Diskuze
Nejistá rychlotrať do Drážďan. Železničáři řeší, jak ji vtěsnat do krajiny
Děkujeme za pochopení.
J51o26s92e40f 96V18o32s81i46c35k28y
Tyhle vysokorychlostni trate se vubec nepodobaji nakladni doprave. Ze 70% stoji nad zemi na sloupech, sem tam nejaky tunel nebo povrch. Proto nezabiraji ani ornou pudu, asi jako vedeni vysokeho napeti. A take jsou misty i lacinejsi nez klasicke trate. . . . Leta jsem projizdel vedle tech francouzskych a spanelskych, tak vim jak vypadaji.
O24d36s32t28r23a31n71ě43n86ý 36U86ž58i39v66a91t61e55l
T67o38m77á23š 76T12a11t66í51č43e63k
Hýžďovozi vozí své hýždě čímkoli - i vrcholně neekologickým autíčkem na baterky - protože jsou vlaky často pomalejší.
G25e68o25r50g 34K92o29m84b66e87r64e71c
A kdyz uz o tom je clanek tak autor clanku mohl dat aspon odkaz na vizualizaci cele te trati/stavby. No udelam to za nej. Zde je odkaz na tu vizualizaci https://youtu.be/TYDZjLAzK1U
Stoji to za to se na to kouknout.
G15e62o13r42g 64K66o62m72b14e56r75e24c
Nejrychlejší tuzemska trasa je projektována do rychlosti 320 km/h a stát ma v roce 2035.
Dobra utopie . Budou radi kdyz to pojede v nekterych usecich vubec 250 km/h Zas ma nekdo velky oci.
A18d57a15m 47P33r30a60ž71á87k
Kdyz to bude nova trat, tak proc to stavet jen pro 250? To by bylo silenstvi, protoze to zase bude na dalsich nekolik set let a 250 delaji jen velehorske alpske zeme jako Svycarsko nebo Rakousko. Ty nase minikopecky a jeste v pohranici se nedaji s Alpami srovnavat. Nejhorsim nasim problemem jsou useky, ktere vedou maximalne pod kopcem vysokym ve stovkach metru. Svycari musi resit nekolikakilometrove hory.
P18a27v27e20l 45M34a46t46o16u94š67e13k
V Česku je zkrátka problém všechno. A když náhodou žádný není, tak se nějaký vymyslí a uměle vytvoří. Pořád je co "řešit" a nikdy nic není vyřešeno.
A65d71a59m 72H69r46n10č87i69ř58í68k
Klasika. NIMBY. Do toho lživé kampaně - třeba ta v Chlumci o “VRT skrze město” - no a co, že do tunelu půjde kus za městem. Výkřiky typu “na co nám ta trať bude když nemáme zastávku u nás na vesnici?” a podobně.
SŽ možná stavbu připraví, ale pak přijde pan Patrik jako Voda z Tetčic, Děti (spratci) země a další pochybná sdružení, kteří budou v poslední možný den podávat námitky ve formě prázdného bílého papíru a následně je po vyzvání v poslední možný den doplní. A v každém kole pořád dokola to stejné. A když už jim dojdou námitky, tak začnou napadat podjatost úřadu stejně jako v Přerově (protože přerováci by D1 opravdu chtěli, tudíž jsou na stavebním úřadě v Přerově podjatí) a podobně. Výsledek? Pár jedinců blokující stavbu pro statisíce lidí jen tak, protože můžou, protože oni rozhodli, že ta stavba není třeba (viz D55 kolem Zlína).
Problém je u nás taky ten, že všechno se musí řešit dopředu - třeba protihlukové stěny. Ne že by se postavily základní stěny, následně změřil reálný hluk a podle toho se stavěly dostavěly stěny, ale řeší se to přesně naopak. Nebo třeba studie rozptylových podmínek, kterou si tito aktivisté vymůžou, následně 6 let blokují rozhodování úřadů dokola se opakujícími připomínkami, načež vyžadují novou studii rozptylových podmínek, protože ta původní je zastaralá. Nejlepší je, že jde zdržet stavbu 20 km úseku dálnice jen na základě toho, že ŘSD za každý pokácený strom vysází 2 a aktivisté chtějí 3....
Taky se soudně musí vyřešit platnost studie EIA. Dle právního výkladu ŘSD je to podklad pro rozhodnutí o stavebním povolení, tudíž její platnost nesmí vypršet před vydáním SP. Avšak podle aktivistů nesmí její platnost vypršet před kopnutím do země.....
Všichni na Správě železnic mají můj obdiv, protože pouštět se do takové stavby s vidinou všech těchto problémů...
T91o11m42á75š 86N80o60v45o36t92n83ý
Ono těch problémů je víc. Třeba že EIA se považuje jen za formální překážku a tak se dělá "aby to vyšlo" a když to nevychází, tak se třeba výsledky studií dezinterpretují nebo selektivně ignorují a jsou v ní vnitřní rozpory. On to nikdo nedělá, ale bývá zajímavé srovnat dokumentaci s přílohama, člověk někdy nestačí zírat. A EIA nemá opravné nástroje, takže spousta sporů v následných řízeních má původ zde a dalo se tomu předejít. Nebo už jsem viděl, že přímo v DÚR bylo kapacitní posouzení a bezpečnostní audit, který dokládal dost zásadní problémy do budoucna, aniž by se to v DÚR jakkoliv reflektovalo. A když ta příprava staveb vypadá takhle, tak je celkem logický, že každý kdo není padlý na hlavu dělá proti podobným stavbám ve svém okolí, které neřeší nějaký jeho problém, maximum možného.
P95a44v84e31l 28R42o26h35á97č61e18k
A už je někde k dispozici k přečtení koncepce celostátní dopravní politiky, do níž tato trať zapadne? Myslím plánovaná jízdní doba mezi hlavními uzly, takt, návaznosti atd.
Nebo je to zase tradiční akce typu začneme betonovat, a ono to nějak dopadne?
P21a51v84e54l 74R62o82h60á82č27e58k
No ne, pánové mínusáři, já jen, že Švýcaři si nejprve vytipovali síť základních uzlů, mezi kterými musí jízdní doba dálkových vlaků činit 50 min. Do těchto uzlů přijíždí vlaky ve 5 minut před celou hodinou, a rozjíždí se 5 minut po celé. Tak můžete snadno cestovat po celém Švýcarsku, a v každém uzlu máte šanci přestoupit. A tomuto základnímu taktu je podřízena výstavba všech tratí ve Švýcarsku. Není tedy divu, že se tam žádné VRT nestaví.
Tak se jen ptám, do jaké ucelené koncepce zapadá VRT do Drážďan. Jestlli to má být stejné jako se stavbou nového nádraží v Brně, o kterém bylo rozhodnuto bez vyhodnocení aktuální frekvence cestujících (viz příslušný dokument na europointu), tak je nejvyšší čas ten nesmysl zastavit.
Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení
Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...
Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění
Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Němce trápí dönerflace. Cena kebabu prudce stoupla, mluví se o cenovém stropu
Pro velkou část německých spotřebitelů je turecký kebab velmi oblíbenou pochutinou, na kterou...
Kamiony dopravců z ciziny unikají v Česku trestu. Zaplatí jen každý druhý
Premium Řidiči zahraničních kamionů nemusí být v Česku příliš nervózní, pokud překročí povolenou rychlost...
Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení je v nedohlednu
Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...
Knihovny věcí jsou stále populárnější. Potěší planetu i peněženku
Obavy z koupě jen občas využívaného či drahého zboží zkoušejí nově řešit takzvané knihovny věcí....
Horečka kolem birkinek pro mileniály trvá, vznikla i háčkovaná verze kabelky
Kabelka ve tvaru půlměsíce, kterou někteří nazývají „Birkinkou pro mileniály“ a jiní ji zase...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!