Tramvaj ForCity na testování v německém městě Chemnitz

Tramvaj ForCity na testování v německém městě Chemnitz | foto: Škoda Transportation

Tramvaj ForCity začala mluvit německy. Škoda ji testuje u sousedů

  • 15
Moderní tramvaj Škoda 15T ForCity prošla schválením pro testovací provoz s cestujícími a může začít vozit občany saského města Chemnitz. Je to poprvé, kdy se na koleje německého města dostává do ostrého provozu výrobek z Česka.

Plně nízkopodlažní vozidlo, které slouží cestujícím v Praze a v Rize, stráví v Německu měsíc a půl. Díky dohodě s dopravním podnikem bude tramvaj jezdit na páteřní lince číslo 5. Škoda o tom informovala v tiskové zprávě. 

"Jsem opravdu rád, že Škoda Transportation testuje svou tramvaj právě u nás. Vnímáme to jako ocenění technické úrovně naší infrastruktury, technického zázemí a v neposlední řadě našich pracovníků. Zároveň se těšíme na výsledky zkušebního provozu tramvaje ForCity, protože ta představuje jedno z nejmodernějších vozidel poslední generace," uvedl předseda představenstva chemnitzského dopravního podniku Jens Meiwald.

Podle něj neexistuje lepší možnost, jak otestovat technické standardy nutné k homologaci, než přímo na trati u zákazníka.

Tramvaj Forcity na testování v německém městě Chemnitz.
Tramvaj Forcity na testování v německém městě Chemnitz.

Než mohla tramvaj ForCity vyrazit na chemnitzskou trať, museli ji technici přizpůsobit tamním podmínkám. Provedli výměnu kol, sladění ovládání výhybek se systémem Dopravního podniku Chemnitz, ale také upravu informačního systému vozidla.

Místo českého hlášení tak nyní tramvaj ForCity "mluví" německy. "Do našeho informačního systému musely být implementovány názvy všech zastávek na lince číslo pět, a to nejen v psané formě, ale i ve formě akustických hlášení. Změnit se muselo například i označení ovladačů pro německé řidiče, protože bylo potřeba přeložit i zobrazovaná hlášení na displeji. Na vozidlo přibyla také radiostanice CVAG pro dorozumívání řidiče s dispečinkem," popisuje změny viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation Zdeněk Majer.

To byla však jen část změn, které musela Škoda před uvedením tramvaje ForCity do testovacího provozu udělat. Celkově splnilo moderní nízkopodlažní vozidlo více než padesát procent požadavků nutných pro plnou homologaci, tedy pro schválení tramvaje v celém Německu.

"Musíme si ale uvědomit, že všechny tyto zásahy byly jen drobnými úpravami. Na tramvaji jsme nemuseli dělat žádné zásadní technické změny. Tak jak jezdí v Praze, může jezdit i v německých a dalších západoevropských městech," dodává Majer. Zástupci dopravních podniků i německá veřejnost si tak budou moci v průběhu následujícího měsíce osahat ForCity v provozu s cestujícími.

"Máme ambice ukázat, že jsme plně schopni konkurovat výrobcům i na tak významném a vysoce náročném trhu, jakým je Německo," poznamenává generální ředitel Škody Josef Bernard.