Cestující budou ležet zhruba na prostoru tří sedaček. Znamená to pro ně však, že si budou za tři sedačky muset také zaplatit. Ilustrační foto.

Cestující budou ležet zhruba na prostoru tří sedaček. Znamená to pro ně však, že si budou za tři sedačky muset také zaplatit. Ilustrační foto. | foto: Air New Zealand

Revoluce v létání: aerolinky plánují postele i do ekonomické třídy

  • 54
Noční můra většiny cestujících na zaoceánských letech v ekonomické třídě - dlouhé nekonečné hodiny v sedě bez natažení nohou - může skončit.

První velké aerolinie hodlají zavést postele i v nejlevnější ekonomické třídě. Air New Zealand dnes představily prototyp nové ekonomické třídy na dálkové lety, která přináší cestujícím zásadní vylepšení komfortu.

"Vracíme létání znovu kouzlo a romantiku," tvrdí šéf Air New Zealand Rob Fyfe. Nové uspořádání označuje za největší revoluci v létání v posledních dvaceti letech.

Na postele promění aerolinky jen část ekonomické třídy - prvních jedenáct řad, celkem 22 míst. Budou z nich postele SkyCoach, které si aerolinky samy navrhly. Postele budou jen na krajních řadách, v prostředních dál zůstanou sedačky.

Cestující budou ležet zhruba na prostoru tří sedaček. Znamená to pro ně však, že si budou za tři sedačky muset také zaplatit. Cena ale bude nižší než za tři sedačky, bude odpovídat zhruba 2,5násobku běžného tarifu. Podle aerolinek se však na postel mohou vejít i dva lidé nebo dokonce i rodina s malým dítětem. Všichni musí spát oblečení.

Aerolinky Air New Zealand nabídnou spaní v ekonomické třídě. (26.1.2010)

I tak pro ně ale bude let levnější než v byznys nebo první třídě, kde jsou postele nebo hodně rozložitelné sedačky. Cestující nebudou mít takový servis jako v dražších třídách, ale nepřijdou o pohodlí z vyspání.

Hodiny nepohodlného sezení na dálkových letech jsou pro cestující nejen nepohodlné, ale i nebezpečné, protože můžou způsobit i smrtelnou hlubokožilní trombózu.

Podle prodejců letenek i analytiků by takové sedačky měly být populární. Právě díky tomu, že jde o kompromis mezi nepohodlím ekonomické třídy a až zbytečně velkým luxusem byznys třídy.

"Pro firemní klienty je to hodně zajímavé. V byznys třídě teď nikdo skoro nemůže létat kvůli omezením z firem, tohle jim může projít," říká Pavel Němec z firmy HRG Czech Republic. Podle něj je to od aerolinek logický krok, protože se jim tím zvýší výnos z každého letu, který kvůli krizi prudce klesl. Firma chce ještě vylepšit prostor pro třídu Economy Premium, kde má například občerstvení připomínat spíše posezení v bistru či restauraci.

Letenky na nově vybavená letadla začne Air New Zealand prodávat v dubnu, zavede je nejprve na linkách z Aucklandu do Londýna přes Los Angeles.