Ahold si od apliakce s názvem Find my product (Najdi můj výrobek – pozn. red.) slibuje vyšší dávku pohodlí pro zákazníky a usnadnění nakupování. „Asi se všichni shodneme, že nás nebaví hledat položky z nákupního seznamu. Díky aplikaci se hledání stává minulostí,“ říká Steven de Kroes z oddělení vývoje obchodů nizozemského řetězce Albert Heijn, který rovněž patří do portfolia firmy Ahold.
„V aplikaci stačí jen zadat název a na displeji chytrého telefonu se objeví nejkratší cesta k hledanému cíli. Pak už pouze sledujete šipku na digitální mapě,“ vysvětluje fungování novinky de Kroes. Aplikace by měla fungovat na bázi unikátních kódů jednotlivých druhů zboží.
Zatím je možné tímto způsobem vyhledávat pouze jednotlivé produkty. „V budoucnu by měla přibýt možnost vložení celého nákupního seznamu. Aplikace tak bude schopna sestavit ideální trasu supermarketem,“ uvádí Barbora Vanko, mluvčí řetězce Albert v České republice.
Technologii čekají v Nizozemsku tři měsíce testovacího provozu, pak by se mělo rozhodnout o jejím dalším rozšíření.