- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
vznikla v době kdy lidé měli omezené možnosti přepravovat sebe i zboží na delší vzdálenosti než do okresního města. I za první republiky kdy se rozmohli automobily a nákladní doprava měla železnice hlavní přepravní kapacitu. A dnes? Kromě uhlí a další komodit jezdí vše po silnici. Lokální železnice nemůže nabídnout rychlou přepravu čehokoliv. Jediná cesta železnice je jen v budování koridorů mezi městy a státy kde železnice může nabídnout komfort a rychlost a směle může díky rychlosti strčit do kapsy autobusy nebo auta.
tak bych na nadrazi pronajimal ty rucni derziny. Nejaky rychly presun mezi dvema vesnicema by to zvladlo, lidi by se pred praci i po praci trosku protahli, emise = 0 a mesicni jizdenka by mohla stat stejne, jako do fitness. Nehlede na to, ze zatez na koleje by byla minimalni, takze udrzba by byla 2x do roka posekat travu.
"Za to nemůže stát, za to můžou obce!"
no jasne a jak jinak by to melo byt?:-O
Jak to dopadne? Podfinancované obce dají koleje do Sběrných surovin.
no a? ještě tam zbyde hromada věcí, které by po odstranění kolejí museli na své náklady odstranit, takže tohle by se jim určitě nevyplatilo....
přesně, jak to je. obce nebudou mít peníze ani na údržbu, natož na provozování tratí. kde jedou 3 lidi ráno tam a 3 odpoledne zpět, je to o ničem. snad jedině taková ta ručně poháněná drezína by se snad dala provozovat.....
To už si musí obce rozhodnout samy.
Starosta řekne v hospodě - lokálka je drahá, pokud Franto, Karle a Pepo nezačnete jezdit ty tři zastávky do fabriky vlakem jako před lety a nekoupíte si permanentku, tak navrhnu na zastupitelstvu, že skončí.
A Franta, Karel a Pepa se rozhodnou....
Zajištění provozuschopnosti tratě stojí balík ..... , který dnes nikdo nemá.
Já bych nejásal. Např. v Pardubickém kraji vstoupilo do "tvoření" grafikonu OREDO a všichni víme, jak to dopadlo. Namísto vlaků se prohání po kraji autobusy (z trojnásobnou jízdní dobou a nenavazující). A obec zapláče.
Lžeš. Ty autobusy jezdí stejně rychle jako vlaky, nemají zastávky kdesi v polích, ale přímo v obcích, a jsou levnější, i když mají nižší dotace.
z mála dobrých zpráv. Snad konečně bude v klidu i trať z Kadaně do Kaštic...