- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
cakam ze najblizsie sa docitam ze ryanair sa pripoji do projektu....ak dostane 100% zlavu
A tu elektřinu budou brát odkud - z APU, akumulátorů...?
Kvalitní a odborný článek od profesionálního novináře na úrovni. Autor zřejmě vycházel z průměrné spotřeby IL62 za letu, která byla okolo 10 tun paliva na hod. letu při cca 70% výkonu motorů. Takže ta 1 tuna pro IL62 je na 30 min. blbnutí po letištní ploše, což v dnešním provozu odpovídá průměru.
Technická data IL 62 si najde autorvčlánku na netu
Lepší by bylo využít pasažery, kteří se stejně v letadle nudí. Tlačili by letadlo kam třeba a před startem by naskákali dovnitř.
kam tento národ upadnul. Je to vážně smutné jak tady je plno příspěvků od lidí co tomu vůbec nerozumí a co si to snad ani celé nepřečetli.
Podle mě docela dobrý nápad, na velkých letištích se čeká docela dlouhou dobu na start a to nemluvě o tom, že se to dá použít i po přistání na rolování na stojánku.
Dobrý den, pravda je zjednodušeně řečeno taková, že elektromotory jsou ve skutečnosti dva - v každém příďovém kole jeden. Jsou to asynchronní mnohapólové speciální elektromotory, kryté více než dvaceti patenty a v jejich konstrukci je právě jádro pudla systému WheelTug. K napájení elektromutorů bohatě stačí zbytkové napájení a výkon APU, které na zemi běží tak jako tak - napájí klimatizaci, přístroje a pod. právě do okamžiku, než je nahozen alespoň jeden hlavní motor. Proč vývoj běží od roku 2005? Inu, v letectví je vývoj a certifikace drahý, rozhodně nic nefunguje systémem "přidělání udělátka na podvozek Boeingu" jak kdosi navrhoval. Navíc musíte počítat s tím, že výrobci nechtějí zrovna moc vylepšovat již vyrobená letadla, naopak - chtějí vyrábět nová a proto WheelTug systém nezapadá Boeingu až tak úplně do obchodních karet. WheelTug je ale jednoznačně ekonomický a ekologický systém - pokud se podaří, aby se na něm podílelo české letectví, bylo by to skvělé
Tak mnohapólovka asi nebude moc rychlá -> dalo by se s tím roztočit kolo před dosednutím a šetřily by se eště i gumy.
ale malý motor? Tatra svého času vyráběla tahač letadel 6 kol, provedení ještěrka určitě tam nebyl malý motorek.
viz http://www.youtube.com/watch?v=bAqcomb_aN0
a http://aeronoviny.cz/2009/07/03/czalpa-rakovina-uvnitr-csa/
Zase se tu vyrojili mraky odborníků. Když jste všichni takoví nženýři..tak to by náš průmysl ěl být zachráněn. Jedna nemůžete srovnávat elektromotr a spalovací motor a jednak ten proudovej motro letadla je při pojíždění poměrně dost neefektivní, přeci jen je stavěnej spíš na lítání...I kdyby to bylo jen tak, že APU dodá proud nějakým in wheel elektromotoru..bude to mnohem lepší. Navíc se to lépe reguluje...Ještě to nikdo z Vás neviděl ani na obrázku, ale už víte, že to na nic není..