ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Půlmiliarda k ceně navíc. U železničních staveb stále žádná výjimka

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
V září začala rekonstrukce kolejiště mezi Nádražím Havířov a zastávkou Havířov střed. Rekonstrukce čtyř kilometrů kolejí vyjde na bezmála 3,4 miliardy korun. O více než půl miliardy více, než na kolik projekt ocenili projektanti. Podobných zakázek je v Česku více a na slibované zlevnění se čeká.

Tak například optimalizace trati mezi Berounem a Karlštejnem poskočila o 681 milionů korun během výběrového řízení, do kterého se přihlásil jediný uchazeč. Rekonstrukce 6,6 kilometrů trati tak vyjde na 2,3 miliardy korun. Ve srovnání s tím se třistamilionové prodražení projektu opravy kolejiště ve stanici Brno – Královo Pole jeví jako úspěšná veřejná soutěž mimo jiné i díky tomu, že se do ní přihlásili čtyři uchazeči.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se