Pondělí 9. prosince 2019, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 9. prosince 2019 Vratislav

Fastfoody nabízejí podpultovky, dopřát si můžete i McGangbang

  11:27aktualizováno  11:27
Konkurence na trhu nutí mnohé fastfoodové restaurace plnit speciální objednávky, které nejsou součástí běžného menu. Po sociálních sítích tak kolují stovky tajných receptů na „podpultovky“. Některé z nich si vysloužily přisprostlé přezdívky.

Mezi „podpultovky“ v McDonald's patří třeba Monster Mac: místo dvou kousků hovězího jako v tradičním sendviči Big Mac jich tento sendvič obsahuje osm. Ilustrační foto | foto: archiv fastfoodu

Americký řetězec restaurací rychlého občerstvení Arby´s nedávno dělal reklamu na cosi, co se jmenuje Meat Mountain. Tento sendvič sestává z šesti různých druhů masa a dvou druhů sýra, doplněných o tři plátky slaniny. Toto obří jídlo není časově omezenou speciální nabídkou, ale tajnou položkou menu, o kterou mohou žádat jen velmi dobře informovaní zákazníci.

Podle expertů, které oslovila BBC, je Meat Mountain jen ukázkou rostoucího trendu tajných menu fastfoodových řetězců a restaurací po celém světě. „Podpultovky“, tedy něco, co není uvedeno ve standardní nabídce, ale nejsou ničím novým. Například Kiley Libuit z Kalifornie vyrostl na tom, že se svými bratry soutěžil o co nejkreativnější kombinaci limonád z místních restaurací s rychlým občerstvením. Brzy si uvědomil, že si může objednat téměř cokoli a obsluha mu vyhoví.

Bratři Libuitovi se tak začali personálu v restauracích ptát na nejoblíbenější nové kombinace a rozjeli web HackTheMenu.com, kam recepty zapisují. Stránky dnes obsahují spousty populárních tajných menu v různých řetězcích včetně McDonald's, Burger King, Subway nebo KFC.

Populární „podpultovky“

  • Burger King: Rodeo Burger (cheeseburger s cibulovými kroužky a barbecue omáčkou), Frings (polovinu porce tvoří hranolky, druhou polovinu cibulové kroužky)
  • McDonald's: Burger Země, Moře, Vzduch (Big Mac plněný placičkami ze sendvičů Filet-O-Fish a McChicken), McCrepe (teplý koláč plněný jogurtem, müsli a sirupem), a kuřecí McGriddle (smažená kuřecí placka v sirupem namazané housce McGriddle)
  • Starbucks: Koláčové Frappuccino (standardardní vanilkové frappuccino s extra porcí vanilky a mandlovou chutí), Tekutý kokain (čtyři dávky espressa a čtyři dávky sirupu z bílé čokolády) a nápoj Nutella (káva s extra porcí čokoládového a oříškového sirupu a karamelu)

Podle Bonnie Riggsové, analytičky trhu restaurací ze společnosti NPD Group, plní fastfoodové řetězce speciální objednávky kvůli rostoucí konkurenci takzvaných fast-casual restaurací. Ty často používají kvalitnější ingredience a dělají jídla na objednávku. Kombinují v sobě rychlé občerstvení a klasické restaurace.

„Fastfoody dělají všechno pro to, aby v této konkurenci obstály. Pokud mají požadované ingredience a příprava netrvá příliš dlouho, zákazníkovi vyhoví, protože chtějí, aby se vrátil,“ vysvětluje Riggsová.

Obscénní McGangbang

Ne každý personál v restauraci ale ví, jak konkrétní „podpultovku“ připravit. „Nejlepší je mít ten recept třeba v telefonu, který můžete obsluze ukázat, aby věděli, jak to udělat,“ radí Kiley Libuit. Je také dobré vědět, že ceny se liší restaurace od restaurace. Libuit proto radí se na cenu zeptat předem.

Mnoho z oblíbených podpultovek jsou dřívější časově omezené nabídky, které sice nebyly natolik úspěšné, aby se dostaly do standardního menu, přesto si získaly své příznivce. Pokud restaurace stále má speciální ingredience, je příprava takového jídla dobrým způsobem budování zákazníkovy loajality.

Fotogalerie

Některé recepty jsou ale problematičtější. Například speciální sendvič v McDonald's - kuřecí sendvič uvnitř dvojitého cheeseburgeru - si mezi zákazníky získal obscénní přezdívku - McGangbang (slangový výraz pro skupinu více mužů souložících s jednou ženou). 

Několik zaměstnanců řetězce už Libuitovi řeklo, že dostali instrukce dělat, jako že nevědí, o co jde, když po nich zákazník tento sendvič chce. Mluvčí řetězce na otázku BBC odpověděla, že „v McDonald´s není žádné tajné menu, ale víme, že naši zákazníci jsou opravdu kreativní a baví je přizpůsobovat si naše menu“. Podobně na dotaz iDNES.cz odpověděla i mluvčí české pobočky Drahomíra Jiráková: „V restauracích McDonald´s v České republice a ve Slovenské republice podobné ‚podpultovky‘ nemáme.“

Jak říká Bonnie Riggsová, zákazníci chtějí víc možností, chtějí něco speciálního. To s tajnými menu dostávají. Pro restaurace mohou pak „podpultovky“ být dalším klíčem k úspěchu.

Autor:
  • Nejčtenější

Firma přišla o miliony, při Black Friday kvůli chybě nabízela slevu 97 %

Švédská technologická firma Foreo, která působí i v Česku, nadělila během akce Black Friday kvůli cenové chybě svým...

Je nemravné mít na jogurtu přirážku sto procent, řekl ministr Toman

Kontrola dvojí kvality bude mířit zejména na nadnárodní potravinářské firmy, ty české s ní problém neměly. Ministr...

Jak se podvádí na EET: účtenky se smyšleným kódem i snižování tržeb

Falešná účtenka nebo její nevydání. Finanční správa popisuje, jak podnikatelé upravují software v pokladnách, aby...

Dělníci šikanovali agenturní kolegy. Dali jim projímadlo, zavřeli do bedny

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dala výpověď pěti zaměstnancům, kteří šikanovali své kolegy najaté přes...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Škoda Auto vyplatí zaměstnancům další prémie, na Vánoce vyhlásí dovolenou

Prémii deset tisíc korun za výkon v roce 2019 vyplatí do konce týdne zhruba třiceti tisícům tarifních zaměstnanců...

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Hořký čaj? Nesmysl! Pediatr v knize vyvrací mýty o domácím léčení dětí

Hradecký dětský lékař Ladislav Hanousek vydal knihu Maminko, není mi dobře, která má rodičům pomoci s léčbou i výchovou...

  • Další z rubriky

OPEC se dohodl se spojenci na výraznějším snížení těžby

Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) a její spojenci se dohodli na snížení těžby o dalších 500 000 barelů denně....

Africký bankovní zázrak. Obchodníci s alkoholem vytřeli zrak velkým bankám

Být podomním prodejcem alkoholu má své výhody. Dobře poznáte své zákazníky a díky tomu se vám jednou podaří vybudovat...

South African Airways míří k bankrotu, Jižní Afrika do nich nalije miliardy

South African Airways, jihoafrické státní aerolinky, kdysi bývaly největší a nejznámějším dopravcem v Africe. Poslední...

Vlk z Wall Street má cenu zlata i na fotce. Snímek utržil 4,6 milionu

Fotka britského fotografa Davida Yarrowa inspirovaná filmem Vlk z Wall Street zazářila minulý týden na uměleckém...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz