Letadlo společnosti United Airlines. Ilustrační foto

Letadlo společnosti United Airlines. Ilustrační foto | foto: Wikimedia Commons - Solitude

Já jsem zavazadlo a chci letět zadarmo. Lidé si stříleli z aerolinky

  • 115
Americká společnost United Airlines jako první letecký dopravce světa umožnila svým zákazníkům při rezervaci letenek vybrat ze tří voleb pohlaví. Sama ovšem netušila, jaké reakce tím vzbudí na sociálních sítích. Její slogan „Leťte tak, jak se cítíte“, pojali odběratelé na Facebooku, jichž mají UA více než milion, zcela po svém.

„Představujeme vám naši novou nebinární volbu pohlaví,“ hlásal tweet společnosti United Airlines. V ní se kromě obligátního oslovení pan a paní (Mr. a Ms.) objevila také možnost zaškrtnout nespecifikovanou třetí volbu označenou Mx. United Airlines ovšem netušili, jakých reakcí se okamžitě po zveřejnění tweetu dočkají.

Jako jeden z prvních reagoval cestující, který napsal: „Já se cítím jako někdo, kdo by měl letět první třídou, ale platil bych jenom economy.“

„Já se zase cítím jako zavazadlo. Mohu tedy letět zadarmo?“ ptal se na Twitteru jiný.

22.března 2019 v 16:03, příspěvek archivován: 05.dubna 2019 v 08:44

@united I identify as a suitcase. Can I fly for free now?

Ozvaly se ovšem i serióznější hlasy, podle nichž by se letecká společnost měla spíše zaměřit na kvalitu jídla podávaného na palubách anebo velikosti sedadel, které jsou podle některých designované pro osmileté dítě.

22.března 2019 v 14:37, příspěvek archivován: 04.dubna 2019 v 15:09

@united This is so unnecessary. Stop shrinking the seats and space to only fit 8 year olds.

Podle jiných diskutujících společnosti také uniklo, že zkratka použitá pro třetí pohlaví je stejná jako internetová doména Mexika.

24.března 2019 v 20:12, příspěvek archivován: 04.dubna 2019 v 15:03

@united Mx = Mexican

„Já se také cítím jako mexická internetová doména,“ poznamenal další z diskutujících.

25.března 2019 v 08:00, příspěvek archivován: 04.dubna 2019 v 15:06

@united Of course I identify as Mx. BECAUSE I'M FROM MEXICO

„Proč je výběr pohlaví pro cestu letadlem tak důležitý? Všichni jsme na pár hodin natěsnáni do plechové trubky, proč někoho zajímá, co máme v kalhotách?“ píše pro změnu jeden z diskutujících.

Vycházíme vstříc každému

Že je pro United Airines inkluze LBGT komunity důležitým tématem, ale potvrdil šéf zákaznického servisu UA Toby Enqvist. „Naše značka chce být v této otázce lídrem, a proto jsme hrdi, že tuto možnost zákazníkům umožňujeme jako první.“ 

Ředitel Enqvist dále uvedl, že zákazníků, kteří se neztotožňují se zavedenými kategoriemi, jsou téměř dvě procenta.

Bavorské základní školy chtějí postavit toalety pro třetí pohlaví

Postup United Airlines potvrzují i americké statistiky. Ty říkají, že více než deset procent dospělých Američanů se řadí do LBGT komunity, mezi mileniály toto číslo podle výsledků studie vystoupalo až na dvacet procent. Studie uskutečněná v roce 2016 rovněž potvrdila, že čím dál víc mladých klasickou binární klasifikaci pohlaví neuznává.

„Svět se vyvíjí a je v zájmu leteckých společností, že vycházejí vstříc nejrůznějším lidem,“ řekl ke kroku United Airlines britský letecký expert John Strickland.

K této změně v uvádění údajů se v nejbližší době chystají i další dopravci. Konkrétně British Airways, Air New Zealand, American Airlines anebo Delta.