Velká Británie je jednou ze světových laboratoří různých gastronomických experimentů největšího světového řetězce s rychlým občerstvením. Na vybraných pobočkách se testují novinky, které mají ve světě pomoci v boji s rozpínající se konkurencí jako jsou sítě Five Guys, Shake Shack, Burger King, KFC nebo mexický Chipotle.
Nejnovějším želízkem McDonald’s v konkurenčním ohni jsou prémiové burgery pojmenované Signature Collection. Za vznikem hamburgerů s nejtlustším plátkem masa v ceně 4,69 liber (178 korun), podávaných v housce podobné briošce, stojí kuchaři několika restaurací oceněných michelinskou hvězdou. Pokud uspějí, mohou se rozšířit do celého světa, uvedl britský list The Guardian.
Nové burgery čekají zatěžkávací chuťové zkoušky u zákazníků na 28 pobočkách v Londýně a Manchesteru, v příštím roce už by se měly nabízet ve čtyřech stovkách restaurací.
Duncan Cruttenden z oddělení přípravy jídla řekl, že burgery vznikaly podle požadavku zákazníků a za dohledu „rady kuchařů“, v níž jsou i dva kuchaři z restaurací, které získaly prestižní cenu. „Využili jsme připomínek zákazníků. Od nich jsme slyšeli, že chtějí tlustší plátky masa a vysoce kvalitní a čerstvé suroviny,“ uvedl Cruttenden.
Na scénu vstupují číšníci
Větší revoluci však může přinést jiná testovaná novinka. McDonald’s začal ve vybraných evropských a australských restauracích nabízet prodej s obsluhou. Vůbec poprvé v historii tak vykročil k této zásadní změně servisu. Na obsluhu si zvykají zákazníci v britském městě Mottram in Longdendale, prodej se však chystá rozšířit do dalších jedenácti poboček ve Velké Británii. Pro ty, kteří rádi stojí ve frontě, zůstává i tato možnost.
Jídlo si ve vybraných restauracích lze vybrat pomocí digitálních kiosků nebo u obsluhy vybavené tablety. Služba cílí zejména na mladé rodiny a zákazníky, kterým tradiční způsob fastfoodové obsluhy nevyhovuje, a prochází zatím testem také ve Francii, Německu, Švýcarsku a Austrálii. Obsluha nemá zákazníkům přinést žádné zdražení, slibuje firma.
Zásadní změny do svého fungování McDonald’s přináší v době, kdy se mu na některých trzích příliš nedaří. V Británii sice stále vykazuje růst, nicméně nedaří se mu v domovských Spojených Státech. Jen v loňském roce klesl největšímu světovému fast-foodu zisk o 14 procent, což je jeden z nejhorších výsledků v jeho historii.
Tablety na hraní
McDonald’s tváří v tvář tvrdé konkurenci začal se změnou své strategie už dříve. Propad tržeb má zastavit řada opatření: například servírování snídaňového menu po celý den, příprava hamburgerů „na míru“, mobilní aplikace na stížnosti v Japonsku... Řetězec také slíbil, že přestane pokrmy připravovat z kuřat, která obsahují stopy antibiotik.
Nový britský šéf Paul Pomroy dohlíží na program rekonstrukce restaurací v hodnotě 350 milionů liber. V rámci něho by měly být také k dispozici tablety iPad od Applu a Samsung Galaxy, aby si měly děti s čím hrát.
Přestavba, která zahrnuje i nové digitální kiosky pro objednávky, má být u 250 restaurací hotova do konce roku, uvedl Guradian. McDonald’s otevřel v Británii v roce 1974, v současnosti zde má více než 1 250 restaurací.