Diskuze

Celé vedení odvolat nejde, říká šéf kontroly Českých drah

Petr Moos přišel do čela kontrolního orgánu Českých drah (ČD) s úkolem přichystat výběrová řízení na posty všech členů vedení dopravce. Firmu má dále připravit na chystané otevření trhu železniční dopravy konkurenčním společnostem. Během příštího roku drahám vyprší většina z dlouhodobých smluv, které na železniční provoz mají uzavřené se státem a s jednotlivými kraji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

J21a59n 61P96y64t16e73l38a

26. 8. 2018 15:46

Ta liberalizace je celkově velmi povedená. Na (daňovým poplatníkem) velmi draze opravené koridory stát pouští klidně 4-5vozové soupravy, které si konkurují v jeden odjezdový čas místo toho, aby to dostal jeden dopravce, který by ovšem z takového závazku měl i povinnosti (např. povinnost vypravit vlak, který v grafikonu "zabírá" místo včas a s dostatečnou kapacitou). Ale udělat koncese systémem "kdo nám zaplatí nejvíc" by byla cesta do pekel. Řešení regio dopravy je jednoduché - vlaky pouze za jízdné IDS, které se dá kromě zón vyjádřit i v km, takže bych si mohl koupit např. jízdenku Praha-Křemže, ovšem místo současných 169+18 km (zdroj IDOS) bych zaplatil jednu jízdenku na 187 km. Nechápu, proč to chce MD řešit jako spolupráci dopravců, když u nich objednává dopravu (spolu s kraji) a může jim to dát do podmínek smlouvy.

0 0
možnosti
Foto

J20i71ř37í 71E28r83b42e43n

27. 8. 2018 7:18

Nebojte se, on si ten stat necha prostrednictvim SZDC to osoupani kolejnic na koridorech pekne zaplatit od jednotlivych dopravcu. Cim vic kol, tim vyssi poplatek. Radove desitky tisic za soupravu.

0 0
možnosti
RJ

Bohužel kapacita tratí a nádraží je na konkurenci nedostačující. Na koridoru 260 Brno - Česká Třebová musíme trpět Žlutý MOR, který jede zpožděný až náš vlak předjede. Chybí zde nástupiště, výhybky a také zrušená nádraží například Rajhrad.

Bohužel ministr toto vůbec neřeší. Pořád blekotá o dálnici a železnice nikde.

0 0
možnosti

České Dráhy jsou jeden s posledních podniků,kde ještě panuje socialismus.Zašívárna pro mnoho lidí,kterým se nechce moc pracovat a chtějí využívat výhody.Režírky,podnikové chaty na rekreaci atd.

2 7
možnosti
ZK

A na to jsi přišel jak?

1 0
možnosti
JN

Ale jde, v něm problém nebude. Chtělo by to však vyhodit většinu z těch ostaních lenochů.

1 2
možnosti
TD

T25o81m 20D88v28o48r33a42k

25. 8. 2018 23:10

Smutny cteni. Priklad Telecomu jasne ukazuje to se ma udelat. Dnes Telecom neexistuje...

3 1
možnosti

A15l72a70n 18Ř51e62p72k17a

26. 8. 2018 8:04

Telecom ne, ale jeho nástupce O2 v mnohem ziskovější podobě ano ;-)

0 0
možnosti
PS

"Ve skutečnosti firma může mít velký přínos z toho, že se účastní přípravy podmínek, za jakých bude trh železniční dopravy v následujících desetiletích fungovat a už nyní tak může pro sebe nalézat příležitosti."

Neměly ty podmínky být stanoveny už předtím, než začala liberalizace železnice? Jak dlouho už u nás jezdí soukromníci aniž by stát stanovil jasná a pro všechny stejná pravidla. Ten liberalizační bordel je fakt moc povedenej.

6 0
možnosti
PM

Mohu mit kacirsky dotaz, jak to pomohlo zminovanemu SPT Telecom? Kde je mu komec? (A navic jak se ma v rom kartelu soukromych firem zakaznik lepe?) ;)

Takže toto čeká CD? Příprava státního podniku na prodej?... ;)

4 0
možnosti
RJ

O2 i CETIN jsou dnes prosperující a konkurenceschopné firmy.

A jak se má zákazník lépe? To si snad děláte legraci, ne? Nebo vám je 20 let a nepamatujete si, jak, a hlavně za kolik, se dalo připojit k netu kolem přelomu tisícliletí, když skoro všechny "dráty" patřily SPT Telecom a ten je ani nemusel nikomu pronajmout?

2 3
možnosti
Foto

Snad se teď se zadáváním dotovaných linek povede zvýšit kvalitu spojů (nové jednotky a vozy s klimatizací, zásuvkami a třeba i s Wi-Fi, nebo s posilovačema mobilního signálu), ale zároveň se kompletně nerozkope celý systém, aby pak nedocházelo k nutnosti komplikací s větším počtem různých jízdenek pro různé dopravce a taky s vzájemným uznáváním slev. Jinak si o Ťokovi myslím svoje, ale Moos je fakt odborník a snad to všechno nepovede k likvidaci ČD, zvlášť když se jim teď docela daří a vypadá to optimisticky i s modernizací voz. parku na všech úrovních.

0 0
možnosti
JB

A ja se ptam co nove vedeni udela pro nas zamestnance? Zase prd.

0 2
možnosti