Diskuze
Škoda žaluje České dráhy. Za zpožděné lokomotivy prý neplatí
Děkujeme za pochopení.
Ardony
Prototypy
Není mi zřejmý důvod, proč Škoda nejdříve nevyrobila dva prototypy, které by byly důkladně odzkoušené v provozu a získaly by všechna potřebná osvědčení. Po úspěšném absolvování všech testů a certifikací by si pak ČD objednaly a zaplatily stroje ze sériové výroby. Pokud by se prototypy nepodařilo certifikovat, nebyla by ztráta tak velká. Takový postup byl (téměř) vždy při nákupech, které prováděly někdejší ČSD u Škody nebo ČKD. Teď mají ČD několik desítek prototypů, které nemohou plně využít. A jak se zdá, až tak moc to nikoho ze zainteresovaných netrápí (až na mediální válku na stránkách MfD).
lucky_24
Asi by měli začít shánět něco od Siemensu
aby měli čím vozit ty netrakční jednotky, co si chtějí koupit. Že by to tahala 380 vypadá čím dál méně nadějně.
danny47
Změnily se normy....
Aha, takže nomy se změnily ze dne na den a nikdo o tom dopředu nevěděl, tak se s vývojem muselo začít úplně od začátku.....
Teď by to chtělo ještě tu o Červené Karkulce...
JBetak
Re: Změnily se normy....
Samozřejmě, to je ten nejúžasnější produkt škodováckého centra propagandy, určený tomu, kdo netuší, do jakých podrobností je lokomotiva v kontraktu popsána a jaký je postup novelizace technických norem.
Platí stav norem v okamžiku podepsání kontraktu. Aktualizované znění norem se předem dává k připomínkám, v příslušném výboru normalizačního spolku, ať je to CEN, ISO, UIC, ... sedí čeští zástupci. Výraznější změny mají odloženou platnost, aby se firmy stihly přizpůsobit. Pokud zákazník požadoval, aby došlo k nějaké aktualizaci při změně normy, zase to muselo být ošetřeno v kontraktu nebo dodatkem kontraktu - jak jinak? Nechtějí nám snad namluvit, že Škodovka jednala na vlastní pěst? Pokud ano, neomlouvá ji to. Pokud to bylo smluvně ošetřeno, taky ji to neomlouvá - pryč jsou všechny termíny. Co nám vlastně chtějí sdělit?
admar
Majitel Skody Transportation exreditel CEZu Martin Roman
a jeho dalsi tunel na statni penize ....
admar
Re: Majitel Skody Transportation exreditel CEZu Martin Roman
je velmi zajimave , ze Roman byl dlouho dobu clenem dozorci rady CD , kdyz byl v obrovskem stretu zajmu jako dodavatel CD ( vlastni nejvetsiho dodavatele CD - plzenskou Skodu Transportation )
Bohouš70
Názor
Tlumiče jsou jedna věc a použitelnost druhá. Zeptejte se strojvedoucích, které lokomotivy jsou z jejich pohledu lepší. Mám pocit, že Škoda nevyrobila zrovna něco, s čím by se mohla chlubit.
cernobila_televize
Re: většinu platit předem
si myslite, ze lokomotiva se kupuje v lokosalonu, zakaznik se ni projdede a tak?
Je celkem logicke, ze se zalohy plati atd., aby se vubec vedelo, jestli se ma vubec zacinat s vyvojem. Stejne to bylo i treba s A380 (i kdyz, tam kdyby to nevyslo, tak by to zaplatila EU). Toto jsou prumyslove vyrobky a ne spotrebka. A Skoda neni takovy gigant, ktery si vyvoj muze platit sam. I takovy Siemens bere zalohy (i kdyz je to gigant, tak ma zase x-krat vice projektu). Pokud neslozite zalohu, tak muzete jit rovnou domu.
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění
Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím
Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...
Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení
Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...
Nedoplatky na daních v Česku vzrostly na 110 miliard. Nejvíce se dluží ČSSZ
Objem daňových nedoplatků loni vzrostl meziročně o 3,7 miliardy na 110,4 miliardy korun. Je to...
Ministerstvo zjednoduší dovoz potravin, omezí administrativu
Obchodníci sdružení ve Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR se začátkem tohoto roku rozčilovali, že...
Lidovci chtějí, aby bezdětní státu odvedli víc. Ti už si však dávno připlácejí
Premium Kdo si do 35. narozenin nepořídil potomka, měl by podle návrhu KDU-ČSL v budoucnu platit o dva...