Diskuze

Body pro strojvůdce, co mají zabránit nehodám, narazily. Systém je moc přísný

Série nehod na železnici si vyžádala slib ministerstva dopravy, že pro strojvedoucí připraví obdobu bodového systému, jaký znají řidiči z klasického silničního provozu. Podoba opatření, kdy chybujícím strojvůdcům hrozí padesátitisícové pokuty nebo roční zákaz řízení, se však kritikům zdá příliš přísná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PL

P98e86t56r 25L88u15k59á48š

9. 2. 2021 14:27

Klasika naší vlady a ministerstev.... Je někde problém? Zvýšíme postihy! Žeby zauvazovali nad odstraněním problémů nebo jejich minimalizaci a modernizaci....neeeee,moc těžké....proste jen napalime větší flastry. Ze by do dvou let zbylo minimum firu to uz nikoho z nich netrápí, oni svou práci přece odvedli ;]

1 0
možnosti
JP

Normálka. Chybí zabezpečení? Zvýšíme sankce!

4 0
možnosti
JP

A za několik let se na vlacích objeví nápisy jako na autobusech: Přijmeme řidiče v každém věku i bez řidičského průkazu.

2 0
možnosti
LM

Kazda normalni firma pocita s lidskou chybou a stavi system tak aby dopad tech chyb eliminovala. Stat? Ten lidi tresta. Rad bych tedy aby se vymyslel system, ktery bude trestat vladu pokitami za deficitni rozpocet....

3 0
možnosti
Foto

No jo, jenže ono je tak jednoduché pokutovat mašinfíru... Daleko složitější je vymyslet systém hodný 21. století, který bude přecházet chybám. A ještě jedna poznámka. Pokud si někdo myslí, že vymyslí systém zcela bez selhání, je naprosto mimo. Takový systém neexistuje. Takže určitou míru chybovosti je třeba vyhodnotit jako normální stav, jde jen o to, aby chyby nebyly fatální a i tak sem tam se nějaká fatálnější zcela jistě udělá, i kdyby zde byl systém bezpečnosti provozu na železnici moderní.

7 0
možnosti

To je sice pravda, u žádné profese není možné vymyslet systém, který bude přecházet chybám, ani u lékařů.

Ale nechápu, proč by za chybu, kterou strojvůdce způsobí ve své druhé práci, v době, kdy má odpočívat, nemohl mít roční zákaz činnosti. To je přiměřený trest úmyslnému jednání.

1 4
možnosti

Klasika. Řešení na český způsob.

Přeci nezavedeme tresty, které budou na 99 % pracovníků působit preventivně a tudíž funkční. To ne, raději zavedeme symbolické tresty ve stylu nažraného vlka a celé kozy.

Obdobně jako se dokážeme vypořádat s přestupky např. řidičů kamionů.

3 0
možnosti
JK

Nechápu důvod proč má strojvedoucí který má tak vysokou zodpovědnost tak nízký plat.

Na rozdíl od doktora, který může způsobit svoji nedbalostí smrt jednoho člověka, může strojvedoucí způsobit smrt mnoha lidí. Takže jeho výplata by měla být minimálně srovnatelná s výplatou MUDra.

To je právě ten paradox, kdy si všichni musíme říci kdo má jakou skutečnou zodpovědnost.

Ale platí to i pro ostatní profese.

3 1
možnosti
MS

Jak vysoký plat má MUDr?

0 0
možnosti
TL

Je to zaměstnání srovnatelné s řidiči kamionů. Takže nechápu, proč i strojvůdci nemají kartu, kterou by na začátku směny vložili do tachografu, aby mohli být kontrolováni. Jde o to, že i strojvůdce může být unavený.. Ale to by musela být vůle.

7 0
možnosti
Foto

No, ani ne vůle, ale zcela jistě by to způsobilo kolaps vlakové dopravy. Protože je naprosto jasné, že většina mašinfírů jezdí daleko více, než by měla...

0 0
možnosti
MZ

Nebylo by lepší vrátit na železnici výpravčí? Podle toho co jsem si o této problematice přečetla, tak výpravčí měli zodpovědnost za vlak, aby měl volnou trať do příští stanice, takže to hlídal společně se strojvedoucím. Pak se výpravčí zrušili, a veškerá zodpovědnost se přenáší na strojvedoucí, kteří jsou už tak pod tlakem, A v kanclech se vymýšlí represe, no klasika .Ubrat kontrolorů v kancelářích, a přidat za ty peníze lidi přímo do provozu.

8 0
možnosti
MK

Výpravčí je zaměstnanec SŽDC. Tam těch kontroloů v kancelářích moc nebude.

0 0
možnosti
Foto

Ludia budu robit chyby, lebo su len ludmi. A je jedno, ci im za to bude hrozit 100 rokov basy alebo desat obeseni. Treba sa skor zamerat na techniku. Preco to v leteckom priemysle ide a tu nie?

18 0
možnosti
JB

Protože železnice má jinou úroveň, jiné lidi a minimální tlak na zavedení jednotných, západních postupů. Každý kdo chtěl po 89 létat musel všechno sovětské hodit do koše a začít znovu podle západu. Nic takového se na železnici neděje.

0 0
možnosti