Diskuze

Málo využívané železnice nezaniknou, stát je dá obcím zadarmo

Ministerstvo dopravy ustoupilo od plánu, který mohl fakticky znamenat konec stovek kilometrů málo využívaných železničních tratí. Po dohodě s kraji nakonec předloží do vlády nový materiál, který umožní převést tratě z majetku Správy železniční dopravní cesty bez úplaty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

mirek103

30. 3. 2012 16:45
lidi by si měli uvědomit, že drtivá část tratí

vznikla v době kdy lidé měli omezené možnosti přepravovat sebe i zboží na delší vzdálenosti než do okresního města. I za první republiky kdy se rozmohli automobily a nákladní doprava měla železnice hlavní přepravní kapacitu. A dnes? Kromě uhlí a další komodit jezdí vše po silnici. Lokální železnice nemůže nabídnout rychlou přepravu čehokoliv. Jediná cesta železnice je jen v budování koridorů mezi městy a státy kde železnice může nabídnout komfort a rychlost a směle může díky rychlosti strčit do kapsy autobusy nebo auta.

0 0
možnosti
MN

locom

30. 3. 2012 13:41
Pokud je nejaka kolej nevyuzivana,

tak bych na nadrazi pronajimal ty rucni derziny. Nejaky rychly presun mezi dvema vesnicema by to zvladlo, lidi by se pred praci i po praci trosku protahli, emise = 0  a mesicni jizdenka by mohla stat stejne, jako do fitness. Nehlede na to, ze zatez na koleje by byla minimalni, takze udrzba by byla 2x do roka posekat travu.

0 0
možnosti

lol

30. 3. 2012 13:16
Hnusný alibismus zkrachovaného státu

"Za to nemůže stát, za to můžou obce!"

RvRv

0 0
možnosti
K

kuba_dvorak

30. 3. 2012 13:56
Re: Hnusný alibismus zkrachovaného státu

no jasne a jak jinak by to melo byt?:-O

1 0
možnosti

_Xeon_

30. 3. 2012 13:12
::

Jak to dopadne? Podfinancované obce dají koleje do Sběrných surovin.

0 0
možnosti
JA

Don_Alex

30. 3. 2012 14:06
Re: ::

no a? ještě tam zbyde hromada věcí, které by po odstranění kolejí museli na své náklady odstranit, takže tohle by se jim určitě nevyplatilo....

0 0
možnosti
S

sámvelkýmao

30. 3. 2012 11:51
no

přesně, jak to je. obce nebudou mít peníze ani na údržbu, natož na provozování tratí. kde jedou 3 lidi ráno tam a 3 odpoledne zpět, je to o ničem. snad jedině taková ta ručně poháněná drezína by se snad dala provozovat.....

1 0
možnosti
ŘV

macarát

30. 3. 2012 13:33
Re: no

To už si musí obce rozhodnout samy.

Starosta řekne v hospodě - lokálka je drahá, pokud Franto, Karle a Pepo nezačnete jezdit ty tři zastávky do fabriky vlakem jako před lety a nekoupíte si permanentku, tak navrhnu na zastupitelstvu, že skončí.

A Franta, Karel a Pepa se rozhodnou....

0 0
možnosti
VN

naroznej

30. 3. 2012 11:33
Tyto tratě stejně jednou zaniknou

Zajištění provozuschopnosti tratě stojí balík ..... , který dnes nikdo nemá.

0 0
možnosti
K

kuba_dvorak

30. 3. 2012 13:04
Re: Tyto tratě stejně jednou zaniknou

a ani nikdý nemel

0 0
možnosti
MB

Bohouš70

30. 3. 2012 10:11
He he

Já bych nejásal. Např. v Pardubickém kraji vstoupilo do "tvoření" grafikonu OREDO a všichni víme, jak to dopadlo. Namísto vlaků se prohání po kraji autobusy (z trojnásobnou jízdní dobou a nenavazující). A obec zapláče.

0 0
možnosti
LV

baloun

30. 3. 2012 10:37
Re: He he

Lžeš. Ty autobusy jezdí stejně rychle jako vlaky, nemají zastávky kdesi v polích, ale přímo v obcích, a jsou levnější, i když mají nižší dotace.

1 0
možnosti
AM

plukovnikoneill

30. 3. 2012 9:23
konečně jedna

z mála dobrých zpráv. Snad konečně bude v klidu i trať z Kadaně do Kaštic...[>-]R^

3 0
možnosti
A

AAA3

30. 3. 2012 10:12
Re: konečně jedna

bude v klidu co? Prosperovat? :)

0 0
možnosti
PV

Lord Helma

30. 3. 2012 9:18
Týjó, peklo zamrzlo

2 0
možnosti