- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
U veřejných obchodních soutěží by se hodilo pravidlo o vyloučení nejlevnější a nejdražší nabídky.
Bohužel naše antikorupční prostředí a zákony způsobují zastavení staveb
Tak ať to postaví za tu vysoutěženou cenu. Ale ať nečeká ani o korunu navíc za vícepráce... Já jako OsvČ si nedokážu představit, že někomu nabídnu nějakou cenu a ve finále mu řeknu: no víte, bylo tam tohle a tohle a nakonec mi dáte jednou tolik. Vícepráce dle mne jsou, pokud si investor v realizaci vzpomene na něco navíc. Ale to hned ví o kolik, protože si vedu kouzelný sešit, kterému se říká Stavební deník. Nepodepíše, neudělám....
Vícepráce, které si vymyslí zákazník jsou samozřejmě čistě na něm, ty si platí. Jinak, sice může nastat situace, kdy se objeví něco neplánovaného, (u dálnice mě napadá třeba víc podmáčené podloží než se čekalo, musí se udělat větší drenáž atd) tak si dotyčného zavolám a musí to odsouhlasit. Rozhodně u prací, kde stojí každá "maličkost" miliony.
Naštěstí je tohle ten nejméne podstatný úsek D3, bohužel stojí ty ostatní.
Tak pokud to naprojektují na nějakou sumu a nabídka s nejnižší sumou je o více než polovinu nižší, tak je něco blbě, buď projektanti neumí projektovat nebo vítěz počítí s vícepracemi. A pokud tedy počítají s cenou 2x takovou nebylo by od věci aby to stavěli za tu navrženou sumu nonstop a dostavěli to 2x rychleji
důvod může být prostý: ceník RTS dle kterého projektanty naceňují se asi nebude měnit XC krát za měsíc dle situace na trhu
Vysoká cena - špatně, nízká cena - špatně. Jak to dělají jinde...?
Jinde to dělají tak že to co nabídnou to platí a musí za to stavbu udělat. Vícepráce tam neexistují, ale určitě tam mají i vynikající projektanty, kteří vše popíšou. Tak si každý setsakra rozmyslí za jakou cenu to je schopen udělat a asi to tam je také tak že kdyby firma odvedla nekvalitní práci už by si s podobnou zakázkou neškrtla.
Tohle kdysi uděl Fiat, když tendr na auta vyhrál Ford. Napadli to a pošťáci pak jezdili ve vracích, které nebyly způsobilé k provozu....viz 15 let staré felicie, které jsou sporadicky k vidění dodnes. Jediný, kdo na to doplácel, byli pošťáci. Tady to budou lidé, kteří budou jezdit po staveništích a čekat, jak se dohodnou "nenažranci"....
tak máme tu nový trend, firmy se rozhodly, že budou všechny rozhodnutí napadat a tím prodraží i prodlouží dobu realizace.
Tady jde vidět, jaký je ten náš stát "TELE", jak pracují úředníci a jak toho každý zneužívá!
.
Zpočátku se "pracovalo" tak, že se nové či opravené silnice udělaly tak, aby se musely do roka zase opravovat či dělat celé znovu. Po XY letech se úředníci probrali a přitvrdili.
.
Teď to bude dalších XY let zase fungovat tak, že všude bude omezení, zátarasy, cedule "Technologická přestávka", nikde ani noha ... a jeden úsek se bude opravovat i několik měsíců - aby se mohly navíc fakturovat i tzv."vícepráce"
Považuji za celkem drzost Eurovii ucházet se o zakázku. Nechci jezdit šedesátkou po další zvlněné dálnici nad kterou se klenou nové, leč rezavějící mosty a za to vše státu platit takřka 2 tis. ročně dálniční známku.
Ano, 2000 jsou směšná cena za celoroční používání dálnic.