Češi v první půlce roku méně pili nealko. Ilustrační foto.

Češi v první půlce roku méně pili nealko. Ilustrační foto. | foto: MF DNES

Kofola se letos pere o tržby s počasím. Spadly o miliardu

  • 30
Výrobci nápojů Kofola letos klesly tržby o 24 procent na 3,5 miliardy korun. Přestože zisk se podařilo zvýšit, uplynulých šest měsíců se Kofole nedařilo tak, jak by si přála. Zejména kvůli horšímu počasí lidé méně nakupovali studené nápoje.

Firma tvrdí, že výnosy, jejichž hlavní součástí jsou tržby z prodeje nápojů, ovlivnila silná sněhová bouře v lednu a v únoru, která odradila zákazníky od vycházení z domu. V Rusku navíc kvůli silným mrazům zkolabovala přeprava nápojů a později v dubnu a v květnu byly v Polsku, České republice a na Slovensku silné deště.

"Zákazníci své peníze utráceli moudře. Místo produktů určených přímo ke konzumaci si častěji kupovali sirupy. Klienti chodili méně do restaurací a častěji jedli doma. Mimo to byly v Rusku od ledna 2010 zvýšeny spotřební daně na alkohol a omezena propagace alkoholu. Tyto faktory měly významný vliv na pokles prodejů (Megapack), který byl nejostřejší v Rusku a v Polsku," uvedl tiskový mluvčí Kofoly Martin Klofanda.

Společnost Kofola vyrábí limonády Kofola, minerální vodu Rajec, dětský nápoj Jupík a džusy, sirupy a ovocné nápoje značky Jupí. Loni za první půlrok měla firma výnosy 4,6 miliardy, letos spadly o čtvrtinu na 1,1 miliardy korun. Zisk se naopak zvýšil o 8 milionů (15 procent) na 62 milionů korun.