Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Škoda žaluje České dráhy. Za zpožděné lokomotivy prý neplatí

Spor mezi Českými drahami a společností Škoda Transportation o nové lokomotivy řady 380 přiostřil. Plzeňský výrobce, který stále nemá potřebná povolení pro provoz lokomotiv, zažaloval České dráhy o 216 milionů korun. Dráhy připravují žalobu na téměř trojnásobnou sumu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A

Ardony

26. 9. 2012 8:32
Prototypy

Není mi zřejmý důvod, proč Škoda nejdříve nevyrobila dva prototypy, které by byly důkladně odzkoušené v provozu a získaly by všechna potřebná osvědčení. Po úspěšném absolvování všech testů a certifikací by si pak ČD objednaly a zaplatily stroje ze sériové výroby. Pokud by se prototypy nepodařilo certifikovat, nebyla by ztráta tak velká. Takový postup byl (téměř) vždy při nákupech, které prováděly někdejší ČSD u Škody nebo ČKD. Teď mají ČD několik desítek prototypů, které nemohou plně využít. A jak se zdá, až tak moc to nikoho ze zainteresovaných netrápí (až na mediální válku na stránkách MfD).

0 0
možnosti
L

lucky_24

4. 9. 2012 21:02
Asi by měli začít shánět něco od Siemensu

aby měli čím vozit ty netrakční jednotky, co si chtějí koupit. Že by to tahala 380 vypadá čím dál méně nadějně.

0 0
možnosti
TF

danny47

4. 9. 2012 7:29
Změnily se normy....

Aha, takže nomy se změnily ze dne na den a nikdo o tom dopředu nevěděl, tak se s vývojem muselo začít úplně od začátku.....  

Teď by to chtělo ještě tu o Červené Karkulce...

0 0
možnosti
JB

JBetak

4. 9. 2012 12:22
Re: Změnily se normy....

Samozřejmě, to je ten nejúžasnější produkt škodováckého centra propagandy, určený tomu, kdo netuší, do jakých podrobností je lokomotiva v kontraktu popsána a jaký je postup novelizace technických norem.

Platí stav norem v okamžiku podepsání kontraktu. Aktualizované znění norem se předem dává k připomínkám, v příslušném výboru normalizačního spolku, ať je to CEN, ISO, UIC, ... sedí čeští zástupci. Výraznější změny mají odloženou platnost, aby se firmy stihly přizpůsobit. Pokud zákazník požadoval, aby došlo k nějaké aktualizaci při změně normy, zase to muselo být ošetřeno v kontraktu nebo dodatkem kontraktu - jak jinak? Nechtějí nám snad namluvit, že Škodovka jednala na vlastní pěst? Pokud ano, neomlouvá ji to. Pokud to bylo smluvně ošetřeno, taky ji to neomlouvá - pryč jsou všechny termíny. Co nám vlastně chtějí sdělit?

2 0
možnosti
A

admar

3. 9. 2012 17:39
Majitel Skody Transportation exreditel CEZu Martin Roman

a jeho dalsi tunel na statni penize ....

3 0
možnosti
A

admar

3. 9. 2012 17:42
Re: Majitel Skody Transportation exreditel CEZu Martin Roman

je velmi zajimave , ze Roman byl dlouho dobu clenem dozorci rady CD , kdyz byl v obrovskem stretu zajmu jako dodavatel CD ( vlastni nejvetsiho dodavatele CD - plzenskou Skodu Transportation )

2 0
možnosti
MB

Bohouš70

3. 9. 2012 13:54
Názor

Tlumiče jsou jedna věc a použitelnost druhá. Zeptejte se strojvedoucích, které lokomotivy jsou z jejich pohledu lepší. Mám pocit, že Škoda nevyrobila zrovna něco, s čím by se mohla chlubit.

3 0
možnosti
J

j-erzy

3. 9. 2012 11:38
většinu platit předem

komupak t šlo do kapsy

1 0
možnosti
JS

cernobila_televize

3. 9. 2012 11:48
Re: většinu platit předem

si myslite, ze lokomotiva se kupuje v lokosalonu, zakaznik se ni projdede a tak?

Je celkem logicke, ze se zalohy plati atd., aby se vubec vedelo, jestli se ma vubec zacinat s vyvojem. Stejne to bylo i treba s A380 (i kdyz, tam kdyby to nevyslo, tak by to zaplatila EU). Toto jsou prumyslove vyrobky a ne spotrebka. A Skoda neni takovy gigant, ktery si vyvoj muze platit sam. I takovy Siemens bere zalohy (i kdyz je to gigant, tak ma zase x-krat vice projektu). Pokud neslozite zalohu, tak muzete jit rovnou domu.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím

7. května 2024  12:05

Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...

Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení

11. května 2024

Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...

Nedoplatky na daních v Česku vzrostly na 110 miliard. Nejvíce se dluží ČSSZ

11. května 2024  7:23

Objem daňových nedoplatků loni vzrostl meziročně o 3,7 miliardy na 110,4 miliardy korun. Je to...

Ministerstvo zjednoduší dovoz potravin, omezí administrativu

11. května 2024

Obchodníci sdružení ve Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR se začátkem tohoto roku rozčilovali, že...

Lidovci chtějí, aby bezdětní státu odvedli víc. Ti už si však dávno připlácejí

11. května 2024

Premium Kdo si do 35. narozenin nepořídil potomka, měl by podle návrhu KDU-ČSL v budoucnu platit o dva...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!