- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Souhlasím. Čím větší konkurence na kolejích, tím lépe pro všechny a hlavně pro cestující. Bohužel česká železnice je ostuda co se týče rychlosti a České dráhy děs běs.
Je dost tratí, kde jezdí vlaky hodně rychleji než auto. Takže nějaký pokrok tady je. Já jezdím osobákem do hokny a su v pohodě. V taktu půl hodiny. Auto není rychlejší. Naše silnice R 43 je katastrofa.
Každý, kdo jezdil vlakem na trati Praha - Ostrava před a po nástupu konkurence, tak ten rozdíl vidí. Je to neuvěřitelný rozdíl. Asi jako mezi Škodou favorit a Škodou Superb.
Paradoxně bych řekl, že je dnes nejlepší na této trati ČD, ale jen díky tomu, že je k tomu dotlačila konkurence. Jinak by stejnou kvalitu nabídli i na ostatních tratích, kde zatím konkurenci nemají a podle toho to tam taky tak vypadá.
Na trati Brno - Letovice jezdí pouze ČD. Takt půl hodiny a rychlost lepší než auto. I staré pantografy řady 560 teď v zimě pěkně topí a rychlost také postačující. Nové pantografy jsou dobré v létě - mají klima.
Málo cestujících?Konkurence počet cestujících zmenší a dopravci budou více ztrátoví.
...nebo ti nejméně konkurenceschopní skončí a svojí kapacitu přepustí těm lepším.
Tak v první řadě je to o přístupu občanů. Když Prahu ovládl v 90letech divoký kapitalismus, tak pražáci označili veškerou hromadnou dopravu za socku. Teď se pražáci dusí v nekonečných zácpách aut a marně řeší kam miliony aut v Praze zaparkovat.
Ohledně vlaků - dobře, na koridoru Praha - Brno - Břeclav a Praha - Ostrava jezdí vlaky docela rychle a často. Ale zkuste jet někam jinam. Například k nám do Příbrami jezdí "rychlík" za 1 hodinu a 40 minut, což je zhruba o hodinu déle než autem a o 40 minut déle než autobusem. "Rychlík" jede průměrnou rychlostí 39 km/h a jede déle než za první republiky.
Jestli pomůže větší konkurence, tak se těším až ji Leo začne předvádět na lokálních tratích. Tyhle společnosti představují klasickou privatizaci zisků a zestátnění nákladů.
Nevím, jestli pomůže větší konkurence, ale dráhy se teď obecně stylizují jako bezplatný dopravní prostředek pro lidi, kteří nikam nespěchají. Tedy důchodce, maminky s dětmi, studenty apod. To je sice fajn, ale taky značně neudržitelný styl podnikání. Dráhy potřebují přitáhnout lidi, kteří by jinak jeli autem a to je zatracený oříšek.
je docela příjemné jet vlakem z Prahy na Moravu, Slovensko, do Vídně apod
také podstatně levnější než cesta autem; jenže ušetřené peníze pak člověk utratí za taxíky, když to tam nezná a neumí se přepravovat levněji.
To je relativní ;-). Spíš to mnohdy vyjde např. ve 3 lidech cca na stejno.
Ale jinak souhlas. Railjet do Vídně je luxus
Pán je bohužel mimo... Problém v ČR není kvalita vlaků a služeb, ale jaksi to, že na ty koleje se toho už moc nevejde...
Jinak konkurence v současném podání pro obyčejného cestujícího je spíš průser než zlepšení... Nebo snad už na trase Plzen - Most se uznává jízdné bez ohledu na barvu vlaku?
Udělejte jednotný tarif, jednu jízdenku a pak at si jezdí kdo chce... Do té doby jsou soutěže ke škodě zákazníka a ve výsledku i státu...
Ještě dovětek... Konkurence ve stylu, jako někde prošla na krajích, že 810 natřou na zeleno a dají ji nové sedačky fakt není pro mě konkurence...
Jo kdyby tam vyjel RegioShark, tak ano, ale to nehrozí...
Tak zrovna puštění konkurence na trať Praha - Ostrava stojí stát téměř 10x víc než před konkurencí
Ve světě, kde do mnoha zemí je levnější letadlo než vlak (a samozřejmě pro rodinu je levnější i auto), není asi všechno v pořádku.
Že od určité vzdálenosti je letadlo výhodnější, není nic překvapivého. U letadla náklady nabíhají především s počtem startů (ať už to berete přes energii, přes časový prostoj nebo poplatky za použití letiště), let na letové hladině je celkem efektivní. Naopak vlak dokáže zastávku udělat velmi efektivně.
A kde je ta hraniční vzdálenost, to závisí na spoustě faktorů. Od rozdílu ve zdanění (letadla celosvětově neplatí spotřební daně) až po stav železniční sítě na dané trase (VRT svou efektivitou konkuruje letadlu mnohem lépe, než klasická trať).
Navíc to, že je letadlo levnější, není zdaleka pravda vždy. Mezi sousedními zeměmi v Evropě je to dost často levnější vlakem.
No jo český člověk nechce do železnice ideálně nic investovat, ale chce aby vlak jezdil pokud možno zadarmo třísetkilometrovou rychlostí.