Diskuze
Praha řeší náhradu za „žabotlamy“. Zvažuje nákup příměstských panterů
Děkujeme za pochopení.
R82o22b19e93r71t 75H38o68m27o52l11k31a
Za mě snad raději žabotlamy a Bmto. Nikdo vás neruší hlasitým překřikováním do mobilu, nemusíte poslouchat stupidní hovory o manikúře apod. Ale to je vedlejší. V žabotlamu se mi nikdy nestalo, že by nefungovala klimatizace. Takhle jsme nastoupili v Řevnicích do vlaku sestaveného ze dvou spřažených CityElefantů - a ve vagonu bylo 39°C a nedýchatelný vzduch. Prošel průvodčí a omlouval se, že je tam porucha klimatizace, ale že ve druhé jednotce funguje. Super, přesunuli jsme se na další zastávce. A ejhle, ve vagonu bylo 16°C. Venku bylo příjemné letní odpoledne, teplota 23°C. Tak blbě mi už dlouho nebylo...
J57o43s34e24f 42T64r26ö77g35l
V příměstské dopravě by se daly ještě úspory najít. Např. ježdění CityElefntů z Prahy až do Ústí je pusté plýtvání, vlak se naplní jen mezi Prahou a Kralupy, z Vraňan do Lovosic veze v podstatě jen vzduch, z Lovosic do ÚL se zase jakž takž naplní, ale i tady by stačila méně kapaciní jednotka.
Dále by se na některých tratích dalo uvažovat o zrychleném pásmovém provozu. Např. na trati na Kolín by stačilo točit všudezastavující vlaky v 15-minutovém intervalu jen mezi Prahou a Poříčany. Pro cesty dále by se dala udělat méně-kapacitní "zrychlenka", která by většinu zastávek až do Poříčan projela a dále zastavovala všude. Na zrychlenku by stačilo méněkapacitní vozidlo (sólo CityElefant, přezdívaný též ešus) a navíc by se častěji otočilo, dvoješus by stačil jen do těch Poíčan. V sumě by se soupravy ušetřily.
R84a89d37e67k 16J13a22n68a56t68a
"na trati na Kolín by stačilo točit všudezastavující vlaky v 15-minutovém intervalu jen mezi Prahou a Poříčany"
těžko. ostatní (dálkové) vlaky by kvůli takovým osobákům neprojely nebo byly zdržovány. holt tu nemáme čtyř a vícekolejné tratě jeko v Německu. Ale daly by se zavés spěšňáky Praha-Kolín, které by stavěly jen naprosto minimálně. To by zabránilo přeplňování EC a R mezi Prahou a Kolínem.
H86a26n24a 27B51í72z70o96v34á
Panťáky mají oproti elefantům jednu obrovskou výhodu: je v nich takový randál, že je zaručeno, že nebudete celou cestu rušeni nevychovanci, kteří bez kapky studu nutí celý vagon lidí poslouchat jejich stupidní telefonní hovory, kterými si krátí dlouhou chvíli.
F87r28a17n33t90i59š87e97k 41K67u80l85d50a19n
Vždycky a jenom Panťák. Tyhle novotvary si vymýšlejí jenom ladí, aby se odlišili. Je teda fakt že jsem na stejné vozidlo slyšel i přezdívku porno....
A30l96e31x80a35n64d71r 26K10o70s83t23k14a
Nemyslíte náhodou šukafon? Ale to je "trošičku" jiný vláček.
I70v67a90n 89M17a77r65e45k
Moje sestra se po pěti letech rozhodla navštívit letos na "Dušičky" rodnou Moravu.Den předem si zakoupila lístek i s místenkou na rychlík z Prahy do Luhačovic. Na druhý optimisticky nasedla v Kralupech do Žabotlamu ale ten na následující zastávce definitivně vykapal,navíc si mašinfíra při pokusu o opravu tohoto stroje zlomil palec ,takže nakonec sice přibyla do svého rodného městečka ale se čtyřhodinovým spožděním ! ! !
M17i28l15a79n 10K75a81d45l17e92c
Žabotlam je kult. Ale k denním ježdění to opravdu není. Přeci jenom, dnes už cestující požadují vyšší komfort, než má dobytek transportovaný na porážku ......
H29a30n91a 44B42í61z70o27v46á
Jako dobytek na porážku si připadám v přeplněných vagonech a je úplně jedno, jak jsou staré.
O49n77d55ř53e80j 58M27a19r28e59k
Pro příměstskou dopravu by byly potřeba spíš nějaké lehké a svižné motoráky, do kterých se rychle a snadno nastoupí a které budou laciné a jednoduché na údržbu.
P29a23v29e65l 44F28r46u66m45e10r94t
Jo určitě, na hlavní elektrifikované trati provozovat naftové motoráky by byla fakt výhra. Nehledě na to, aby pobrali ranní masy cestujících ,tak by těch motoráků muselo jet za sebou aspoň 10.
Jinak do elefantů s jejich širokými nízkopodlažními vstupy se vám špatně a pomalu nastupuje? Co byste chtěl, aby vás tam nanášeli na lopatě? A akcelerace elektrických jednotek se vám zdá taky malá? O ekologii nemluvě.
J96o50s96e61f 58N35o35v38á28k
"Neodpovídají požadavkům cestování 21.století". A to prosím v jakém parametru? Jezdí, odvezou, dovezou, lidí není víc, než za totáče, jezdí spoje častěji. Proč prostě nenapsat, že je potřeba utratit peníze. Nebo, že lidi jsou rozežraní a chtějí jezdit v novém. Pokud je to rozbité a nejde to opravit, tak prosím. Ale jen proto, že někdo řekne, že "neodpovídá standartům 21.století", to je Zemanovina
P88a40v26e67l 61S74l33a31d81o65v63n85í87k
Kdy jste s tím panťákem jel naposledy? Já se s ním najezdil léta. A když na mou trasu místo nich nasadili Elefanty, tak to byla pro mě jako změna ze 3. třídy (ty lavice panťáku byly opravdu tvrdé jak prkno) do 1. Standardem 21. století by mělo být, jestli tyto vlaky ještě opravdu jezdí a musí jezdit, aby dráhy na ně nabídly cestujícím slevu.
J79o98s63e56f 26P95o94ž34i26v50i47l
Já teda nevim, ale pro mě to byl vždycky panťák...
O10l57d12ř83i96c67h 83J92a31n10e34č87e48k
dvoupatrové vozy jsou v příměstské dopravě fajn - určitě lepších 5 dvoupatrových vagonů než 10 normálních - takový vlak je už moc dlouhý (tak dlouhá nástupiště v S-kových stanicích nejspíš vůbec nejsou)
J75i66r70k43a 24D28v38o46ř90á19k
Máte v úvaze zásadní chybu. Co se vejde do 5 dvoupodlažních (ne dvoupatrových) vozů vůbec nepotřebuje 10 normálních.
Míst k sezení ve 3vozovém dvoupodlažním elefantu: 310.
Míst k sezení ve 4vozovém jednopodlažním žabotlamu: 294-300.
Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení
Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...
Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení v nedohlednu
Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění
Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
Doosan investuje v Česku další tři miliardy, chce vyrobit turbínu pro Dukovany
Jihokorejská společnost Doosan Enerbility přesouvá do Plzně klíčová know-how v oblasti výroby...
Počet nákupů online se zdvojnásobil, přišli mu na chuť i nejstarší, říkají data
Podíl lidí v Česku, kteří nakupují na internetu, vzrostl mezi lety 2015 a 2023 zhruba 2,5násobně na...
Pietro Filipi se vrací na český trh. Značka se chce prosadit i v zahraničí
Česká oděvní značka Pietro Filipi, za kterou stál zkrachovalý podnikatel Michal Mička, čeká...
Dojíždění do Prahy obstarají nové soupravy. Mají dva oddíly první třídy
Nové třívozové jednotky RegioPanter v pondělí poprvé svezly cestující na trati z Prahy do Kralup...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!