Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Stát „zadrátuje“ další trať, umožní tak přímé vlaky Brno-Hustopeče

Mapa elektrifikovaných tratí v Česku může do dvou let rozrůst o dalších sedm kilometrů. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce postavit troleje s vedením nad trať Šakvice - Hustopeče. Celkem je v ČR zhruba 3 000 kilometrů elektrifikovaných tratí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IH

I11v20a18n 18H64o19l11a57s

5. 6. 2017 21:34

> samotná trať do Hustopeč

Proč bych měl cokoliv věřit někomu, kdo ani neví, jak se "Hustopeče" skloňují???

0 0
možnosti
PN

Z Šakvic do Hustopečí to jsou 4km. Když přijedu do nějakého města vlakem, stejně pak potřebuji MHD na podobnou vzdálenost. Mít od každého vlaku v Šakvicích autobusy do Hustopečí ve formě jako MHD a případně okolních obcí by bylo rozumější než drátovat apendix za velké peníze. Jen je to jiná kasička.

0 0
možnosti
JP

J17a89n 93P33í84c21h51a

4. 6. 2017 17:31

A co konečně dokončit elektrifikaci 1 km úseku mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem, kde se musí již několikátým rokem přesedat na motorák z elektrické jednotky regiopanter pořízené jak jinak než z dotace.

1 0
možnosti
JK

Některé osobní vlaky končí v Šakvicích. A dál na ně navazuje buď motorák řady 810 nebo Regionova. Z Hustopečí do Šakvic také zajíždějí 3 autobusové linky, obousměrně. Čtvrtá linka vede okolo.

Šakvice mají 1415 obyvatel. Město Hustopeče má 5886 obyvatel. Nebylo by lepší odstranit závlek autobusů (v souběhu s motoráčkem) a přestup vlak/bus realizovat rovnou v Hustopečích a obyvatelům města umožnit cestu bez přestupu?

Ušetří se motorák který spíš víc stojí než jezdí. Elektrický vlak, který stojí 20 minut v Šakvicíh, zajede do Husotpeč. Stejně čeká jen na to, aby se motoráček otočil do Hustopeč a zpátky.

Podobný případ ve větším je Praha-Otrokovice-Zlín. Dojedete do Otrokovic (18 tis. obyvatel) a do Zlína (75 tis. obyvatel) musíte buď přestupovat nebo přepřahat lokomotivu. A proto má Zlín přímé spojení s Prahou a Olomoucí jen 2x denně.

4 1
možnosti
MK

Správně! Také by se měla zapojit do intergorvané dopravy a elektrifikovat trať Hrušovany-Židlochovice, možná i na Pohořelice. V Rakousku bylo a je běžná eletrifikace lokálních tratí, je to nyní evropský trend i v Německu kolem Chemnitz. Spojuje se i lokální elektrifikovaná trať v Gmundenu s tramvají v Gmundenu v Rakousku. Kdo nechápe, že města kolem 5 tisíc mají velký fekrvenční potenciál, žije v omylu. Například z Mníšku pod Brdy jezdí narvaný jeden autobus za druhým do Prahy a zpět, když se nabízelo zadrátovat bývalou velčku do Kovohutí Mníšek a dovést ji jako vlakotramvaj až pod náměstí, starosta města Digrin nechal vlečku vytrhat po přechozím odhlasování zastupitelstva!

3 1
možnosti
RJ

Hlavní tratě se nedrátují , na tratích 250 a 260 jezdí motoráky. A Vy chcete drátovat lokálky. V Rakousku mnoho lokálek uplně zrušily.

Rád bych trať Brno - Jihlava - to má smysl.

2 0
možnosti

A trať 340 do Veselí zase nic :-(

2 0
možnosti
PN

"Mapa elektrifikovaných tratí v Česku může do dvou let rozrůst o dalších sedm kilometrů." Tak to je smrtelné tempo.

4 0
možnosti
IH

I33v41a16n 89H71o66l88a53s

5. 6. 2017 21:39

Tak vzhledem k tomu, že drtivá většina tratí, kde to má doopravdy smysl, už elektrifikovaná je, tak se nyní plánjí spíše jen "dráty pro dráty". Elektrifikace se úak účelově vydává za "nezbytnou modernizaci" - i v tomto článku je propašováná infomrace, že rychlost na lokálce se zvýší až na 90 km/hod., což by ovšem šlo i bez drátů, milý Marconi.

0 0
možnosti
PB

P98e19t98r 28B49á48č75a

1. 6. 2017 21:45

Kdyby radsi "dratoval" dalnice a silnice Rv

0 9
možnosti
PN

Radši si hledej hotel v Německu na přespání. ;-D

5 0
možnosti
JS

Když vezmu jak nás buzerují s euro IV, sekačky , vysavače, žárovky atd. a na drahách tahají vlaky víc jak 30 leté diesely bez jakýchkoli lapačů pevných částic atd. prosazování diskutabilních elektro aut, dokonce se pod dráty dávají kamiony na dálnici, tak zatrolejování každého kousku trati je krok správným směrem a zde by měl být vyvíjen maximální tlak na to, aby u nás byly všechny tratě elektrické a pak teprve řešit nějaké další věci.

1 7
možnosti
ŠF

Až na to, že elektrifikace tak krátké lokálky do 6 tis. města je jednoznačným plýtváním. Neumím si představit solidní analýzu, která by mne přesvědčila o opaku.

7 3
možnosti
RK

Je pravda, že na víno do Hustopečů autem není ono. Ale vlakem?

1 6
možnosti
  • Nejčtenější

Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení

11. května 2024

Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Němce trápí dönerflace. Cena kebabu prudce stoupla, mluví se o cenovém stropu

11. května 2024

Pro velkou část německých spotřebitelů je turecký kebab velmi oblíbenou pochutinou, na kterou...

Kamiony dopravců z ciziny unikají v Česku trestu. Zaplatí jen každý druhý

13. května 2024

Premium Řidiči zahraničních kamionů nemusí být v Česku příliš nervózní, pokud překročí povolenou rychlost...

Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení je v nedohlednu

13. května 2024

Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...

Knihovny věcí jsou stále populárnější. Potěší planetu i peněženku

12. května 2024

Obavy z koupě jen občas využívaného či drahého zboží zkoušejí nově řešit takzvané knihovny věcí....

Horečka kolem birkinek pro mileniály trvá, vznikla i háčkovaná verze kabelky

12. května 2024

Kabelka ve tvaru půlměsíce, kterou někteří nazývají „Birkinkou pro mileniály“ a jiní ji zase...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!