Diskuze

Další zpoždění pro D3: dvě firmy podaly námitky proti ceně Skansky

Zahájení stavby pokračování dálnice D3 z Veselí nad Lužnicí dál k Českým Budějovicím se odkládá. Proti rozhodnutí Ředitelství silnic a dálnic zadat dvě zakázky v součtu za více než miliardu společnosti Skanska podaly námitky společně Strabag a Eurovia.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TS

T83o41m94á94š 19S82y68s

13. 9. 2013 14:09

U veřejných obchodních soutěží by se hodilo pravidlo o vyloučení nejlevnější a nejdražší nabídky.

0 0
možnosti
JD

J38a17n 21D19l16o63u35h11ý

11. 9. 2013 13:42

Bohužel naše antikorupční prostředí a zákony způsobují zastavení staveb ;-(

0 0
možnosti
RT

R17a62d89e52k 39T29o33č88i38l

10. 9. 2013 22:51

Tak ať to postaví za tu vysoutěženou cenu. Ale ať nečeká ani o korunu navíc za vícepráce... Já jako OsvČ si nedokážu představit, že někomu nabídnu nějakou cenu  a ve finále mu řeknu: no víte, bylo tam tohle a tohle a nakonec mi dáte jednou tolik. Vícepráce dle mne jsou, pokud si investor v realizaci vzpomene na něco navíc. Ale to hned ví o kolik, protože si vedu kouzelný sešit, kterému se říká Stavební deník. Nepodepíše, neudělám....

3 0
možnosti
AK

Vícepráce, které si vymyslí zákazník jsou samozřejmě čistě na něm, ty si platí. Jinak, sice může nastat situace, kdy se objeví něco neplánovaného, (u dálnice mě napadá třeba víc podmáčené podloží než se čekalo, musí se udělat větší drenáž atd) tak si dotyčného zavolám a musí to odsouhlasit. Rozhodně u prací, kde stojí každá "maličkost" miliony.

0 0
možnosti
TZ

Naštěstí je tohle ten nejméne podstatný úsek D3, bohužel stojí ty ostatní.

0 0
možnosti
VF

Tak pokud to naprojektují na nějakou sumu a nabídka s nejnižší sumou je o více než polovinu nižší, tak je něco blbě, buď projektanti neumí projektovat nebo vítěz počítí s vícepracemi. A pokud tedy počítají s cenou 2x takovou nebylo by od věci aby to stavěli za tu navrženou sumu nonstop a dostavěli to 2x rychleji

1 0
možnosti

důvod může být prostý: ceník RTS dle kterého projektanty naceňují se asi nebude měnit XC krát za měsíc dle situace na trhu

0 0
možnosti

Vysoká cena - špatně, nízká cena - špatně. Jak to dělají jinde...?

1 0
možnosti
VF

Jinde to dělají tak že to co nabídnou to platí a musí za to stavbu udělat. Vícepráce tam neexistují, ale určitě tam mají i vynikající projektanty, kteří vše popíšou. Tak si každý setsakra rozmyslí za jakou cenu to je schopen udělat a asi to tam je také tak že kdyby firma odvedla nekvalitní práci už by si s podobnou zakázkou neškrtla.

0 0
možnosti

Tohle kdysi uděl Fiat, když tendr na auta vyhrál Ford. Napadli to a pošťáci pak jezdili ve vracích, které nebyly způsobilé k provozu....viz 15 let staré felicie, které jsou sporadicky k vidění dodnes. Jediný, kdo na to doplácel, byli pošťáci. Tady to budou lidé, kteří budou jezdit po staveništích a čekat, jak se dohodnou "nenažranci"....

1 0
možnosti
PD

P91e56t96r 62D35a13v83i45d

10. 9. 2013 16:30

tak máme tu nový trend, firmy se rozhodly, že budou všechny rozhodnutí napadat a tím prodraží i prodlouží dobu realizace.

0 0
možnosti
TB

Tady jde vidět, jaký je ten náš stát "TELE", jak pracují úředníci a jak toho každý zneužívá!

.

Zpočátku se "pracovalo" tak, že se nové či opravené silnice udělaly tak, aby se musely do roka zase opravovat či dělat celé znovu. Po XY letech se úředníci probrali a přitvrdili. 

.

Teď to bude dalších XY let zase fungovat tak, že všude bude omezení, zátarasy, cedule "Technologická přestávka", nikde ani noha ... a jeden úsek se bude opravovat i několik měsíců - aby se mohly navíc fakturovat i tzv."vícepráce"!!

0 0
možnosti
VBS

Považuji za celkem drzost Eurovii ucházet se o zakázku. Nechci jezdit šedesátkou po další zvlněné dálnici nad kterou se klenou nové, leč rezavějící mosty a za to vše státu platit takřka 2 tis. ročně dálniční známku.

2 1
možnosti
VG

V15í23t 61G59a13b77r26i69e95l

10. 9. 2013 16:01

Ano, 2000 jsou směšná cena za celoroční používání dálnic.

1 1
možnosti