Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

OBRAZEM: Japonci představili nový šinkansen. V Česku by ho předhonil jediný vlak

Na japonské koleje se chystá nový typ šinkansenu. Souprava s označením E8 od Hitachi Rail sestává ze sedmi vozů. Typický dlouhý nos má devět metrů, kromě lepších aerodynamických vlastností dokáže také snížit hlučnost vlaku při průjezdu tunely. První vlak se do pravidelného provozu podívá příští rok.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VB

Žádný šotouš, který by poukázal na chybně používaný pojem šinkanzen pro vlakovou soupravu? Divné...

0 0
možnosti
MR

Myslite ze se tak jmenuje trat? To vas zklamu, protoze dnes i japonci a to i oficialne nazyvaji uz take vlaky shinkansen, i kdyz to neni spravne oznaceni... A muzete to videt casto i na oficialnich tabulich...

0 0
možnosti
JH

Jo, rychlovlaky, o těch se nám v ČR může tak akorát zdát a my starší už víme, že se jich tady doma rozhodně nedožijeme.

Sám jsem jel rychlovlakem jenom jednou, a to v Rusku (Sapsan na trati Moskva - Petrohrad) - a byla to nádhera, pohodlné, tiché, a opravdu rychlé. Většinu cesty jsme jeli mezi 200 a 230 km/hod (na jednom úseku to vytáhl až k 250). Ty soupravy jsou tuším nějaké klony německého ICE od Siemensu.

Jednalo se o nejvýhodnější způsob přesunu mezi Moskvou a Petrohradem, stálo to plus mínus stejně jako letadlo (a to tam létají nízkonákladovky za pár šupů) a bylo to v podstatě z centra do centra a bez čekačky před odletem.

0 0
možnosti
MG

M86i51r35e20k 98G79a46j98e42r

11. 3. 2023 17:38

Taková rychlost je příliš malá, aby se tomu dalo říkat rychlovlak. Musí to být z definice alespoň 250 km/h.

3 0
možnosti
JZ

Když už se nám ta trapnost s čtyřicet let starou budoucností přihodila, bylo by dobré na ni co nejdřív zapomenout, ne z toho ještě ukazovat fotky.

5 0
možnosti
Foto

Jinak ještě k těm Vectronům - kromě verze na 160 km*h^-1 a 200 km*h^-1 Siemens připravuje i variantu na 230 km*h^-1, kde jedním z prvních zákazníků budou České dráhy, co s nimi počítají kvůli netrakčním jednotkám ComfortJet, co budou nasazovat na trasu do Hamburku, kde by těch 230 km*h^-1 měly využít.

1 0
možnosti
Foto

Abych to upřesnil - ČD nebudou "jen" mezi prvními, ČD budou doslova prvními uživateli Vectronů na 230 km*h^-1 s tím, že první kusy by měly obdržet v roce 2024.

0 0
možnosti
JB

Až se za 30 let dostaví všechny koridory na 160, naplánované před 30 lety, budou ty první zralé na rekonstrukci.

V Česku by se měla železnice zrušit, protože Češi nemají na to, provozovat vlaky rychle, bez výluk a dokonce podle jízdního řádu.

Jediné řešení by bylo nechat železnici na českém území provozovat třeba Němce. Od ředitele po posledního výhybkáře, jen Němce. Jakmile by mezi nimi byl jediný Čech, už by šlo zase všechno do kytek.

7 6
možnosti
Foto

První koridorizované úseky v ČR se už znovu rekonstruovaly. Konkrétně třeba trať Adamov - Blansko.

1 0
možnosti

J40a66n 89Č77e18r10n39ý

11. 3. 2023 13:01

Vlak sice není náš a i kdyby byl, nemáme pro něj trať, ale whatever...

3 0
možnosti
PM

Ten nadpis není už ani nadsazka, ale blbost. (když tu ani to tgv nejelo, že).

Jinak je krásně, pořídit síni nás vlak s konstrukční rychlosti 230 a za celou svou životnost se asi ani nedočká tratě rychlejší 160 :)

8 0
možnosti

Tak ta 170-200 do Tábora snad je reálná, i když tam zrovna Pendolina ani RailJety paradoxně nejezdí.

2 0
možnosti
VB

shinkanseny su nadherne stroje... Je mojim snom niekedy na nom zasit trasu Tokio - Kjoto.

9 0
možnosti
OT

Jel jsem a je to paráda.I v Číně jsem se styděl za naše ČD.Trať Shanghai-Beijing paráda.

Ale nej je svezení Maglevem ze Shanghaiskeho letiště.Tam to švihá ve vybrané časy 402 km/h standart je 303 km/h.

10 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za srážku vlaků únava nemohla, ukázalo šetření. Strojvůdce si chybu uvědomil

12. června 2024  11:51,  aktualizováno  12:33

Strojvedoucí havarovaného rychlíku RegioJet, v kterém minulý týden zemřeli v Pardubicích čtyři...

Slunce komplikuje výkupy z fotovoltaik. Dodavatelé začínají upravovat ceny

11. června 2024

Premium Počet solárních elektráren v Česku stále roste. Ve slunečných dnech je přebytků z fotovoltaik...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Z dvojích cen v Unii se zase stává téma. Nyní se proti nim bouří Nizozemci

9. června 2024

Dvojí ceny na společném evropském trhu začínají vadit už i Nizozemcům. Mnoho z nich jeho existenci...

Egypt sužují úmorná vedra. Pouštní země ukazuje, co čeká brzy i ostatní

12. června 2024

Ještě před několika desítkami let bylo v Egyptě v dubnu příjemné klima, lehce přes dvacet stupňů....

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Airbus rakouských aerolinek prolétl krupobitím. Bezpečně přistál i bez čumáku

10. června 2024  10:29

Nedělní let společnosti Austrian Airlines těsně před přistáním těžce poškodilo krupobití. Asi po...

Kvůli konci uhlí krize nenastane. Jozef Síkela o jaderném tendru i dalším postupu

17. června 2024

Premium Česko nejspíše do roku 2027 přestane být čistým vývozcem elektřiny, protože jí víc bude...

Pandemie přiškrtila kongresovou turistiku, je slabší než než před deseti lety

17. června 2024

Plavky a nafukovací lehátko je stále mnohem častější obsah zavazadel než kravata a náhradní sako....

Z Helsinek až k polárnímu kruhu. Finnair posiluje lety za půlnočním sluncem

16. června 2024

Letecká společnost Finnair i v letošní sezoně bude létat z Helsinek do města Bodø na severu...

Tchaj-wan trápí nízká porodnost. Školy a univerzity zavírají, chybějí žáci

16. června 2024

Tchajwanské úřady se pro další léta obávají obrovského propadu hospodářské výkonnosti, který by...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!