Diskuze
Málo cestujících ve vlacích? Pomůže větší konkurence, tvrdí šéf Leo Expressu
Děkujeme za pochopení.
F61i66l95i28p 91H66e53r64c21í59k
Souhlasím. Čím větší konkurence na kolejích, tím lépe pro všechny a hlavně pro cestující. Bohužel česká železnice je ostuda co se týče rychlosti a České dráhy děs běs.
R25o73m41a26n 47J13e74s92c40h35k61e
Je dost tratí, kde jezdí vlaky hodně rychleji než auto. Takže nějaký pokrok tady je. Já jezdím osobákem do hokny a su v pohodě. V taktu půl hodiny. Auto není rychlejší. Naše silnice R 43 je katastrofa.
F55r22a83n19t88i48s26e27k 11K18o30f27r19o15n
Každý, kdo jezdil vlakem na trati Praha - Ostrava před a po nástupu konkurence, tak ten rozdíl vidí. Je to neuvěřitelný rozdíl. Asi jako mezi Škodou favorit a Škodou Superb.
Paradoxně bych řekl, že je dnes nejlepší na této trati ČD, ale jen díky tomu, že je k tomu dotlačila konkurence. Jinak by stejnou kvalitu nabídli i na ostatních tratích, kde zatím konkurenci nemají a podle toho to tam taky tak vypadá.
R24o23m89a73n 12J16e82s97c88h29k80e
Na trati Brno - Letovice jezdí pouze ČD. Takt půl hodiny a rychlost lepší než auto. I staré pantografy řady 560 teď v zimě pěkně topí a rychlost také postačující. Nové pantografy jsou dobré v létě - mají klima.
J70o37s45e44f 74H70o46n50e80š
Málo cestujících?Konkurence počet cestujících zmenší a dopravci budou více ztrátoví.
F16r54a22n19t13i28s37e46k 20K51o94f56r31o21n
...nebo ti nejméně konkurenceschopní skončí a svojí kapacitu přepustí těm lepším.
M33i88c84h29a37l 28S77o56l33n63i37c27k20y
Tak v první řadě je to o přístupu občanů. Když Prahu ovládl v 90letech divoký kapitalismus, tak pražáci označili veškerou hromadnou dopravu za socku. Teď se pražáci dusí v nekonečných zácpách aut a marně řeší kam miliony aut v Praze zaparkovat.
Ohledně vlaků - dobře, na koridoru Praha - Brno - Břeclav a Praha - Ostrava jezdí vlaky docela rychle a často. Ale zkuste jet někam jinam. Například k nám do Příbrami jezdí "rychlík" za 1 hodinu a 40 minut, což je zhruba o hodinu déle než autem a o 40 minut déle než autobusem. "Rychlík" jede průměrnou rychlostí 39 km/h a jede déle než za první republiky.
O82d76s38t98r68a11n80ě69n83ý 78U45ž87i46v34a34t49e26l
J22o54s89e50f 18H31l12i58n31o57m80a84z
Jestli pomůže větší konkurence, tak se těším až ji Leo začne předvádět na lokálních tratích. Tyhle společnosti představují klasickou privatizaci zisků a zestátnění nákladů.
J17o56s63e83f 13Š21o79l91t21e63s
Nevím, jestli pomůže větší konkurence, ale dráhy se teď obecně stylizují jako bezplatný dopravní prostředek pro lidi, kteří nikam nespěchají. Tedy důchodce, maminky s dětmi, studenty apod. To je sice fajn, ale taky značně neudržitelný styl podnikání. Dráhy potřebují přitáhnout lidi, kteří by jinak jeli autem a to je zatracený oříšek.
M86a13r58c53e49l41a 68B85í39l13á
je docela příjemné jet vlakem z Prahy na Moravu, Slovensko, do Vídně apod
také podstatně levnější než cesta autem; jenže ušetřené peníze pak člověk utratí za taxíky, když to tam nezná a neumí se přepravovat levněji.
R77o93m67a37n 45P95o73l54á36č49e47k
To je relativní ;-). Spíš to mnohdy vyjde např. ve 3 lidech cca na stejno.
Ale jinak souhlas. Railjet do Vídně je luxus
R53o98m84a75n 31P81o14l42á22č53e56k
Pán je bohužel mimo... Problém v ČR není kvalita vlaků a služeb, ale jaksi to, že na ty koleje se toho už moc nevejde...
Jinak konkurence v současném podání pro obyčejného cestujícího je spíš průser než zlepšení... Nebo snad už na trase Plzen - Most se uznává jízdné bez ohledu na barvu vlaku?
Udělejte jednotný tarif, jednu jízdenku a pak at si jezdí kdo chce... Do té doby jsou soutěže ke škodě zákazníka a ve výsledku i státu...
R15o57m67a85n 91P64o80l70á89č44e28k
Ještě dovětek... Konkurence ve stylu, jako někde prošla na krajích, že 810 natřou na zeleno a dají ji nové sedačky fakt není pro mě konkurence...
Jo kdyby tam vyjel RegioShark, tak ano, ale to nehrozí...
R76a16d23i87m 36Š47o17l46c
Tak zrovna puštění konkurence na trať Praha - Ostrava stojí stát téměř 10x víc než před konkurencí
J26i58ř31í 87M19a69c59e13k
Ve světě, kde do mnoha zemí je levnější letadlo než vlak (a samozřejmě pro rodinu je levnější i auto), není asi všechno v pořádku.
R19a73d65e59k 12J34a31n77a62t43a
Že od určité vzdálenosti je letadlo výhodnější, není nic překvapivého. U letadla náklady nabíhají především s počtem startů (ať už to berete přes energii, přes časový prostoj nebo poplatky za použití letiště), let na letové hladině je celkem efektivní. Naopak vlak dokáže zastávku udělat velmi efektivně.
A kde je ta hraniční vzdálenost, to závisí na spoustě faktorů. Od rozdílu ve zdanění (letadla celosvětově neplatí spotřební daně) až po stav železniční sítě na dané trase (VRT svou efektivitou konkuruje letadlu mnohem lépe, než klasická trať).
Navíc to, že je letadlo levnější, není zdaleka pravda vždy. Mezi sousedními zeměmi v Evropě je to dost často levnější vlakem.
V54l66a35s74t29i90m43i42l 33F81i28a86l63a
No jo český člověk nechce do železnice ideálně nic investovat, ale chce aby vlak jezdil pokud možno zadarmo třísetkilometrovou rychlostí.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...
Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami
Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!