Diskuze

Škoda žaluje České dráhy. Za zpožděné lokomotivy prý neplatí

Spor mezi Českými drahami a společností Škoda Transportation o nové lokomotivy řady 380 přiostřil. Plzeňský výrobce, který stále nemá potřebná povolení pro provoz lokomotiv, zažaloval České dráhy o 216 milionů korun. Dráhy připravují žalobu na téměř trojnásobnou sumu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A

Ardony

26. 9. 2012 8:32
Prototypy

Není mi zřejmý důvod, proč Škoda nejdříve nevyrobila dva prototypy, které by byly důkladně odzkoušené v provozu a získaly by všechna potřebná osvědčení. Po úspěšném absolvování všech testů a certifikací by si pak ČD objednaly a zaplatily stroje ze sériové výroby. Pokud by se prototypy nepodařilo certifikovat, nebyla by ztráta tak velká. Takový postup byl (téměř) vždy při nákupech, které prováděly někdejší ČSD u Škody nebo ČKD. Teď mají ČD několik desítek prototypů, které nemohou plně využít. A jak se zdá, až tak moc to nikoho ze zainteresovaných netrápí (až na mediální válku na stránkách MfD).

0 0
možnosti
L

lucky_24

4. 9. 2012 21:02
Asi by měli začít shánět něco od Siemensu

aby měli čím vozit ty netrakční jednotky, co si chtějí koupit. Že by to tahala 380 vypadá čím dál méně nadějně.

0 0
možnosti
TF

danny47

4. 9. 2012 7:29
Změnily se normy....

Aha, takže nomy se změnily ze dne na den a nikdo o tom dopředu nevěděl, tak se s vývojem muselo začít úplně od začátku.....  

Teď by to chtělo ještě tu o Červené Karkulce...

0 0
možnosti
JB

JBetak

4. 9. 2012 12:22
Re: Změnily se normy....

Samozřejmě, to je ten nejúžasnější produkt škodováckého centra propagandy, určený tomu, kdo netuší, do jakých podrobností je lokomotiva v kontraktu popsána a jaký je postup novelizace technických norem.

Platí stav norem v okamžiku podepsání kontraktu. Aktualizované znění norem se předem dává k připomínkám, v příslušném výboru normalizačního spolku, ať je to CEN, ISO, UIC, ... sedí čeští zástupci. Výraznější změny mají odloženou platnost, aby se firmy stihly přizpůsobit. Pokud zákazník požadoval, aby došlo k nějaké aktualizaci při změně normy, zase to muselo být ošetřeno v kontraktu nebo dodatkem kontraktu - jak jinak? Nechtějí nám snad namluvit, že Škodovka jednala na vlastní pěst? Pokud ano, neomlouvá ji to. Pokud to bylo smluvně ošetřeno, taky ji to neomlouvá - pryč jsou všechny termíny. Co nám vlastně chtějí sdělit?

2 0
možnosti
A

admar

3. 9. 2012 17:39
Majitel Skody Transportation exreditel CEZu Martin Roman

a jeho dalsi tunel na statni penize ....

3 0
možnosti
A

admar

3. 9. 2012 17:42
Re: Majitel Skody Transportation exreditel CEZu Martin Roman

je velmi zajimave , ze Roman byl dlouho dobu clenem dozorci rady CD , kdyz byl v obrovskem stretu zajmu jako dodavatel CD ( vlastni nejvetsiho dodavatele CD - plzenskou Skodu Transportation )

2 0
možnosti
MB

Bohouš70

3. 9. 2012 13:54
Názor

Tlumiče jsou jedna věc a použitelnost druhá. Zeptejte se strojvedoucích, které lokomotivy jsou z jejich pohledu lepší. Mám pocit, že Škoda nevyrobila zrovna něco, s čím by se mohla chlubit.

3 0
možnosti
J

j-erzy

3. 9. 2012 11:38
většinu platit předem

komupak t šlo do kapsy

1 0
možnosti
JS

cernobila_televize

3. 9. 2012 11:48
Re: většinu platit předem

si myslite, ze lokomotiva se kupuje v lokosalonu, zakaznik se ni projdede a tak?

Je celkem logicke, ze se zalohy plati atd., aby se vubec vedelo, jestli se ma vubec zacinat s vyvojem. Stejne to bylo i treba s A380 (i kdyz, tam kdyby to nevyslo, tak by to zaplatila EU). Toto jsou prumyslove vyrobky a ne spotrebka. A Skoda neni takovy gigant, ktery si vyvoj muze platit sam. I takovy Siemens bere zalohy (i kdyz je to gigant, tak ma zase x-krat vice projektu). Pokud neslozite zalohu, tak muzete jit rovnou domu.

0 0
možnosti