Diskuze

Nejšpinavější Ryanair se chlubil, že je nejzelenější. Úřad reklamu zakázal

Naše výrobky jsou nejlepší, nejlevnější, nejpohodlnější... Česká reklama se superlativy jen hemží a firmám to prochází. Aerolinky Ryanair, největší letecký dopravce v Evropě podle počtu přepravených lidí, se v Británii naparovaly, že jsou nejzelenější. Neprošlo jim to. Úřad dohlížející na reklamu vychloubačné slogany společnosti zatrhl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Ryanair svoji " zelenost" racionalizoval i poplatky za zavazadla. Prý tím motivuje cestovat na lehko.

0 0
možnosti
MS

nikdo. Voliči mu to žerou i s navijákem. :-(

0 0
možnosti
LC

Ryanair používá běžná letadla, jako ostatní, takže není žádný technický důvod, aby byl špinavější, než jiné aerolinky. A navíc si potrpí na to, aby jeho letadla nelétala poloprázdná, takže naopak spíš musí patřit k těm čistějším v poměru na emise/os.

3 1
možnosti
JK

Statistika je věda.

Podle mne má s velkou pravděpodobností Ryanair pravdu.

Jsou nejzelenější, ale samozřejmě se to musí přepočítat na letadlo, nebo pasažéra, nebo poměr pasažére/míle apod.

Jako říci máte moc letadel, tak jste velký znečišťovatel, je blbost.

Tak zavřeme elektrárny, teď v zimě to bude pro mnohé ekologisty velmi poučné, odkud se bere teplo v bytu.

Stejně je to s létáním, ať lidé necestují. Ale to asi těžko, turismus je v západní Evropě další příjem pro státní kasu.

2 0
možnosti
PH

Zajímavý je názor pana experta na letectví, že neekologický = málo zdaněný. Snad se toho nenažrané vlády nechytnou. :-P

4 0
možnosti
RJ

Nic takového v článku nevidím. Trvdí, že je "daňově poddimenzované". Což je pravda. Letecké palivo je osvobozeno od daní, které ostatní druhy dopravy platit musí.

Není to málo peněz. Pokud vezmu B737-800 obsazený na 80%, dělá ta daňová úleva na spotřební dani při letu na 1000 mil (např. z Prahy do Turecka) cca 12.84×2.44×1900÷100÷0.8 = 750 Kč. Zpáteční letenka by tedy podražila o 1500 Kč.

A z mezinárodních letů se neplatí ani DPH. Pokud by se i tato výjimka zrušila, tak si ještě celou letenku (nejen cenu paliva) zvyšte o 21%.

2 1
možnosti
JK

J49a89k28u88b 85K42o76s

5. 2. 2020 20:45

Mě spíš děsí prohlášení tzv. experta na dopravu, ze samozvané nevládní organizace, v samém závěru článku.

13 2
možnosti
LK

Tato zumpa by mela z trhu zmizet, bohuzel vsak, pokud s ni lide budou i nadale letat, bude nas tady otravovat stale. Ja uz s nimi nikdy nepoletim, to je presne jejichnpolitika, za vsechno platit - ve finale jsou drazsi nez opravdove aerolinky

0 8
možnosti
PV

Já naopak jo. Považuju to za ekvivalent cesty autobusem nebo vlakem z Prahy co já vím do Náchoda, ne za mimořádný kulturní nebo nevímjaký zážitek - jde mi jen o to, dostat se z bodu A do bodu B, bez zbytečností typu nic moc jídlo, nic moc kafe. Těch pár hodin co to po Evropě trvá kamkoliv nejíst vydržím. No a ve výsledku jsou na trasách kam létám o polovinu až dvě třetiny levnější než třeba českočínská naleštěná bída (se započtením všech příplatků).

6 0
možnosti
RJ

Napsali "Ryanair is the greenest/cleanest airline in Europe. This is down to two simple facts: the average age of our fleet (only 6.5 years), and our capability to operate with the highest load factors (97%)"

První část je blábol, na stáří letadla spotřeba nezáleží. Záleží na modelu a jejich 737-800 nejsou žádné sláva: https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft#Short-haul_flights

Druhá část je ovšem pravdivá. Ryanair má opravdu snad nejvyšší load factor a "sardinkovou" konfiguraci, což ekologické opradu je, protože spotřeba na pasažéra je pak nejnižší.

Ovšem na druhou stranu, low cost letecké spoje vytvořily mnoho zbytečných cest, jako když si Britové letí zachlastat do Prahy, nebo když si někdo zaletí k moři 3x ročně na prodloužený víkend místo jednou na 10 dní. A ve srovnání se železniční dopravou je takové chlubení zavádějící už tuplem. Například let Londýn-Paříž znamená 10x více emisí, než to jet vlakem. A přitom to trvá zhruba stejně dlouho: https://www.seat61.com/CO2flights.htm

3 2
možnosti
JB

"První část je blábol"

To teda není, motory stárnou, drak může podléhat trvalým změnám a spotřeba roste.

2 0
možnosti
PK

P96a40v43e56l 24K68r58a50l

5. 2. 2020 19:39

Já jsem fakt pako, čtu, že nejzelenější a dívám se na obrázek a hledám zelenou barvu na tom letadle, čím je vlastně zelené... a pak mi to docvakne... 8-o

1 0
možnosti
KK

Naše vláda je prý protikorupční. Tady zasáhne kdo?

4 1
možnosti
MS

nikdo. Voliči mu to žerou i s navijákem.

0 0
možnosti