Diskuze
Sesuv na nedokončené D8 se stále hýbe, oprava vyjde na stovky milionů
Děkujeme za pochopení.
J94i31ř86í 64L71í21s14k88a
Miliardu? Jsem sice laik, ale zajímala by mne cena, kdyby to měl platit privátní sektor...Možná by to nebylo ani těch sto mega
L30i66b18o11r 40W86a26l80i12c78h39i17e56w55i95c28z
500 tis m3 ... to máte cca milion tun zeminy a cca 50.000 plných náklaďáků. To se musí naložit, odvézt a zpět navézt kamení a vybudovat zpevnění. Není to žádná troškařina.
M73a33r77e45k 10H89r28u15b31y
Zatraceny deste, zhotovitel pocital s tim, ze to ujede az po predani
M15a24r10t55i83n 38H73o89u74b14a
Zhotoviteli je to asi jedno jestli pred nebo po predani. mozna pred predanim pro zhotovitele muze byt vyhodnejsi (viceprace)
P39e43t73e30r 77N45e80š28v77a49r35a
Nechci komentovat, ale jednu poznámku k tomu, že teď je potřeba akorát stát a čumět. Trochu tomu rozumím, měl jsem na starosti mimo jiné i sanaci asi 300 sesuvů na Vsetínsku po povodni 1997. Taky jsem řešil obdobé problémy po světě. Klasicky se doporučuje co nejdříve vyvrtat aspoň studny a rychle čerpat, aby se snížilo pórové napětí na smykové ploše a teprve potom (anebo zároveň) subhorizontální vrty jako permanentní drenáž. A vůbec to nemusí být přes vlastní tělo sesuvu, kritičtější je napětí na tu smykovou plochu z neporušeného zemního masivu. Jinými slovy, účinnější je odvést vodu dříve, než do sesuvu pronikne než až následně odvádět vodu, která již do sesuvu pronikla. Doporučuje se okamžité nasazení hasičů, kteří bývají schopni vyčerpat vodu z tahových trhlin a bezodtokých depresí na povrchu. Pokud je zásah rychlý, tak je slušná šance na to, aby se sesuv zbrzdil a následně nerozšířil. Tolik teorie (srovnejte si ji s tím, co říká v článku "odborník" :-).
Praxe ovšem říká, že sesuv je báječná věc, která umožní dle příslušného paragrafu řešit situaci jako havárii (býval to dodavateli milovaný paragraf 50, dnes má asi jiné číslo, nějakou dobu jsem v čechách nebyl a detaily legislativy mi unikly). Jinými slovy zadání zakázky předem vybranému zhotoviteli za ceny dané nikoli nabídkou, ale za ceny "obvyklé". Jinými slovy za ty ceny, které si zhotovitel nadiktuje. A tedy čím větší sesuv, tím více peněz. Nebo-li teď ho musíme nechat (a zatím do něj rozhodně nedloubat), aby se zvětšil a rozvášnil co nejvíce a potom bude aspoň víc peněz ze sanace.
Teda, ten zhotovitel má ale kliku, že byla povodeň. Teď si zahojí všechny ztráty dané krizí.
Mimochodem jsou to asi 2 nebo 3 týdny co na tema sesuvů proběhla odborná konference "svahovky" v Teplických skalách. Viděl jsem tam docela rozumný odborný dorost, takže v čechách lidi, kteří mají o problému ponětí jsou a jsou dosažitelní.
J87i40ř48í 12N79o34v72o25t35n28ý
Evidentně jste jeden z mála erudovaných přispěvatelů. Já o tom mnoho nevím, proto se zeptám na jednu věc. Myslíte, že ta nastřelená cena odpovídá tak nějak skutečným nákladům? Dá se to z uvedeného nějak odhadnout?
P26a81v50e58l 72D54v92o43ř70á78k
Skutečnost, že toto uzemí je ohroženo sesuvy, je známa již více než sto let. Proč se přesto tato komunikace v tomto prostoru staví by měli vysvětlit ti kteří o trase rozhodli.
K31o86n73r98a51d 48S15l70a58d94e58k
Nad tím prokletým úsekem se srazily snad všechny nešťastné planety. Ta nekonečná stavba sužuje celý kraj
K34a94r94e76l 59C30h15r86a72s22t83i61n85a
Kdo povolil stavbu dálnice na tak nejistém místě a kdo za to ponese důsledky?
P17e10t41e75r 97N90e57š43v41a33r77a
To bych jim nevyčítal, jinudy to fakt nešlo. I když o problému věděli desetiletí. Udělali co se dalo, řadu průzkumů i odborných posudků. Variantou by bylo leda opravdu překonat toto území tunelem, ale to by bylo za hodně miliard (asi o dost víc než zastavit ten sesuv).
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...