- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
VRT v Česku jsou nesmysl, který spolyká bez jakéhokoli efektu miliardy, které by měly být použity do modernizace tratí stávajících. K čemu vám bude jet rychlovlakem na nějakou odlehlou zastávku, odkud budete muset pokračovat do cíle autobusem nebo taxíkem či místní lokálkou?
Neblábolte. VRT není nesmysl. V každé evropské zemi přinesly VRT zvýšení ekonomického výkonu v regionech, kam vedou.
S co ta plánovaná rekonstrukce Brno Přerov s provozní rychlostí 200 kmh už se zapomnělo?? 😂😂
Takže zase jenom Praha. Trasa Vídeň Brno Ostrava Katovice Krakov, co chtěl stavět už diktátor s knírkem, se odsouvá. A na letiště v Katowicích zase jen Flixbusem.
Pro kritiky - dnes na spojení Praha - Varšava potřebujeme 6 souprav, které zajišťují nepříliš konkurenceschopné spojení 3x denně (denní vlaky) s dobou jízdy kolem 9 hodin. A teď je tu možnost postavit trať, kde se to projede za cca 4 hodiny. Už nebudeme potřebovat 6 souprav, ale jen 4. A ty 4 zvládnou pendlovat ve dvouhodinovém intervalu. Každá souprava tak logicky převeze větší počet lidí a tím se mezinárodní spojení může zlevnit. A to nepočítáme benefit v úspoře času na cestě...
Ce se týče Liberce, je tu problém, že v trase z Prahy na Liberec dále není žádné zajímavé sídlo, které by generovalo silnější poptávku po dálkové dopravě. Narozdíl od HK, za kterým je přímém směru na Vratislav silný Valbřich. Prostě liberecká osa negeneruje dostatek přepravních skupin, které novostavbu tratě živí. A tento fakt žádná studie nedokáže zvrátit.
Ale taky ty soupravy jaksi nenaberou nikoho z Pardubic, Olomouce ani Ostravy. A to nemluvím o lidech z jižní a východní Moravy, kteří na ty vlaky nyní přistupují třeba v Olomouci nebo v Hranicích na Moravě.
Určitě by se měla dát do kupy trať na Liberec, na Hradec to zase tak nutné není, tam je pohodlný přestup v Pardubicích.
Myšlenka dobrá, ale dokud se starostům nesebere možnost kafrat do každého metru, co vede přes jejich katastr, nepostaví se z toho nic.
Kolik desítek let budeme číst furt dokola o aktualizaci a přípravě projektů vysokorychlostních tratí?
Co je to za argument, souměstí 200tisic. Už teď tam vedou 2 železniční tratě. Na Liberec prakticky nevede trať. Je to cesta regionální přepravou.
Jenže kapacita je vyčerpaná. Takže bez další koleje už nic neprocpete
To že se nedá z Prahy (nebo Čech obecně) dostat vlakem v rozumnym čase do Wroclawy je obrovská ostuda, Wroclaw je přestupní stanice odkud se dá jet přímo už po celym polsku bez přestupování a jejich vlaky jsou na mnohem vyšší úrovni než naše, tady jede člověk někam 5 hodin jenom na Moravu aby pak byl Polskym vlakem za dalších pár hodin u Baltu, to je prostě hrozná ostuda.
ČR není jen Praha. Je důležité dokončit 3 hlavní tahy VRT, na Drážďany, na Ostravu/PL a na Brno/Vídeň. Až budou postavené hlavní uzly, můžete si v Praze vymýšlet další spojení.