Výsledkem se ve čtvrtek pochlubil bývalý ministr dopravy Antonín Prachař, který skončil ve funkci minulý týden. „Ročně se dá ušetřit 110 milionů korun,“ tvrdí Prachař. Nejde ale ještě o konečný verdikt: komise teprve otevřela obálky a přečetla ceny. Soutěž provázely desítky námitek a není jisté, zda se neobjeví ani po ohlášení vítěze.
Do tendru se přihlásily firmy Autocentrum Psota, německá Erich Utsch, Eltodo a současný dodavatel Hicon.
Dodávky registračních značek jsou jednou z ukázek, jak stát dokáže plýtvat. Na počátku byla dlouhodobá smlouva s firmou Hicon, která nešla vypovědět. „Mohl ji ukončit už ministr Bárta, ale nestalo se tak,“ dodal Prachař.
O konci smlouvy se mluví od roku 2010, teprve za Prachaře se ale ministerstvo odhodlalo k tomu soutěž skutečně vypsat. Stát tak zaplatil na značkách podle výsledků soutěže zbytečně v součtu stamiliony korun. Smlouva ale bude platit jen maximálně rok: od roku 2016 chce ministerstvo přejít na takzvaný německý model, kdy si lidé budou značky kupovat.