zemí. Vloni zvýšila tržby o pětinu na 3,5 miliardy korun. - více zde

Celkově skupina zaměstnává na 1340 lidí, což je proti loňskému červnu nárůst o sedm procent. Loni na podzim koupila například tuzemskou firmu Klimo a letos se spojila s polskou nápojářskou trojkou Hoop.

V anketě Czech Top 100 se letos protlačila do prestižní desítky nejvíce obdivovaných firem v Česku. - více zde

Firma vznikla v roce 1993 privatizací sodovkárny Nealko Olomouc jako Santa nápoje. Vlastní ji řecká rodina Kostase Samarase. Do roku 2010 se Kofola chce stát jedním ze tří největších hráčů na trhu nealkoholických nápojů ve střední Evropě.

,