Diskuze
Čínská automobilka Geely převzala Volvo, zaplatila 1,5 miliardy dolarů
Děkujeme za pochopení.
rugerforever.2
Takže chudáci číňané budou
dotovat Švédský socíální stát?
mroger
Volvo a Čína?
Myslím že toto spojení moc fungovat nebude. Sice jak jsem zde četl budou tam ti samí lidé, ale bojím se že budou muset přistoupit a převzít čínské standarty a to volvo už nebude takové jak ho známe. Myslím že prestiži a kvalitě to ublíží
izak__
Konce civilizace v Eurozone
No tak vazeni, je treba si uvedomit, ze Cina byla kdysy davno na spici ... a spadla do 3sveta, ze ktereho ji vyvedla Evropa a USA.
Pokud u nas nebude vyroba, nebude u nas ani vyvoj a to bude konce, dale je znamo, ze Cinani nejsou zdaleka tak chytri jako mi, ukazuje to fakt, ze nevynalezli z novodobych veci skoro nic, vse jen kupuji, nebo kopiruji ... dokonce i Japonsko neni ve vyvoji na spici, je treba si uvedomit ze tam kde jsou jsou diky chytre politice podpory a hlavne skupovanim vedcu z USA a Evropy.
Tedy ne jen ze zacina zacatek konce doby Evropy a USA, ale taky hrozi, ze Cinani za par let nebudou mit kde brat a pokud nezacnou se svym vlastnim vyvojem, tak se to ani nikam nepohne. Jinak Cina je zkorumpovana zeme, proto je polofunkcni , na rozdil od Japonska, kde tvrde tlaci na vyvoj a nakupuji jak zapadni ucitele, tak vedce ... se obavam, ze nakonec si vezmu obcanstvi od pritelkyne a odjedu do Asie ... mimochodem uz velke i firmy tam hledaji odborniky a plati vic nez v EU
pletiplot
Re: Konce civilizace v Eurozone
Občanství si klidně nech Evropské, pokud něco umíš, dostaneš v Číně práci hned.
;-)
Re: Doufám,
Začátek konce snad ne. Ale projev toho, že hlavním světovým civilizačním okruhem bude brzy východní Asie možná ano. Nemá smysl se vztekat na Čínu a opovrhovat jimi - místo toho bychom měli koukat co se od nich přiučit, abychom udrželi krok a konkurenceschopnost. Bohužel mám pocit, že dnes je Západ zahleděn sebestředně sám do sebe, do své kulturní a ekonomické vyspělosti a velikosti podobně, jako Čína v minulosti, kdy si odmítala připustit vyspělost, nebezpečnost a význam barbarů z Evropy. Až po mnoha tvrdých lekcích pochopili a začali se snažit západ dohnad. Obávám se, že nás nyní čeká podobná doba. Tato diskuse jenom potvrzuje, že řada lidí státle není ochotna začít Asii respektovat, natož se od nich začít něco učit.
DeliriumTremens
Dělají to chytře ti Číňani
Za šunty a tretky, které sekají po milionech dostávají spoustu bezcených papírků, které tiskárny v USA chrlí po tunách, a pak si za ně koupí firmy v Evropě. :-)
Pražák jako Brno
R.I.P. ...
...jezdim jednim 10 let starym a chystam se tak za rok, za dva na vymenu... skoda, mel jsem volvo v oblibe...
;-)
Re: R.I.P. ...
Není důvod, proč by se mělo Volvo horšit. Lidé tam zůstávají a budou to dělat stále stejně. A cílem nových čínských vlastníků určitě není poslat Volvo do kytek, ale spíše naučit se od nich ,jak se dělají kvalitní auta, a také vydělat nějakou tu korunu. Takže u Volva bych žádné kvalitaticní změny neočekával - a pokud, tak spíše k lepšímu, protože si polepší finančně. Zato u Geely lze očekávat významný kvalitativní a technologický posun vpřed. Představy některých o tom, jak číňané všechny továrny v evropě zavřou a převedou výrobu do číny za levnou pracovní silou, která to neumí dělat a bude pak do evropy vozit zmetky jsou absurdní, iracionální, xenofobní a hlavně bezdůvodné. Doprava aut je drahá, riziková a zdlouhavá a asijské automobilky dnes staví naopak závody v Evropě. A zejména v dražších segmentech se na nějakou tu korunu tak nehledí. Cílem kupců rozhodně není pohřbít značku Volvo, ale naopak sami si schtějí vylepšit tu svou.
spokojený volič
nespojovat prosim
Auto ,natoz kvalitni a Asie? prosim nespojovat . Nelze. Podivejte jak dopadl vzor japonci. Ohavna beztvara auta s katastrofalnim interierem. Nejlepsi auta se delaji v Nemecku a o tom nebudu diskutovat.
Jakub76
Re: nespojovat prosim
pokud nechcete diskutovat, tak nelezte do diskuze
pepa978
Co mám informace z lepších zdrojů než je IDNES
Tak Volvo se nadále vyrábí/kompletuje ve švédsku. Znak Volvo zůstal Volvo Truck Division. A číňani vyrábí v číně pouze náhražku s jiným jménem, která se nesmí prodávat do EU a USA jako Volvo.
Mnohé díly se v číně na Volvo sice dělají, ale to se dělaly i před tím. Jen teď číňan získal technologie, za které ale musel zaplatit. A to že budou v Pekingu jezdit kopie Volva nikoho v EU netankuje. Hlavně když ty kopie nesmí od EU a USA.
pepa978
Re: Co mám informace z lepších zdrojů než je IDNES
Nicméně mnohé technologie zůstaly švédům doma pod pokličkou, prostě proto, že patří nákladní divizi Volvo, která je Švédská a patří Švédskému státu.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Sazka upcykluje losy. Z těch výherních vznikl nábytek i tenisky
Společnost Sazka se rozhodla znovu využít své výherní losy. Ve spolupráci s českými designéry tak...
V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí
Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...
Sterilizace, bělení, dezodorace. Japonská firma z použitých plen vyrábí nové
Japonská společnost Unicharm tento měsíc uvedla do prodeje jednorázové recyklované plenky. Firma...
Čínská menší města zažívají rozmach. Lákají lidi zpět na levnější živobytí
Čínská velkoměsta postupně přicházejí o své obyvatele. Důvodem takzvané zpětné migrace jsou...