- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Každá regulace deformuje trh. V praxi funguje podle zásady: chudým brát (daně), bohatým dát (dotace). Pokud chcete, aby více lidí jezdilo na kolech, postarejte se o jejich bezpečí a aby měli kam ta kola dávat - a uvidíte, jak to bude fungovat.
Tahle slunickarska pakarna ma zas tradicne mezi slunickovyma mediema solidni tlacenku s deseti clankama behem mesice.
Pri tom na to nikdo normalni nesedne.
Co je proboha sluníčkářskýho na ježdění na kole? Kolo je dopravní prostřek, ne politickej názor. Neexistuje nic jako pravicovej/levicovej nebo sluníčkářskej/měsíčkářskej dopravní prostředek. Tohle je úplně strašnej nesmysl.
Budou ta kola pojištěná pro případ způsobení dopravní nehody, nebo zranění chodce?
Vy máte kolo pojištěno pro případ způsobení nehody? Abych pravdu řekl, tak neznám pojišťovnu, která by umožnila pojistit kolo ve stylu povinného ručení. Neboli za nehodu zodpovídá řidič daného kola a je na něm, zda má nějaké pojištění odpovědnosti za škodu nebo ne.
"Autosharing" take nedostava zadne dotace. Pujcovani aut je sice drahe, ale svoje zakazniky si naslo. Jsem proti dotacim, protoze je to jen zpusob, jak se dostat k penezum na ukor nekoho jineho a podporuje korupci.
Dotace je způsob jak nasměrovat veřejnost k tomu, co je výhodnější jinak, než ekonomicky.
Tady jde konkrétně o to, že Praha má problémy s dopravou a přesměrovat část lidí na kola tomu problému pomůže.
Praha není na nic takového pořádně připravena a navíc je to riziko větších dopravních zácpy nebo častých dopravních nehod.Když vidíme jak někteří pražáci jezdí!!
A co kdyby radnice zařídila, že taxislužba bude jezdit za ceny MHD, jako doplněk k MHD?
Jakožto venkovan se do Phy autem vcelku bojím, protože to tam neznám a není vždycky jednoduché v koloně aut se zařadit včas do správného pruhu, když nevím předem, který to je (navigace to často neukazuje). A to mě chrání ještě jakžtakž plech auta kolem. Představa, že tam pojedu jako turista na kole... do toho bych opravdu nešel ani náhodou. Pro koho že jsou ta kola určena?
Pěkný video o Číně zaplavené sdílenými bicykly je tady:
To je ještě v pohodě, ale stejný počet aut byste na stejnou plochu nenacpal. I kdyby ten počet aut byl pětkrát menší než bicyklů.
Ty rezavějící vehikly co jsou na stojanech, jsou i zadarmo drahé. Ale na vytahání dotací z města nebo firem ty kola asi poslouží dobře.
No, neregulovat... Ono obecně je samozřejmě hezké, pokud věci fungují i bez regulací, ale u nás jsme extrémisté a často doháníme věci až do extrému, takže skutečně mám obavy, aby se nám ulice nezaneřádily kvanty odstavených kol. Však se podívejme na billboardy, jak se nám tu všude rozmohly a uvést to zase zpět do původního stavu je velmi problematické. Podnikatelé obecně jsou schopni se rozpínat neomezeně a kdyby nebylo regulací, tak např. developeři by nám tu zastavěli každý volný metr, bez ohledu na cokoliv.
Popravdě řečeno mě neregulovaný provoz kol v centru dost děsí. Např. je tam plno jednosměrek a v poslední době jsou časté tendence nechávat v jednosměrkách pro jízdní kola obousměrný provoz. K tomu již zmiňované, že na tom budou jezdit hlavně podnapilí cizinci, no potěš koště...
1/ "mám obavy, aby se nám ulice nezaneřádily kvanty odstavených kol" – Myslíte, že někdo bude vyhazovat peníze z okna, aby mohl zaplavovat ulice odstavenými koly bez užitku?
2/ "Kdyby nebylo regulací, tak např. developeři by nám tu zastavěli každý volný metr, bez ohledu na cokoliv." Je to přesně obráceně – regulace znamená, že stavět mohou pouze bohatí a vlivní, kteří podplatí úředníka, aby mohl stavět na (bývalém) veřejném prostranství, případně obešel pravidla, která platí pro "lůzu". Bez regulace by mohl být zábor povolen třeba jen na základě referenda. A soukromé prostranství? Ano, tam ať si každý staví, jak chce, pokud tím třeba nebude stínit ostatním nebo jinak zasahovat do jejich majetku (smog, hluk atp.). Rovnováha se v takovém případě ustaví opravdu sama (kdo chce žít v betonové džungli bez kousku zeleně?)
3/ Billboardy se rozmohly, protože je po nich poptávka. Snaha uvést vše do "původního stavu" není všeobecně sdílený názor, mně je to třeba úplně jedno, naopak bych billboardy ponechal, pokud s tím majitel nemovitosti souhlasí.