- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Není mi zřejmý důvod, proč Škoda nejdříve nevyrobila dva prototypy, které by byly důkladně odzkoušené v provozu a získaly by všechna potřebná osvědčení. Po úspěšném absolvování všech testů a certifikací by si pak ČD objednaly a zaplatily stroje ze sériové výroby. Pokud by se prototypy nepodařilo certifikovat, nebyla by ztráta tak velká. Takový postup byl (téměř) vždy při nákupech, které prováděly někdejší ČSD u Škody nebo ČKD. Teď mají ČD několik desítek prototypů, které nemohou plně využít. A jak se zdá, až tak moc to nikoho ze zainteresovaných netrápí (až na mediální válku na stránkách MfD).
aby měli čím vozit ty netrakční jednotky, co si chtějí koupit. Že by to tahala 380 vypadá čím dál méně nadějně.
Aha, takže nomy se změnily ze dne na den a nikdo o tom dopředu nevěděl, tak se s vývojem muselo začít úplně od začátku.....
Teď by to chtělo ještě tu o Červené Karkulce...
Samozřejmě, to je ten nejúžasnější produkt škodováckého centra propagandy, určený tomu, kdo netuší, do jakých podrobností je lokomotiva v kontraktu popsána a jaký je postup novelizace technických norem.
Platí stav norem v okamžiku podepsání kontraktu. Aktualizované znění norem se předem dává k připomínkám, v příslušném výboru normalizačního spolku, ať je to CEN, ISO, UIC, ... sedí čeští zástupci. Výraznější změny mají odloženou platnost, aby se firmy stihly přizpůsobit. Pokud zákazník požadoval, aby došlo k nějaké aktualizaci při změně normy, zase to muselo být ošetřeno v kontraktu nebo dodatkem kontraktu - jak jinak? Nechtějí nám snad namluvit, že Škodovka jednala na vlastní pěst? Pokud ano, neomlouvá ji to. Pokud to bylo smluvně ošetřeno, taky ji to neomlouvá - pryč jsou všechny termíny. Co nám vlastně chtějí sdělit?
a jeho dalsi tunel na statni penize ....
je velmi zajimave , ze Roman byl dlouho dobu clenem dozorci rady CD , kdyz byl v obrovskem stretu zajmu jako dodavatel CD ( vlastni nejvetsiho dodavatele CD - plzenskou Skodu Transportation )
Tlumiče jsou jedna věc a použitelnost druhá. Zeptejte se strojvedoucích, které lokomotivy jsou z jejich pohledu lepší. Mám pocit, že Škoda nevyrobila zrovna něco, s čím by se mohla chlubit.
si myslite, ze lokomotiva se kupuje v lokosalonu, zakaznik se ni projdede a tak?
Je celkem logicke, ze se zalohy plati atd., aby se vubec vedelo, jestli se ma vubec zacinat s vyvojem. Stejne to bylo i treba s A380 (i kdyz, tam kdyby to nevyslo, tak by to zaplatila EU). Toto jsou prumyslove vyrobky a ne spotrebka. A Skoda neni takovy gigant, ktery si vyvoj muze platit sam. I takovy Siemens bere zalohy (i kdyz je to gigant, tak ma zase x-krat vice projektu). Pokud neslozite zalohu, tak muzete jit rovnou domu.