Diskuze

Spojení do Polska nabobtná, železničáři prověří víc variant rychlotratě

Železničáři citelně rozšířili počet variant, kudy by mohlo vést poslední z plánovaných vysokorychlostních spojení, které má vést z tuzemské metropole do Polska přes Královéhradecko a Trutnovsko. Nově se v plánech prověřuje například zastávka vysokorychlostních vlaků u Stěžer na Královéhradecku nebo varianta trasy s nižší rychlostí, která by lépe kopírovala náročný terén krkonošského podhůří.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

VRT v Česku jsou nesmysl, který spolyká bez jakéhokoli efektu miliardy, které by měly být použity do modernizace tratí stávajících. K čemu vám bude jet rychlovlakem na nějakou odlehlou zastávku, odkud budete muset pokračovat do cíle autobusem nebo taxíkem či místní lokálkou?

1 11
možnosti
MT

Neblábolte. VRT není nesmysl. V každé evropské zemi přinesly VRT zvýšení ekonomického výkonu v regionech, kam vedou.

5 0
možnosti
IN

S co ta plánovaná rekonstrukce Brno Přerov s provozní rychlostí 200 kmh už se zapomnělo?? 😂😂

0 0
možnosti
IN

Takže zase jenom Praha. Trasa Vídeň Brno Ostrava Katovice Krakov, co chtěl stavět už diktátor s knírkem, se odsouvá. A na letiště v Katowicích zase jen Flixbusem.

3 0
možnosti
JH

Pro kritiky - dnes na spojení Praha - Varšava potřebujeme 6 souprav, které zajišťují nepříliš konkurenceschopné spojení 3x denně (denní vlaky) s dobou jízdy kolem 9 hodin. A teď je tu možnost postavit trať, kde se to projede za cca 4 hodiny. Už nebudeme potřebovat 6 souprav, ale jen 4. A ty 4 zvládnou pendlovat ve dvouhodinovém intervalu. Každá souprava tak logicky převeze větší počet lidí a tím se mezinárodní spojení může zlevnit. A to nepočítáme benefit v úspoře času na cestě...

Ce se týče Liberce, je tu problém, že v trase z Prahy na Liberec dále není žádné zajímavé sídlo, které by generovalo silnější poptávku po dálkové dopravě. Narozdíl od HK, za kterým je přímém směru na Vratislav silný Valbřich. Prostě liberecká osa negeneruje dostatek přepravních skupin, které novostavbu tratě živí. A tento fakt žádná studie nedokáže zvrátit.

6 2
možnosti
MT

Ale taky ty soupravy jaksi nenaberou nikoho z Pardubic, Olomouce ani Ostravy. A to nemluvím o lidech z jižní a východní Moravy, kteří na ty vlaky nyní přistupují třeba v Olomouci nebo v Hranicích na Moravě.

Určitě by se měla dát do kupy trať na Liberec, na Hradec to zase tak nutné není, tam je pohodlný přestup v Pardubicích.

0 2
možnosti
OU
MT

Myšlenka dobrá, ale dokud se starostům nesebere možnost kafrat do každého metru, co vede přes jejich katastr, nepostaví se z toho nic.

5 0
možnosti
MH

Kolik desítek let budeme číst furt dokola o aktualizaci a přípravě projektů vysokorychlostních tratí?

15 0
možnosti
JH

Dokud nebude postaveno.

2 0
možnosti
Foto

Co je to za argument, souměstí 200tisic. Už teď tam vedou 2 železniční tratě. Na Liberec prakticky nevede trať. Je to cesta regionální přepravou.

4 1
možnosti
JH

Jenže kapacita je vyčerpaná. Takže bez další koleje už nic neprocpete

1 0
možnosti
KV

To že se nedá z Prahy (nebo Čech obecně) dostat vlakem v rozumnym čase do Wroclawy je obrovská ostuda, Wroclaw je přestupní stanice odkud se dá jet přímo už po celym polsku bez přestupování a jejich vlaky jsou na mnohem vyšší úrovni než naše, tady jede člověk někam 5 hodin jenom na Moravu aby pak byl Polskym vlakem za dalších pár hodin u Baltu, to je prostě hrozná ostuda.

13 3
možnosti
MT

ČR není jen Praha. Je důležité dokončit 3 hlavní tahy VRT, na Drážďany, na Ostravu/PL a na Brno/Vídeň. Až budou postavené hlavní uzly, můžete si v Praze vymýšlet další spojení.

3 0
možnosti