Diskuse k článku

Konec bloudění po supermarketu? Ahold testuje navigaci uvnitř obchodů

Nizozemská nadnárodní společnost Ahold Delhaize začala na tamním trhu testovat aplikaci, která zákazníky naviguje mezi regály supermarketu. Aplikace od firmy, která v Česku provozuje síť obchodů Albert, ukazuje zákazníkům nejrychlejší cestu k vybranému produktu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i18ř68í 82P30o43s59p53í30š40i45l 2969327707

V případě Aholdu mě to nechává klidným, v jejich Albertu už jsem několik let nebyl.:-P

0/0
14.9.2018 16:33

Z62d16e30n82ě28k 98Z14á88l90i69š 2255864157973

"Konec bloudění po supermarketu? Ahold testuje navigaci uvnitř obchodů"

Je to právě Ahold, který stěhuje zboží po regálech, aby ho zákazníci museli hledat a koupili i to pro co původně nešli.. Už tam nechodím.

+1/0
13.9.2018 20:04
Foto

P32a91v59e54l 43S14t63r24a67k73o61š 6157391160325

Bych to pochopil jako pomocníka pro hluchoněmé, kteří se nedomluví s prodavačkou. Jinak nestačí že na exoty čumící do mobilů narážíme na ulicích a silnicích? Ještě jich budou plný obchody :)

0/0
13.9.2018 14:43

J44a19r48o92s50l76a78v 29Č10e83p24i37c79a 8270988673434

Pro tupce. Co nechci, to nekupuji a aby mě vodila nějaká trapná aplikace po obchodě tam a zpátky a nachodil bych tam o kilometr víc než normálně, děkuji.

0/0
13.9.2018 7:49

R60o30m37a80n 89N63o27v17a48k 6489551302226

Lepsi by bylo zvysit kvalitu prodavanych vyrobku nez vymyslet takovy kravoviny.

0/−1
12.9.2018 22:03

P69e96t65r 55H59a75l92a63č31k53a 5728591702287

je dost možné, že v Holandsku opravdu tu kvalitu mají:-). Uváděná aplikace, jakkoliv je to úchylná myšlenka, je pro ČR naprosto zbytečná. Do ALBERTa chodí jen jeho nepochopitelně skalní zákazníci a případně každotýdenní slevomiilové, a ti se v obchodě určitě vyznají.

0/0
13.9.2018 12:50
Foto

H76a82n96a 68A16n28t75o77n85o94v63á 6297849744434

Albertu se povedlo obsadit většinu brněnských sídlišť a má 1 výhodu - bere stravenky i stravenkové karty.

0/0
13.9.2018 14:15

L38i40b72o78r 70N54á40b23ě70l48e90k 3495733392762

A nestačil by semtam umístněný plánek s základními kategoriemi zboží pro nové zákazníky? V bludišti zvaném ikea to kupodivu dostačuje. Pokud jsem pravidelný zákazník, polohu znám. Pokud ne, rozhlédnu se popř zeptám personálu. Nedokážu si představit, že přijdu do neznámého obchodu, začnu hledat a instalovat jejich appku v mobilu a následně podle displeje bloudit po kšeftě...

0/−2
12.9.2018 22:01

D64a30v29i44d 50T33e50r78i49n12g45l 9907214700

Je to dobra vec,akorat se asi sefove Aholdu nebyli podivat v Ceskych supermarketech,tam to kolikrat vypada ze ty lidi tam prochazi vsechny ulicky 3x dokola,jen aby nemusely s detmi ven na slunicko

+2/−1
12.9.2018 21:59

T91o40m90a28s 30N92o22v98a80c10e72k 7451692356302

To jste vymyslel sám?

0/0
12.9.2018 22:52

D24a78n12i47e18l 40N42o98s50k34a 9190868615336

Ano, navede ho k tomu, co hledá, cestou kolem x nastrčených lákavých výrobků..

+2/0
12.9.2018 21:05

V76l34a63s29t52i78m17i10l 31K53o46c63u64r49e28k 4706143630254

Ve velkém supermarketu Albert, kde chodím, chybí dokonce mezi regály i čtečka kódů, ab si člověwk překontroloval cenu, a zjistil cenu zboží, které žádnou cenovku nemá. Některé mrazáky nejdou uzavřeny ani po rekonstrukci prodejny. Nebylo by lepší odstranit tyto chyby ?? Na druhé straně je tam 6 samoobslužných pokladen, což oceňuji.

+1/0
12.9.2018 21:02
Foto

H57a34n33a 43A52n12t40o58n40o49v92á 6207169604754

Nebojte, k nam ta technologie nedoputuje. Kdyz k nam z Holandska nedoputovala cistota a automaty na čerstvé šťávy tak prichod nějaké navigace vážně nelze očekávat.

0/0
12.9.2018 22:41

V14l75a19s26t26i55m22i24l 57K57o11c53u74r91e80k 4786303550704

Hlavně jejich TOP manažeři by měli dostat navigaci, jak celý řetězec změnit k lepšímu.

0/0
12.9.2018 20:50

R13a97d52e89k 20D26o22l29e75ž59a38l 2429393130880

Pitomost. Vždyť to je účel, aby zákazník co nejvíc bloudil, protože pak nakoupí víc, než chtěl.

+9/0
12.9.2018 19:44

M45i52c61h86a46l 68V45o20j75á84č51e57k 8647664592

Do globusu chodím pravidelně nakupovat už 7 let a kde je jaké zboží vím, nebloudím a aplikaci nepotřebuji. Ono totiž úplně stačí, když ve vedení marketu nebude banda blbců, co neustále mění to, v kterém regálu co bude ;)

Viz Lidl. když není akce, je niva mezi sýry v pravém zadním rohu krámu. Když je ale Niva v akci, je v levém zadním rohu v regálu "akce". Opravdu sranda pak hledat, jaktože není niva mezi sýry jako vždycky ;-D

+2/0
12.9.2018 19:27

O70n71d64ř44e57j 76S60e84k98e10r14a 1367456636299

U potravin je to jednoduché. Chci cukr, napíšu "cukr".

V Hornbachu je to horší - chci něco 10x10 ve tvaru T, do čeho se dá vrtat a není to dřevěné, napíšu ... é....:-)

+6/0
12.9.2018 19:24

J25a70n 50V84a55n37d27r42o18v11e67c 9863766148675

Perfektní! Konečně! Když mě žena pošle pro jíšku, to by se z toho člověk poondial, než něco najde.

0/0
12.9.2018 19:01

M67a56r62c26e87l 65B76a94k55o22š 4841676613

Na akom principe ro funguje? Rad by som sa dozvedel tuto dolezitu informaciu. Treba mat nejaku aplikaciu a ide ta lokalizacia prostrednictvom wifi alebo GPS?

0/0
12.9.2018 17:31

D86á41š42a 98D56o55s69t79á17l79o20v32á 1539393550432

Podobný systém, který se již používá jinde, lokalizuje produkty na základě bluetooth beaconů (moduly), ktere bývají umístěné v jednotlivých regálech. Zákazník má k dispozici aplikaci, které využívá bluetooth a naviguje ho. Prodejna získává záznamy, kudy se zákazníci nejčastěji pohybují, a může dle toho optimalizovat rozmístění jednotlivých produktů.

+1/0
12.9.2018 17:42

D89á88š82a 79D40o41s57t72á29l74o62v48á 1759943720702

Jednoduše řečeno - Ahold vymýšlí a dělá revoluci z něčeho, co už na trhu dávno je.

+1/0
12.9.2018 17:45

A69d64a54m 76F68a67r40i30n44i87c 5592757526926

no mozna to je SLAM a ne bt beacons ty sou jiz na ustupu

0/0
12.9.2018 23:28

P44e36t31r 61B64á32č12a 8865306555835

Neni duvod abych v obchodaku bloudil a nedej boze tam ztracel cas, nechavam si vozit nakup domu.

+4/−1
12.9.2018 17:21

P68e78t80r 92T30y14č22k16a 6485622889832

Jasně. Ne všichni bydlí v Praze nebo Brně.

+2/0
12.9.2018 17:42

P78e73t31r 57B61á45č52a 8805806305365

Jejich smula :-)

0/−5
12.9.2018 18:26

R40u36d26o24l39f 50B68ö81h43m 9981911980884

Řekl bych, že bohatě stačí, aby v supermarketu byly jednotlivé komodity stále na stejném místě a pozice se neměnily na příkaz marketinkových expertů proto, aby se zákazník prošel po celé ploše a koupil i to, co nechce. Pak se to naučí i průměrně inteligentní jedinec, který rozezná pečivo od nápojů. Už se těším, jak po obchodě bloudí všichni jako ovce s očima zabořenýma do telefonu. Přiblížila se doba, kdy se bez aplikace nenajíme... Brrr. Je mně zle...

+14/0
12.9.2018 17:13

D59a37n 23R83o47z69s13í40v55a51l 3510862430734

Pravda. R^

+3/0
12.9.2018 17:15

J49i51r77i 73D12o48b51r50ý 9658149883

Jenze v zajmu obchodnika je, aby zakaznik v obchode stravil co nejvice casu a prosel co nejvice regalu. Znamena to vyssi trzbu. Proto je piti a pecivo zpravidla na druhem konci obchodu.

Jenze dnes to take znamena, ze obcas zakaznik neutrati v obchode, ale na internetu, protoze jej ta hra nebavi.

+2/0
12.9.2018 18:50

T81o65m79a79s 54N83o85v74a41c97e33k 7311682426212

Možná (zvláště v případě Aholdu) by stačilo nepřehazovat co čtvrt roku regály a plánogramy a člověk by našel vše v klidu a rychle

+7/0
12.9.2018 17:11

D27a95n 84R84o74z37s94í75v28a40l 3650352890604

Jenže to by odpovědní nesměli vymýšlet stále dokola nějaké remodellingy.

0/0
12.9.2018 17:16

P46e19t71r 19S93k64á13l33a 7597103666650

ty drobnostipro které tam místní chodí,už nemusej ídávat do navigace a velké nákupy se dělají jinde

0/0
12.9.2018 17:10

Najdete na iDNES.cz