- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ta liberalizace je celkově velmi povedená. Na (daňovým poplatníkem) velmi draze opravené koridory stát pouští klidně 4-5vozové soupravy, které si konkurují v jeden odjezdový čas místo toho, aby to dostal jeden dopravce, který by ovšem z takového závazku měl i povinnosti (např. povinnost vypravit vlak, který v grafikonu "zabírá" místo včas a s dostatečnou kapacitou). Ale udělat koncese systémem "kdo nám zaplatí nejvíc" by byla cesta do pekel. Řešení regio dopravy je jednoduché - vlaky pouze za jízdné IDS, které se dá kromě zón vyjádřit i v km, takže bych si mohl koupit např. jízdenku Praha-Křemže, ovšem místo současných 169+18 km (zdroj IDOS) bych zaplatil jednu jízdenku na 187 km. Nechápu, proč to chce MD řešit jako spolupráci dopravců, když u nich objednává dopravu (spolu s kraji) a může jim to dát do podmínek smlouvy.
Nebojte se, on si ten stat necha prostrednictvim SZDC to osoupani kolejnic na koridorech pekne zaplatit od jednotlivych dopravcu. Cim vic kol, tim vyssi poplatek. Radove desitky tisic za soupravu.
Bohužel kapacita tratí a nádraží je na konkurenci nedostačující. Na koridoru 260 Brno - Česká Třebová musíme trpět Žlutý MOR, který jede zpožděný až náš vlak předjede. Chybí zde nástupiště, výhybky a také zrušená nádraží například Rajhrad.
Bohužel ministr toto vůbec neřeší. Pořád blekotá o dálnici a železnice nikde.
České Dráhy jsou jeden s posledních podniků,kde ještě panuje socialismus.Zašívárna pro mnoho lidí,kterým se nechce moc pracovat a chtějí využívat výhody.Režírky,podnikové chaty na rekreaci atd.
Ale jde, v něm problém nebude. Chtělo by to však vyhodit většinu z těch ostaních lenochů.
Smutny cteni. Priklad Telecomu jasne ukazuje to se ma udelat. Dnes Telecom neexistuje...
Telecom ne, ale jeho nástupce O2 v mnohem ziskovější podobě ano
"Ve skutečnosti firma může mít velký přínos z toho, že se účastní přípravy podmínek, za jakých bude trh železniční dopravy v následujících desetiletích fungovat a už nyní tak může pro sebe nalézat příležitosti."
Neměly ty podmínky být stanoveny už předtím, než začala liberalizace železnice? Jak dlouho už u nás jezdí soukromníci aniž by stát stanovil jasná a pro všechny stejná pravidla. Ten liberalizační bordel je fakt moc povedenej.
Mohu mit kacirsky dotaz, jak to pomohlo zminovanemu SPT Telecom? Kde je mu komec? (A navic jak se ma v rom kartelu soukromych firem zakaznik lepe?) ;)
Takže toto čeká CD? Příprava státního podniku na prodej?... ;)
O2 i CETIN jsou dnes prosperující a konkurenceschopné firmy.
A jak se má zákazník lépe? To si snad děláte legraci, ne? Nebo vám je 20 let a nepamatujete si, jak, a hlavně za kolik, se dalo připojit k netu kolem přelomu tisícliletí, když skoro všechny "dráty" patřily SPT Telecom a ten je ani nemusel nikomu pronajmout?
Snad se teď se zadáváním dotovaných linek povede zvýšit kvalitu spojů (nové jednotky a vozy s klimatizací, zásuvkami a třeba i s Wi-Fi, nebo s posilovačema mobilního signálu), ale zároveň se kompletně nerozkope celý systém, aby pak nedocházelo k nutnosti komplikací s větším počtem různých jízdenek pro různé dopravce a taky s vzájemným uznáváním slev. Jinak si o Ťokovi myslím svoje, ale Moos je fakt odborník a snad to všechno nepovede k likvidaci ČD, zvlášť když se jim teď docela daří a vypadá to optimisticky i s modernizací voz. parku na všech úrovních.
A ja se ptam co nove vedeni udela pro nas zamestnance? Zase prd.